Kreacon
Guld
Känner igen det där med feltänk!Ja, jag tror fan det. Tänkt sälja den sjukt många gånger men sen änvänder jag den lite så fattar jag inte hur min hjärna tänker. Lustigt det där
![]()
Bonusbild från tidigare idag![]()
![Face with tears of joy :joy: 😂](https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f602.png)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Känner igen det där med feltänk!Ja, jag tror fan det. Tänkt sälja den sjukt många gånger men sen änvänder jag den lite så fattar jag inte hur min hjärna tänker. Lustigt det där
![]()
Bonusbild från tidigare idag![]()
Inte gått till handling än iaf! Bara sålt två klockor sen jag gjorde mitt första medvetna klockköp 2008. Sen har jag väl iofs gett bort 3-4st av mina (till min son) men det är en annan femma. Köpa är roligare och vill landa ett köp till i år.Känner igen det där med feltänk!![]()
Jag tycker att du har bra smak. Jag kan tänka mig flera av de där. Vad är den svarta Seikon för modell?BytesLördag slänger ut lite beten.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jäkligt smart att ge bort till barnen.Inte gått till handling än iaf! Bara sålt två klockor sen jag gjorde mitt första medvetna klockköp 2008. Sen har jag väl iofs gett bort 3-4st av mina (till min son) men det är en annan femma. Köpa är roligare och vill landa ett köp till i år.![]()
Tack ,Den svarta är SPB255J1Jag tycker att du har bra smak. Jag kan tänka mig flera av de där. Vad är den svarta Seikon för modell?
Aha, det är en svart mm200. Stenhård.Tack ,Den svarta är SPB255J1![]()
I vid första anblick kanske det är bra att ge till barn. Men hur många av dom har han kvar tror du? Ska man ge bort ska man ge till sina föräldrar. Dom är tacksammare, tar hand om dom bättre och man får ärva dom. Win-win-win.Jäkligt smart att ge bort till barnen.
Då får man ju låna när man känner fört! Jag har sålt flera stycken men det slutar alltid med att jag köper samma modell igen efter ett tag. Så jag tänkte sluta sälja nu.Synd bara att jag tycker de rör jobbigt att äga mer än fem klockor.
![]()
Otroligt smart urtavla![]()
James Stacy skrev om det i Hodinkee för ett tag sen: https://www.hodinkee.com/articles/what-you-should-know-before-buying-your-first-dive-watch![]()
Det bästa är kanske att ge klockorna till sig själv i en hemmagjord tidskapsel som man öppna efter … säg 5-6 månader. Och för att få öppna måste man lägga ned lika många i en ny kapsel osv.I vid första anblick kanske det är bra att ge till barn. Men hur många av dom har han kvar tror du? Ska man ge bort ska man ge till sina föräldrar. Dom är tacksammare, tar hand om dom bättre och man får ärva dom. Win-win-win.
Squale har hintat ett sammarbete med Marina Militare. Kommer nog va jävligt sugen på en sådan. Men det är lätt att romantisera kopplingen men min pappa som gjorde militärtjänstgöring i Italienska Marinen kommer inte vilja röra den med tång
![]()
Missade din hemb(r)yggda ultraljudstvätt! Najs!Skål kamrater.
![]()
Tänker samma om som dina sista rader. Spelar väl mindre roll vad tavlan har för färg så länge kontrasten mellan tavlan och visarna gör att klockan är läsbar.Håller inte alls med om slutsatsen. Om du dyker rakt ner i klart vatten så försvinner röd och orange först, det är sant, men det var inte det som Doxa testade? Dessutom oklart hur relevant det är som test.. När Doxa testade olika färger i Neuchatel-sjön så var det med största sannolikhet grumligt vatten, vilket också bekräftades av en forskningsrapport av Amerikanska marinen - orange är den bästa färgen i olika grader av grumligt vatten / vatten med lägre visibilitet. Och om vattnet är klart så spelar det mindre roll om tavlan tappar färg på djupet?
Jag här själv beställt min 5303-01, får den i augusti!![]()
Mycket stolt, fortfarande inte beställt nån blå 5303. Man kan ju inte beställa en sådan somrigt blå modell för leverans i oktober, det vore ju bara galet! Hahaha , den lätte går jag inte på.
