• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vostok Wednesday!
5043EEFC-6E16-4735-BC3D-C042512560D2.jpeg

Har semester och dagarna flyter ihop till en härlig gröt. 😇

Kapar inlägget men så här ser Joseph Bonnie ut på mina Deepstar II som också har 19mm mellan bandhornen. Funkar perfekt tycker jag. Jag får dessutom ett litet glapp med JB på klockor med 20mm så jag skulle tro att deras band är närmare 19,5mm. Just nu har Woolbrooks ta tre betala för två och deras band är exakt samma som JB men med ett annat spänne.
DSCF6324.jpg
DSCF6321.jpg
DSCF6307.jpg
DSCF6308.jpg

Ser ju inte dumt ut alls! Men som sagt, gummi komprimeras väl annorlunda än läder. Joseph Bonnie har ju också trepack för 180 euro, så kan nog vara nåt! Vitt, orange och grått, kanske...
De är riktigt bra. Men kan vara bra att veta att över 18.5cm handled så kan det bli lite kort.

Ser ju inte dumt ut alls! Men som sagt, gummi komprimeras väl annorlunda än läder. Joseph Bonnie har ju också trepack för 180 euro, så kan nog vara nåt! Vitt, orange och grått, kanske...
Blir ju €112 (+€10 i frakt) på Wolbrock så betydligt mycket billigare och de har dessutom fler färger och PVD-spännen att välja på. Det är exakt samma band. 😊

Kööööp Woolbrook eller JB, kan verkligen rekommendera dessa band. Har 5 de på 5 klockor med 19 mm mellan luggarna, funkar hur bra som helst!
Bra input, tack!
Men trepacken är väl silicon?

Edit kanske inte när de kostar 180 E förresten.
Trepacken är samma som singelbanden, bara lite mängdrabatt.
De är riktigt bra. Men kan vara bra att veta att över 18.5cm handled så kan det bli lite kort.
Har 17cm, så bör vara lugnt. Hänger ju på lug-lug på klockan också.
Blir ju €112 (+€10 i frakt) på Wolbrock så betydligt mycket billigare och de har dessutom fler färger och PVD-spännen att välja på. Det är exakt samma band. 😊
Där ser man! Kanske blir dom då. Gillar att det är old school-breda spännet på JB, men går ju såklart att byta. Är ju tänkt att först och främst sitta på en Seiko, så kanske går att få tag på nåt brandat dykarspänne där. Är ju spänne av klassiskt Tropic-snitt på Seikos dykarband.

Hoppsan vilket fynd! Kostar mer på www.sekvens.com också ;)

Vad tycker du om den?
Ja, det var ett klipp. Jag tror att säljaren hade noll koll på vad han sålde. Jag gillar uret, även om det får för lite armtid (finns ju konkurrens om armtid i klocklådan), men den är alltid på då jag som idag varit på Söderåsen på förmiddagen. Jag hade lätt kunna betala fullpris för uret ty jag tycker det är gediget. Hoppas att du har snurr på såväl Bertucci som övriga varumärken i kollektionen du har.

Ja, det var ett klipp. Jag tror att säljaren hade noll koll på vad han sålde. Jag gillar uret, även om det får för lite armtid (finns ju konkurrens om armtid i klocklådan), men den är alltid på då jag som idag varit på Söderåsen på förmiddagen. Jag hade lätt kunna betala fullpris för uret ty jag tycker det är gediget. Hoppas att du har snurr på såväl Bertucci som övriga varumärken i kollektionen du har.
👍 Ja samma här, så fort jag ska ut och röra på mig så tar jag min Bertucci. Det är nåt med enkelheten som gör den cool. Och skönt att ha en klocka som man inte behöver vara så rädd om.

Tack. Har nyligen börjat att "sälja på riktigt" och det går framåt än så länge 🙂

Senast ändrad:
Riktigt fint!! :hungry:
Jag försökte så fort köpknappen dök upp, kom ett steg fram - försvann ur korgen, nån gång två steg fram - försvann ur korgen, testade både chrome och firefox samtidigt under de 1-2 minuterna innan de var slut :banghead:. Kanske om man nån gång lyckas tajma Seriouswatches eller om det blir nästa släpp med field-klockan med denna typ av tavla. Även om jag kan tycka Aventurine kanske inte är så mycket field direkt - beror väl på resten av stuket iofs, och de andra tavlorna som verkar bli fräcka på den.

Tillbaka
Topp