• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Köpte ju Serican och Balticen nyss 🤷🏻‍♂️ så jag får väl rocka basker, tshirt och bar underkropp som fransmännen i sommar. Jag kanske generaliserar men jag tror dom har så. Baguette under armen är standard iaf! Sen kommer Squale tids nog!
5B250E55-752C-446D-8D7E-D0226A9C69A5.jpeg

#poollife

Trött efter att ha väntat på att nya Timex Q 38 GMT var tillbaka i lager på Timex egna, så blev ett köp från Care Of Carl precis. Aldrig riktigt varit intresserad av Timex tidigare, men ska bli kul att testa.

Lånad bild:
A1E27544-4F47-4E33-9577-85B77A5F5CC5.jpeg

Såja, då var den hemma. Jag är nöjd, ska försöka få upp bilder på den så snart som jag orkar!

Hittills: fin länk som inte drar hårstrån, tack för den! Dock vill jag byta ut det mot ett gummi, ett blått tropic kanske? ''Glaset'' är fint, ger vintagekänsla. Nu är planen att bleka bezeln också för att maximera den. Hittills helt nöjd!

Edit: Kunde inte hålla mig, blev ett blått Premium läder från watchwear.se:

Senast ändrad:
Såja, då var den hemma. Jag är nöjd, ska försöka få upp bilder på den så snart som jag orkar!

Hittills: fin länk som inte drar hårstrån, tack för den! Dock vill jag byta ut det mot ett gummi, ett blått tropic kanske? ''Glaset'' är fint, ger vintagekänsla. Nu är planen att bleka bezeln också för att maximera den. Hittills helt nöjd!
Grattis till en mycket trevlig klocka! Annan länk än vanliga Q ser jag, har du testat den vanliga? Vilken är isf att föredra?

Tjena på er!
I er mening, vilket affordable/micro-märke erbjuder mest hållbara klockor?

Tänker spec som keramisk bezel, safir, ar etc. Vore även önskvärt med en ungefärlig lug to lug på 47 mm. 😁

Javisst, vi är några få lyckligt lottade som har från första batchen som kom förra året (5303).
Fina som faen, men led dessvärre av några urverksrelaterade barnsjukdomar som förhoppningsvis är fixat nu. Min är på garantiåtgärd as we speak...
lwD48Ce.jpg
Jäääklar vad fin! Är det keramisk bezel? Känns den tålig i övrigt? Är superintressant! 😊

Nytt för dagen!
Så otroligt mkt bättre än än den snarlika svarta Näcken jag haft förut. Underbar blå färg ❤
Tack @Birchgrove
20220614_222322.jpg
Grattis! Tror det är samma inlägg som blåa Näcken men med finare tavla och index❤️

Jag försöker annars övertala mig själv att en Seiko Samurai inte är för stor. Men om jag brukar lalla runt med en G-shock på 45mm och en Nighthawk med 40mm urtavla så är 44mm Samurai nog inga problem😊
1655240041084.jpg

Grattis! Tror det är samma inlägg som blåa Näcken men med finare tavla och index❤️

Jag försöker annars övertala mig själv att en Seiko Samurai inte är för stor. Men om jag brukar lalla runt med en G-shock på 45mm och en Nighthawk med 40mm urtavla så är 44mm Samurai nog inga problem😊
1655240041084.jpg

Tack!
Ja, det är nog bara visare och index som skiljer... länge sen jag haft en klocka med gilt... en Oris 65a för något år sen. Kul 😁

Tjena på er!
I er mening, vilket affordable/micro-märke erbjuder mest hållbara klockor?

Tänker spec som keramisk bezel, safir, ar etc. Vore även önskvärt med en ungefärlig lug to lug på 47 mm. 😁
Vad mer specifikt är du ute efter? Ska du ha en hållbar klocka som tål mycket stryk kan du se bort från mekaniska ur och kolla Quartz, helst digitalt. Men menar du hållbart som att i att klockan ska hålla i generationer så kanske en mekanisk är att föredra iom att man kan serva ett mekaniskt verk enklare än ett quartz.
Keramiska material kanske håller färgen bättre och är mer reptåliga, men kan å andra sidan splittras, vilket aluminium inte gör då det är mjukt.
Så tror du får specificera mer vad du är ute efter och varför vissa material eller attribut är mer attraktiva för dig. :)

1655240041084.jpg

Seiko likt G-shock (iaf deras dykare) upplevs ofta mindre än spec. men Samurai pga dess kantiga/blockiga design är inte liten men jag tyckte den kändes bra trots smal handled. Bäst på gummi, på länk rätt tung 🙈

Tillbaka
Topp