• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Hänger lite med ubertrevlige @Omega21jul1969 , klämmer lite på en del av hans finfina dinkor, trevlig kväll tråden…
C8306E25-46F5-499E-8125-C627313DE93E.jpeg

Idag var det banne mig dags och det har tagit alldeles för lång tid att komma till skott. Lyckades dessutom lura med mig sparven som testade sin nya våtdräkt i havet för första gången. Som fisken i vattnet som vanligt. 😊
PSX_20220613_203241.jpg

PSX_20220613_203315.jpg

Kittad till tänderna med våtdräkt, handskar och skor för att upptäcka att det var 17 grader i vattnet redan så helt meningslöst för min del. 🤷 Var fan svettig när man kom upp sen.
PSX_20220613_203340.jpg

Samlade sjöglas som vanligt och hittade en klocka(!) bland stenarna! Så jäkla nöjd! Måste vara något slags dam-ur för det var rätt litet. Någon som känner igen modellen? 🤔
PSX_20220613_204029.jpg

CNS mailade om att Tropic straps fanns i lager igen.

Vintage_tropic_strap_tpu_rolex_submariner_black_watch_band_1.jpg

Ska man tro att de är lika hårda som de brukar vara eller kan de ha ändrat blandningen? Som de själva skriver: "The TPU material is a little stiffer than silicon straps" - kanske lite av ett understatement...

Tror jag provar i alla fall. Det går definitivt inte att klaga på priset.

Ska man tro att de är lika hårda som de brukar vara eller kan de ha ändrat blandningen? Som de själva skriver: "The TPU material is a little stiffer than silicon straps" - kanske lite av ett understatement...

V.2.0 är fortfarande hårda tyvärr. Om du inte har superbråttom är det bättre att beställa FKM-tropic på AliExpress tex 👍

Gokväll! Letar tips, hilfe bitte mikrotråden?

Screenshot_20220606-200504.jpg

En vanlig tråkdykare med få/inga krusiduller. Liknande BB58 eller sub-variant, gärna av ganska hög kvalité.

Måste ha
  • borstad oysterstyle-länk
  • helst alu-insert, ej keramiskt
  • ej mercedes- eller snowflake-visare
  • stort plus om märket inte har designkopior i sitt övriga modellutbud. Jag är glad för er som kör på det spåret, fler klockor att välja mellan är bara bra. Men det funkar inte för mig tyvärr!

Har kikat på det mesta vid det här laget tycker jag men inte hittat något som klickar: Glycine, Traska, Monta, Maen, Seiko likt skx031 eller spdXXX, Steinhart, Squale, Scurfa, egentligen alla märken på Gnonom, och många fler. Alla vanliga "klockmäster"-märken likt Tissot och Certina såklart. Helson.

Hade scurfa diver one haft en vettig länk hade den varit perfekt!

Det MÅSTE finnas något ovanligare märke jag missat. Kan ni skjuta lite långskott som inte hör till de vanliga alternativen? TACK!
Tack för tips senast!

Återkoppling

Har egentligen redan den perfekta dykaren (i mina ögon) i klocklådan :)
Skaffade länk till den istället. Varit sugen på strapcode super oboyer till srp777 sedan länge, men alltid tvekat kring både lås och ändlänk.

Screenshot_20220613-211019.jpg

Kanske gamla nyheter, men jag har iaf missat deras andra variant på lås tills häromkvällen då jag vände och vred på era tips, varav en tanke var att försöka hitta länk till det jag redan hade i lådan.

Screenshot_20220613-211133.jpg

Blev såld på antalet microjusteringshål samt finishen på låset som syntes på videon på produktsidan, blev tvunget att prova iaf.

IMG_20220613_203330.jpg

IMG_20220613_203632__01.jpg

Jädrigt nöjd! Mycket bra borstning på länken, sjyssta ändlänkar, gediget lås i exakt rätt längd, ordentligt med micro-hål. Riktigt bra givet priset.

Blev så nöjd att jag vände på steken och började kolla vilka andra klockor strapcode gör länkar/ändlänkar till, istf qtt leta efter klockor som har sjysst länk.

Jag har provat CNS tropic, det duger absolut inte som klockband. Helt värdelöst. Kankse kan användas som tuggleksak till en hund men inget annat.

Ny klocka idag. Tusen tack till @LeonardC som trollade fram ett ex av den första versionen av Celegin Draken till mig. 💚
Den kommer att fylla en särskild plats i min samling då jag har en personlig koppling till Draken. Jag känner mig väldigt nöjd!
2D877925-97DD-436F-9FEB-C7F99B4858F0.jpeg
A22466EA-94CD-4F2B-881D-B2D97920EC88.jpeg
Grattis! Jag gjorde värnplikten på F10 under 70-talet då F10 var en Drakenflottilj, varför det drar lite även i min "villhövertarm".

De är nog lika stenhårda som alltid och som @Rizzie sa så är ju FKM-gummina på Ali superba. Meeeeeen om man kokar cns tropics så är de bekväma imo. Tycker fortfarande att det är det snyggaste tropic-bandet on a budget. De andra är lite för blaffiga för min smak.

Som någon skrev innan köp från watchwear, mycket skönt och fin kvalite. Använd KS2022 för lite rabatt med 🙂 (redan innan den prisvärt)

Tillbaka
Topp