Köpte ju Serican och Balticen nyssså jag får väl rocka basker, tshirt och bar underkropp som fransmännen i sommar. Jag kanske generaliserar men jag tror dom har så. Baguette under armen är standard iaf! Sen kommer Squale tids nog!
#poollife
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Köpte ju Serican och Balticen nyssså jag får väl rocka basker, tshirt och bar underkropp som fransmännen i sommar. Jag kanske generaliserar men jag tror dom har så. Baguette under armen är standard iaf! Sen kommer Squale tids nog!
Trött efter att ha väntat på att nya Timex Q 38 GMT var tillbaka i lager på Timex egna, så blev ett köp från Care Of Carl precis. Aldrig riktigt varit intresserad av Timex tidigare, men ska bli kul att testa.
Lånad bild:![]()
Grattis till en mycket trevlig klocka! Annan länk än vanliga Q ser jag, har du testat den vanliga? Vilken är isf att föredra?Såja, då var den hemma. Jag är nöjd, ska försöka få upp bilder på den så snart som jag orkar!
Hittills: fin länk som inte drar hårstrån, tack för den! Dock vill jag byta ut det mot ett gummi, ett blått tropic kanske? ''Glaset'' är fint, ger vintagekänsla. Nu är planen att bleka bezeln också för att maximera den. Hittills helt nöjd!
Grattis till en mycket trevlig klocka! Annan länk än vanliga Q ser jag, har du testat den vanliga? Vilken är isf att föredra?
Jäääklar vad fin! Är det keramisk bezel? Känns den tålig i övrigt? Är superintressant!Javisst, vi är några få lyckligt lottade som har från första batchen som kom förra året (5303).
Fina som faen, men led dessvärre av några urverksrelaterade barnsjukdomar som förhoppningsvis är fixat nu. Min är på garantiåtgärd as we speak...
![]()
Någon annan i tråden får tyvärr svara på dessa frågorJäääklar vad fin! Är det keramisk bezel? Känns den tålig i övrigt? Är superintressant!![]()
Varken keramisk bezel, safirglas eller AR bidrar till en hållbar klocka.Tjena på er!
I er mening, vilket affordable/micro-märke erbjuder mest hållbara klockor?
Tänker spec som keramisk bezel, safir, ar etc. Vore även önskvärt med en ungefärlig lug to lug på 47 mm.![]()
Halva keramisk, inte fått min men skulle tro den är lika tålig som andra klockor med Sw200 verk. Vill du ha stryktålig är nog Victorinox Inox något att titta på, finns i flera trevliga utföranden.Jäääklar vad fin! Är det keramisk bezel? Känns den tålig i övrigt? Är superintressant!![]()
Grattis! Tror det är samma inlägg som blåa Näcken men med finare tavla och indexNytt för dagen!
Så otroligt mkt bättre än än den snarlika svarta Näcken jag haft förut. Underbar blå färg ❤
Tack @Birchgrove
![]()
Grattis! Tror det är samma inlägg som blåa Näcken men med finare tavla och index
Jag försöker annars övertala mig själv att en Seiko Samurai inte är för stor. Men om jag brukar lalla runt med en G-shock på 45mm och en Nighthawk med 40mm urtavla så är 44mm Samurai nog inga problem
![]()
Vad mer specifikt är du ute efter? Ska du ha en hållbar klocka som tål mycket stryk kan du se bort från mekaniska ur och kolla Quartz, helst digitalt. Men menar du hållbart som att i att klockan ska hålla i generationer så kanske en mekanisk är att föredra iom att man kan serva ett mekaniskt verk enklare än ett quartz.Tjena på er!
I er mening, vilket affordable/micro-märke erbjuder mest hållbara klockor?
Tänker spec som keramisk bezel, safir, ar etc. Vore även önskvärt med en ungefärlig lug to lug på 47 mm.![]()
Grattis! Tror det är samma inlägg som blåa Näcken men med finare tavla och index
Jag försöker annars övertala mig själv att en Seiko Samurai inte är för stor. Men om jag brukar lalla runt med en G-shock på 45mm och en Nighthawk med 40mm urtavla så är 44mm Samurai nog inga problem
![]()
Très chic!Efter gårdagens enorma misstag att glömma klockan hemma får jag kompensera med Baltic på nato idag. Som ni ser blir det en fantastiskt fashionabel färgkombo med mina arbetskläder
![]()
Otroligt fint ur på ett underbart band.