Hänger lite med ubertrevlige @Omega21jul1969 , klämmer lite på en del av hans finfina dinkor, trevlig kväll tråden…
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Dags för vitt gummi nu!
Passar till allt.
Lika användbart som en randig kavaj
Var inte fega nu, visa era gummin.
![]()
Räknas väldigt ljus grå..?Dags för vitt gummi nu!
Passar till allt.
Lika användbart som en randig kavaj
Var inte fega nu, visa era gummin.
![]()
V.2.0 är fortfarande hårda tyvärr. Om du inte har superbråttom är det bättre att beställa FKM-tropic på AliExpress texCNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.
![]()
Ska man tro att de är lika hårda som de brukar vara eller kan de ha ändrat blandningen? Som de själva skriver: "The TPU material is a little stiffer than silicon straps" - kanske lite av ett understatement...
Tror jag provar i alla fall. Det går definitivt inte att klaga på priset.
OK, tack. Ska kolla in dem!V.2.0 är fortfarande hårda tyvärr. Om du inte har superbråttom är det bättre att beställa FKM-tropic på AliExpress tex![]()
Hänger lite med ubertrevlige @Omega21jul1969 , klämmer lite på en del av hans finfina dinkor, trevlig kväll tråden…
![]()
Tack för tips senast!Gokväll! Letar tips, hilfe bitte mikrotråden?
![]()
En vanlig tråkdykare med få/inga krusiduller. Liknande BB58 eller sub-variant, gärna av ganska hög kvalité.
Måste ha
- borstad oysterstyle-länk
- helst alu-insert, ej keramiskt
- ej mercedes- eller snowflake-visare
- stort plus om märket inte har designkopior i sitt övriga modellutbud. Jag är glad för er som kör på det spåret, fler klockor att välja mellan är bara bra. Men det funkar inte för mig tyvärr!
Har kikat på det mesta vid det här laget tycker jag men inte hittat något som klickar: Glycine, Traska, Monta, Maen, Seiko likt skx031 eller spdXXX, Steinhart, Squale, Scurfa, egentligen alla märken på Gnonom, och många fler. Alla vanliga "klockmäster"-märken likt Tissot och Certina såklart. Helson.
Hade scurfa diver one haft en vettig länk hade den varit perfekt!
Det MÅSTE finnas något ovanligare märke jag missat. Kan ni skjuta lite långskott som inte hör till de vanliga alternativen? TACK!
Cyman var ju sjukt läcker!Tack själv, och tack för affären. Sinn tillagd till samlingen. Får bo där med lillebror och syster :
![]()
Jag har provat CNS tropic, det duger absolut inte som klockband. Helt värdelöst. Kankse kan användas som tuggleksak till en hund men inget annat.CNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.
![]()
Ska man tro att de är lika hårda som de brukar vara eller kan de ha ändrat blandningen? Som de själva skriver: "The TPU material is a little stiffer than silicon straps" - kanske lite av ett understatement...
Ligger förövrigt en Dugena Nautica T200 på buktenTack själv, och tack för affären. Sinn tillagd till samlingen. Får bo där med lillebror och syster :
![]()
"Feskarn" har FKM-tropics: https://watchwear.se/produkt/gummi-tropic-svart/CNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.
![]()
Det är din gamla som du noteradeCyman var ju sjukt läcker!Skoj tema att samla på en boett.
Ny klocka idag. Tusen tack till @LeonardC som trollade fram ett ex av den första versionen av Celegin Draken till mig.
Den kommer att fylla en särskild plats i min samling då jag har en personlig koppling till Draken. Jag känner mig väldigt nöjd!
![]()
![]()
Grattis! Jag gjorde värnplikten på F10 under 70-talet då F10 var en Drakenflottilj, varför det drar lite även i min "villhövertarm".Ny klocka idag. Tusen tack till @LeonardC som trollade fram ett ex av den första versionen av Celegin Draken till mig.
Den kommer att fylla en särskild plats i min samling då jag har en personlig koppling till Draken. Jag känner mig väldigt nöjd!
![]()
![]()
Mmmmm den där B&R!Tack själv, och tack för affären. Sinn tillagd till samlingen. Får bo där med lillebror och syster :
![]()
De är nog lika stenhårda som alltid och som @Rizzie sa så är ju FKM-gummina på Ali superba. Meeeeeen om man kokar cns tropics så är de bekväma imo. Tycker fortfarande att det är det snyggaste tropic-bandet on a budget. De andra är lite för blaffiga för min smak.CNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.
![]()
CNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.
![]()
Snyggt!Är inget proffs på fickbilder som @MoHaha. Det blev mest suddiga bilder på gröna buskar men lyckades få med klockan på en bild
![]()
Riktigt fin pjäs! Inte sett eller tänkt på att rött och vitt blir så bra. Bild på min röding.Snyggt!
Tack, det var då allt för snällt. Mest tur i de fallen det blir en användbar bild för min del.
Fortsätter med samma affordable som i går kväll.
Glycine "dubbeltolvan" på vitt gummi.
Mycket sommarkänsla
![]()
![]()
Näää, du behöver en G-shock! Tål tuffa tag i lekrummet.Formex i lekrummet idag. Från 38mm igår till 43mm idag. I det tempot behöver jag en 58mm tills på fredagEn sån där cool Diesel kanske?
![]()