hammermountain
Silver
Trevlig helg allihop!!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Riktigt snygg! 319.00 USD var ju ett bra pris, tillkommer det 20% tull osv, eller hur är det från Kina? ("Import Duty Exclude" står det på sidan)
Tull på klockor är försumbart och endast 6kr men momsen är 25% så tillvida det inte säljs från ett annat EU land med annan momssats än Svearike. Största kritiken mot Miyota 9015 har väl varit att det är lite högljutt i förhållande till Schweizarna men inget jag direkt märkt eller stört mig på och prestigebortfallet naturligtvis att inte vara Schweiziskt om det är något du bryr dig om. För mig kunde det kvitta, se bara på H. Moser and Cie som tog bort Swiss Made från alla sina klockor i ren protest och inte har dom lidit någon prestigeförlust av detJag är väldigt nära ett köp av just denna! Hur står sig Miyota 9105 mot övriga "standardverk" från Selitta, STP och ETA?
Som @Aurum skriver så är det nog bäst att fråga Helson själva. Jag är inte mycket till hjälp alls, jag minns inte alls hur min länk var. Jag har dock inga minnen av att satt dåligt, tvärtom så satt den nog rätt bra på mig.
Sommardinka som kan extraknäcka som ficklampa en mörk sensommarkväll.Känns ju som jag missat något, nåväl beställer lite band ändå så får en se. Sommardinka är det oavsett, på länk eller ej![]()
Bryr mig varken om eventuell prestigeförlust eller ljudnivå. Vill bara att tidhållningen ska vara acceptabel.Tull på klockor är försumbart och endast 6kr men momsen är 25% så tillvida det inte säljs från ett annat EU land med annan momssats än Svearike. Största kritiken mot Miyota 9015 har väl varit att det är lite högljutt i förhållande till Schweizarna men inget jag direkt märkt eller stört mig på och prestigebortfallet naturligtvis att inte vara Schweiziskt om det är något du bryr dig om. För mig kunde det kvitta, se bara på H. Moser and Cie som tog bort Swiss Made från alla sina klockor i ren protest och inte har dom lidit någon prestigeförlust av det
![]()
Då bör du inte ha något problem. I slutändan är det väl som med allt och handlar om tillverkarens tolleransnivå, nöjer dom sig med fabrikationsinställningar eller väljer dom att reglera urverken själva.Bryr mig varken om eventuell prestigeförlust eller ljudnivå. Vill bara att tidhållningen ska vara acceptabel.
Tidigare när jag handlat obris morgan har urverken regulerats och papper på detta bifogatsBryr mig varken om eventuell prestigeförlust eller ljudnivå. Vill bara att tidhållningen ska vara acceptabel.
Den enda 9015 som jag har går lika bra som vilket annat 28800 spt urverk jag har. Men jag har bara ett att jämföra med.Bryr mig varken om eventuell prestigeförlust eller ljudnivå. Vill bara att tidhållningen ska vara acceptabel.
Just det och det är ju en av dem som är den enda jag harTidigare när jag handlat obris morgan har urverken regulerats och papper på detta bifogatsTidhållningen har varit bra, helt klart
Hur upplever du den storleksmässigt jämfört med Tropic och CW C60 38mm?Då var den här! Första intrycket - I LIKE IT!
![]()
![]()
![]()
![]()
Vilket band bör den vara på? Jag tror Jubilee! Pepsi eller svart insert?
Riktigt fin, grattis. Var och dregla över den där ett tag. Fler bilder o mer intryck, tack.Då var den här! Första intrycket - I LIKE IT!
![]()
![]()
![]()
![]()
Grattis! Bra grejer det därVar precis och hämtade ut den här som jag fick i en bytesaffär med @Jockinho. Min första Spinnaker och första intrycket är väldigt positivt.Det är en stooor klocka i mina mått mätt men bärs faktiskt riktigt bra!
![]()
Tack så mycket!Grattis! Bra grejer det där.
Snyggt, ser fram emot att höra mer om den!!Då var den här! Första intrycket - I LIKE IT!
![]()
![]()
![]()
![]()
Det märket samlar alltid ihop sjuka mängder pengar på deras kickstarters. Aldrig förstått varför.Hur kan den här styggelsen ha samlat ihop över $200k på kickstarter? En av de fulaste och löjligaste klockor jag sett. Eller har jag missat något?
http://kck.st/2WsmrzS
![]()
Vi kanske borde starta ett eget kickstarter-märke här i tråden, "St Omoa" kan det heta. Och sen använda pengarna som blir över till att finansiera våran galna hobbyDet märket samlar alltid ihop sjuka mängder pengar på deras kickstarters. Aldrig förstått varför.
Var precis och hämtade ut den här som jag fick i en bytesaffär med @Jockinho. Min första Spinnaker och första intrycket är väldigt positivt.Det är en stooor klocka i mina mått mätt men bärs faktiskt riktigt bra!
![]()
Tack! Ja, framför allt så är den bekvämare än jag trodde. Kul!Väldigt snygg bild! Ser ut att sitta bra på dig![]()
Tack tack!Ser bra ut! Får hämta ut min imorgon, gräsänkling med barnen ikväll...
Kör på milanon istället![]()
![]()
Jag har nog en NATO-fetisch!Jag har typ 40-50 naton, men är egentligen inget fan av dom. Har jag helt enkelt provat fel klocka? Den enda jag egentligen bara gillat på Nato är en Steinhart OVM.
Så, vilken är den bästa klockan för ett Nato?