• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Gött, du är en riktig kompis! 😁

Tänkte att jag skulle sitta och titta på åskan istället för att bada men nu blev man istället dränkt som en jäkla katt i ösregnet. Aja, behöver i alla fall inte duscha av saltvattnet sen. 🤷 😅
PSX_20220627_210137.jpg

Gött, du är en riktig kompis! 😁

Tänkte att jag skulle sitta och titta på åskan istället för att bada men nu blev man istället dränkt som en jäkla katt i ösregnet. Aja, behöver i alla fall inte duscha av saltvattnet sen. 🤷 😅
PSX_20220627_210137.jpg
Klart man ställer upp! Oväder är underbart, dock inte om man är i/på vattnet 😬

Är inte den strängeligen till salu?!

Und für topic: Tissot, affordable makro.
E461E873-22DB-413C-B822-A167962416F5.jpeg

Jepp, nog såld nu med till utsatt pangpris tycker jag 🤓

Om du menar att den användes trots ute på K&S så skulle jag såklart ändra annonsen om skicket förändras. Gör hellre det (och loosar några kronor) än låta en klocka bara ligga för att ”sparas” för en ev. köpare som man aldrig vet när kommer.

Jaha. Den matchar skor och bil med. Vad synd 😍
3CFB3556-198C-475C-8748-5E272C146283.jpeg
Sjukt fin klocka och ännu bättre kombo 🔥

Om du menar att den användes trots ute på K&S så skulle jag såklart ändra annonsen om skicket förändras. Gör hellre det (och loosar några kronor) än låta en klocka bara ligga för att ”sparas” för en ev. köpare som man aldrig vet när kommer.
Håller med. Även denna förtjänar mer än att ligga och skämmas i en låda. Vill ingen köpa så kan jag lika gärna använda den 🤷🏻‍♂️
IMG_20220627_213551.jpg
IMG_20220627_213534.jpg
IMG_20220627_213511.jpg
IMG_20220627_213449.jpg
IMG_20220627_213412.jpg

Menade inte som kritik! Det var bara med glimten i ögat. Jag har inga problem med att du använder den trots annons. Självklart uppdaterar du om skicket ändras. :)

Den är riktigt snygg med tavlans nyansskifte. ”Gradient” säger man på engelska, vet inte vad det heter på svenska.

Är den såld nu? Ibland kan man ångra sig om man egentligen gillar klockan. ;) Jag var sugen på att hugga på miniräknaren, men har egentligen för många klockor redan.

Ändå ser man ständigt nya man vill ha. Hur kommer det sig?

Menade inte som kritik! Det var bara med glimten i ögat. Jag har inga problem med att du använder den trots annons. Självklart uppdaterar du om skicket ändras. :)

Den är riktigt snygg med tavlans nyansskifte. ”Gradient” säger man på engelska, vet inte vad det heter på svenska.

Är den såld nu? Ibland kan man ångra sig om man egentligen gillar klockan. ;) Jag var sugen på att hugga på miniräknaren, men har egentligen för många klockor redan.

Ändå ser man ständigt nya man vill ha. Hur kommer det sig?

Jag tog inget illa vid mig men ändå bra kunna förklara, skiljer ju på klockor och klockor med. Denna kan jag gott dra bort på, värre lägga ut något dyrt om den skulle repas pga använda. Då får den allt ligga i lådan 🙈

Mm såld, tycker den är ruggigt bra men väger en del kontra min oris och boldr i titan som jag också gillar lite mer 🙂

Hehe den är rätt cool! Men också använd typ 2ggr sedan legat i en låda vilket stor mig trots noll pengar i värde 😂

Jag tog inget illa vid mig men ändå bra kunna förklara, skiljer ju på klockor och klockor med. Denna kan jag gott dra bort på, värre lägga ut något dyrt om den skulle repas pga använda. Då får den allt ligga i lådan 🙈

Mm såld, tycker den är ruggigt bra men väger en del kontra min oris och boldr i titan som jag också gillar lite mer 🙂

Hehe den är rätt cool! Men också använd typ 2ggr sedan legat i en låda vilket stor mig trots noll pengar i värde 😂
Den eviga kampen om huruvida man ska tillåta klockor som ständigt befinner sig på avbytarbänken! Det är svårt. Jag vill själv inte äga klockor som jag inte använder, men vissa känner jag så mycket för att jag inte vill sälja dem heller!

T ex Seagull 1963. Affordabel handjagad kolumnhjulskronograf med vacker tavla, bra visare och allmänt snygg och bra! Men jag använder den aldrig! Kan dock inte sälja för jag är så fäst vid den (det är min tredje lol).

Man kan sakna sålda ur även om de bara var bänknötare, tyvärr.

Sjukt fin klocka och ännu bättre kombo 🔥
Tackar! Kan aldrig gå fel med grön.
Känns kul o köpt något annat än svart eller blå för en gångs skull 💪

Superfin, köpt här på KS va, en av tre Unimatics?
Tackar 😍 ja precis, lika bra o passa på när priset var rätt! Vart sugen på Unimatic U1 i flera år men aldrig slagit till..
”nästa batch kanske är snyggare”
Ville egentligen ha dyk insert. men ska jag vara ärlig med mig själv så dyker jag ju ändå inte. Och skulle jag göra det då får jag väl bara ta en annan i lådan 🙈

Jag trivs bra med den och ångrar absolut inte köpet... Är dock fortfarande lite nyfiken på hur den sett ut på armen som navy blue, färger på bild och fysiskt är inte alltid så enkelt.
Ja det är ju rätt lurigt det där med färg ibland - jag har en blå på ingång så jag är av förklarliga skäl nyfiken på samma sak 😅

Tillbaka
Topp