• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Sommarmoddad gammal Vostok från sovjettiden
A78CE4F0-9066-4061-A0C3-91442F792708.jpeg

Späckad dag. Först djurpark med familjen, hittade en bil som matchade klockan. Nu båtliv/öliv med lite kompisar. Polaren började med att få ankarlinan i propellern så den gick av. Nu ska jag försöka snorkla upp ankaret. Tur att jag har en pålitlig kamrat på handleden.
Trevlig lördag kamrater!
IMG20220618124720.jpg
IMG20220618165617.jpg

Senast ändrad:
Kunde inte motstå senaste släppet från Seestern. Har velat testa en 600T men vill helst få tag på en vintage då så den kommer få lite snabbåldringsbehandling när den dyker upp. :)

ABCBB22E-CBCC-48EA-80E5-AF1EEE95CA65.png

Kunde inte motstå senaste släppet från Seestern. Har velat testa en 600T men vill helst få tag på en vintage då så den kommer få lite snabbåldringsbehandling när den dyker upp. :)

Undrar hur profilen ser ut. Doxas reissue hade ju lite hängbukssyndrom med att bakstycket hängde ned rätt ordentligt. Iofs tyckte jag den kändes helt OK på handleden när jag provade en hos Fredmans, men det är definitivt ingen nackdel om den här skulle vara lite "plattare".

Synd att den är lite tunnare än 600T. Hade velat testat hur den bärs som Doxa originalet då jag är lite tveksam på just tjockleken och framför allt bulkiga baklocket. Verkar vara plan undersida på den här men inga bra bilder i profil.

Undrar hur profilen ser ut. Doxas reissue hade ju lite hängbukssyndrom med att bakstycket hängde ned rätt ordentligt. Iofs tyckte jag den kändes helt OK på handleden när jag provade en hos Fredmans, men det är definitivt ingen nackdel om den här skulle vara lite "plattare".
Precis, och på en så pass billig klocka kan man ju svarva ner baklocket lite om det skulle vara för tjockt. 😁

Synd att den är lite tunnare än 600T. Hade velat testat hur den bärs som Doxa originalet då jag är lite tveksam på just tjockleken och framför allt bulkiga baklocket. Verkar vara plan undersida på den här men inga bra bilder i profil.
Hänger först inte riktigt med, men du menar för att ha som en testpilot inför ett ev. Doxa-köp och därför så lik originalet som möjligt?

Jämför man tjockleken så ser det ut som Seesternen onekligen är 0,65 mm tunnare, men jag vet av erfarenhet att dimensionsuppgifterna på Seesterns site ska tas med en väldigt stor nypa salt.

Kolla med @sekvens Har för mig att dom skulle vara AD 🤔
@Barfly Yes, Det stämmer! Fick nyligen hem en första batch med klockor.

@Weberg Venture med Camo-tavla finns på lager.

Modeller i lager finns att se här (Venture med vit tavla finns också, kommer lägga upp inom kort...):

BOLDR-sekvens.com-stock-2022-06-10-7.jpg

@Barfly Yes, Det stämmer! Fick nyligen hem en första batch med klockor.

@Weberg Venture med Camo-tavla finns på lager.

Modeller i lager finns att se här (Venture med vit tavla finns också, kommer lägga upp inom kort...):

BOLDR-sekvens.com-stock-2022-06-10-7.jpg
Tack för det! Fråga: Boldr har $299 som ordinarie pris på sin sida, men ni har 3700 kr? 🤔

Tillbaka
Topp