• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Mjau!!
15BE0F11-A23B-4768-8A7A-0B70F87B934C.jpeg

Senaste inköpet; spontant väldigt mycket klocka för pengarna, någon som vet om CW har samma tillverkare på länken som Zelos? Gillar länken starkt!
20220616_153613.jpg

20220616_161117.jpg

20220616_161135.jpg

20220616_161141.jpg

Första varianterna med mikrojustering från Zelos (de jag hade i alla fall) kändes inte som dom var i samma klass som CW. Vassa kanter och sämre finish överlag.
Nyare Zelos verkar vara rätt så likvärdig.
Grym klocka. C65 boetten är underbar

Är lite sugen på en såndär med Camotavla och kronograf. Men man kan bara köpa i USA va?
Finns hos Serious Watches tror jag.

Är lite sugen på en såndär med Camotavla och kronograf. Men man kan bara köpa i USA va?

Ingen aning men sett dem med. Jag har haft två olika Boldr iaf, denna och en äldre explorer Gmt. Båda bra men denna är betydligt vassare i finish på tavla och visare. För en ggn skull stör jag mig inte på vintagenyans heller, tillsammans med svarta visarna en grym kontrast mot tavlan 😎
71DB915F-75FB-4C4B-8B96-7B7A4C805C3D.jpeg

Edit: måste säga denna som såldes på K&S för 1-2 månader sedan är trevlig med!
BB839467-7654-4655-A191-9F378E406BED.jpeg

Senast ändrad:
Gått och spanat efter en viss klocka som inte görs längre och när den med de rätta specsen dök upp tvekade jag lite på att slå till, sög på karamellen lite väl länge så att säga. Någon annan hann slå till före mig. Nu sitter jag här på kammaren och är lite förbannad på mig själv att jag inte agerade, men samtidigt kan jag inte låta bli att känna en viss optimism; nu kan jag ju köpa vilken klocka som helst?! Nåja, nästan i alla fall. Någon som känner igen sig?

Tillbaka
Topp