• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag är så fruktansvärt besviken. Det är samtidigt väldigt rätt åt mig.
Jag har någon form av hang-up som gör att jag kan sega köpprocessen med klockor jag verkligen gillar samtidigt som jag köper ett dussin rediga klockan-03-ragg. Sedan går tåget på den klockan som egentligen var intressant. Jag gör det här om och om igen.
Denna Seiko Solar Black Series har jag gillat sedan den kom. Den kom, den gick ner i pris, den gick ner mer i pris, den såldes till vrakpriser på andrahandsmarknaden, den skänktes nästan bort på Klocksnack och sedan försvann den. Sedan var den svårtillgänglig och dyr. Så dyr att jag som sett de billigare priserna blev för snål. Och sådär har det och jag hållit på. Tills...
Jag hittar en till vettigt pris i Frankrike. Man köper inte klockor från privatpersoner i Frankrike. Det är sedan gammalt. Uj, uj, uj tänker den woke personen. Luktar det fördomar. Nej min vän det är dyrköpt empiri. Erfarenhet.
Mycket riktigt. Här är klockan jag sneglat efter i tre år. Keff.
Men det finns en kosmisk rättvisa i det.
Pengarna sitter säkert på Chrono24 transferkonto men fransosen svarar givetvis inte på mina nyfikna frågor om felet och vad som var känt av honom.
Just nu är det bra med en fransos som inte svarar. Så kan vi hänga lite iaf.
Men visst är det en snygg rackare?
IMG_E0824.JPG

Jag är så fruktansvärt besviken. Det är samtidigt väldigt rätt åt mig.
Jag har någon form av hang-up som gör att jag kan sega köpprocessen med klockor jag verkligen gillar samtidigt som jag köper ett dussin rediga klockan-03-ragg. Sedan går tåget på den klockan som egentligen var intressant. Jag gör det här om och om igen.
Denna Seiko Solar Black Series har jag gillat sedan den kom. Den kom, den gick ner i pris, den gick ner mer i pris, den såldes till vrakpriser på andrahandsmarknaden, den skänktes nästan bort på Klocksnack och sedan försvann den. Sedan var den svårtillgänglig och dyr. Så dyr att jag som sett de billigare priserna blev för snål. Och sådär har det och jag hållit på. Tills...
Jag hittar en till vettigt pris i Frankrike. Man köper inte klockor från privatpersoner i Frankrike. Det är sedan gammalt. Uj, uj, uj tänker den woke personen. Luktar det fördomar. Nej min vän det är dyrköpt empiri. Erfarenhet.
Mycket riktigt. Här är klockan jag sneglat efter i tre år. Keff.
Men det finns en kosmisk rättvisa i det.
Pengarna sitter säkert på Chrono24 transferkonto men fransosen svarar givetvis inte på mina nyfikna frågor om felet och vad som var känt av honom.
Just nu är det bra med en fransos som inte svarar. Så kan vi hänga lite iaf.
Men visst är det en snygg rackare?
IMG_E0824.JPG

Vad är det felet?

Fredag och sommarbandet är på! Märkte att jag har olika spännen på det svarta och det gula, så nu startar rigorösa tester för att se vilket jag gillar bäst 😅
IMG20220617071038.jpg
IMG20220617070918.jpg
Den är så jäkla bra på det gula bandet! 😍 Märkligt att det är det billiga spännet på det svarta bandet. På just Poseidon-versionen så fick man ju med två Isofrane direkt från Aquadive och båda borde ha det fina spännet. 🤔

Den är så jäkla bra på det gula bandet! 😍 Märkligt att det är det billiga spännet på det svarta bandet. På just Poseidon-versionen så fick man ju med två Isofrane direkt från Aquadive och båda borde ha det fina spännet. 🤔
Ja det kan jag inte svara på. Kanske blivit bytt av någon tidigare ägare :) tycker att det är rätt schysst också måste jag säga.

Men du fick alltså samma spänne på båda? 🤔

Ja det kan jag inte svara på. Kanske blivit bytt av någon tidigare ägare :) tycker att det är rätt schysst också måste jag säga.

Men du fick alltså samma spänne på båda? 🤔
Förra ägaren kanske hade flera svarta Isofrane och skickade med ett annat. :) Kvalitén på det enklare spännet är det inget fel på men finishen är ju ljusår från det fina. Funkade inte på min klena arm heller för själva änden på spännet stack rakt ut åt sidan och jag fastnade i allt! 😅

Förra ägaren kanske hade flera svarta Isofrane och skickade med ett annat. :) Kvalitén på det enklare spännet är det inget fel på men finishen är ju ljusår från det fina. Funkade inte på min klena arm heller för själva änden på spännet stack rakt ut åt sidan och jag fastnade i allt! 😅
Ja så kan det säkert vara :) jag har klarat mig från att fastna i saker men tror att jag föredrar RS ändå. Är ju inte svårare än att jag byter över spännet när jag byter band isf, eller beställer ett till, de var inte monsterdyra såg jag.

Ja så kan det säkert vara :) jag har klarat mig från att fastna i saker men tror att jag föredrar RS ändå. Är ju inte svårare än att jag byter över spännet när jag byter band isf, eller beställer ett till, de var inte monsterdyra såg jag.
Nej, jag tror att det var för att spännet sitter så långt ut i kanten på min arm. Säg till om du ska beställa ett spänne, jag har en rätt bra rabattkod som funkar på allt utom klocka i Synchron.-shoppen.

Sjukt trist men kanske något som enkelt går att fixa, klockan är ju ovanlig så kanske får du tänka jag fick tag i en tillslut iaf (iof en dålig tröst just nu men sen kanske 🙂)
Äh, det är ingen fara faktiskt. Det kommer lösa sig med pengar tillbaka eller åtgärd mot sänkt pris. Det är bara trist när folk fular sig eller har så dålig koll. Sitter med sista tentaplugget och sköter det hela lite med vänsterhanden. Det är ju bra med deponeringsbetalning på Chrono24. Då är ju pengarna säkra tills vi har tjafsat klart. Det är ju värre om betalt utan skydd. Och klockan tickar ju och går så jag tar mig friheten att använda den lite.

Tillbaka
Topp