Lysande idé, den kommer jag att knycka!Det bästa är kanske att ge klockorna till sig själv i en hemmagjord tidskapsel som man öppna efter … säg 5-6 månader. Och för att få öppna måste man lägga ned lika många i en ny kapsel osv.
Tvungnen att kolla upp Edox, hade ingen aning om att de funnits så länge."Swiss Sunday by Edox". Prisvärt och trevligt ur.![]()
Ja, jag tror att de fortfarande är privatägda. De har gjort mycket kul genom åren, bl.a. till Koenigsegg, men det uret är en styggelse.Tvungnen att kolla upp Edox, hade ingen aning om att de funnits så länge.
Är de fortfarande "independent"?
History - Edox
www.edox.ch
Damasko är hardcore, inga kompromisser. Härdat stål, bra vattenskydd, dubbelsidig AR, antimagnetic med silikonspiral, egenutvecklat urverk i många modeller. Men det brukar glida i väg en bit från affordable. Hyggliga i storlek enl. mitt tycke. Inte helt olika Sinn.Skoj att Damsko verkar vara på gång med nyheter, ser bra ut tycker jag.
Micro - yes, affordable- mja, kommer nog kosta en slant.
![]()
![]()
![]()
Priser mm;
![]()
DAMASKO Uhrenmanufaktur | Made in GERMANY
DAMASKO ist eine deutsche Uhrenmanufaktur, die auf sehr hochwertige mechanische Uhren und Chronographen spezialisiert ist.www.damasko-watches.com
![]()
DAMASKO Uhrenmanufaktur | Made in GERMANY
DAMASKO ist eine deutsche Uhrenmanufaktur, die auf sehr hochwertige mechanische Uhren und Chronographen spezialisiert ist.www.damasko-watches.com
![]()
DC86/2 black
Eine neue Chronographen-Linie auf Basis des DAMASKO Chronographenkalibers C51 wird mit der Serie DC8X eingeläutet. Maßstab dieser Weiterentwicklung…www.damasko-watches.com
Nähe grabbar om vi skulle ta och diskutera lite gångavikelse istället.
Mitt absolut bästa moderna klockköp ihop med min Royal Oak 15300, men på helt andra premisser så klart.Jag här själv beställt min 5303-01, får den i augusti!
Är det något du är mindre nöjd med klockan eller fungerar allt kanon?
Har hört om problem med kronan.![]()
Ska kanske tillägga! Tidshållningen på Soprod-verket (Newton) är helt fenomenal. Ska vara +4/-4 och utan att ha mätt exakt såskulle jag säga att det stämmer. I höstas använde jag den så frekvent att jag i princip aldrig behövde dra/ställa den och den tickade mer eller mindre på sekunden. Den har dock en sån där rotor som man kan höra hur den snurrar om man håller upp klockan mot örat och skakar och det är ju hemskt.Mitt absolut bästa moderna klockköp ihop med min Royal Oak 15300, men på helt andra premisser så klart.
Jag har fått kronan fixad för den var från första batchen, på din blir det aldrig en issue. Vet inte vad jag ska hitta att klaga på? Det tar 5-10 försök innan man hittar ett smidigt sätt att trä bandet i spännet, det är lite pilligt men i utbyte så får man en slim clasp och otroligt skön passform. Jag hade gärna sett borrade bandhorn, dels för att det hör hemma på dykare men mest för att det gör bandbyten så enkla, men designen med den breda fasningen gör att det inte hade funkat/blivit snyggt.
Designen på originalarmbandet är så cool att jag drar mig för att använda andra straps för att det utgör en del av klockans identitet. Den funkar finfint på band och nato men den blir aldrig sådär 100% som med originalet, vet inte om man kan klaga på det men.....
Här kanske: https://klocksnack.se/threads/natob...mm-14mm-16mm-18mm-19mm-20mm-22mm-24mm.144071/Någon som vet vart man kan hitta 16mm natoband billigt? Jag vill att min dotter ska bli lika tokig som jag
Idag matchar vi iaf
![]()
Åh tackar! Får ta en kik o se om lilla damen hittar något hon gillar
Om dottern är inne på rosa: https://www.natoband.nu/products/natoband-klockarmband-neon-rosaÅh tackar! Får ta en kik o se om lilla damen hittar något hon gillar