• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Slängde på ett svart Barton, funkar!
Önskar jag kunde hitta någon schyst länk, typ Oyster som passar boetten. Har någon tips, hojta! :)
3925579D-B698-4025-9DA9-8CFCE7E0D921.jpeg
Kul att se en Serica på forumet! Haft länge, nöjd?

Men du har inte åkt än? 😃
Eller fruga fullkomligt älskar att öppna din låda, leta rätt på just det där bandet och skicka det åt Skånehållet?

10 dagar, hemska tanke, då är ju nästan semestern slut! 😂😬😰

Lämnade lärdomens mecka i morse med hela familjen och anlände i Skåne nu på kvällen. Men du skulle skrivit en dag tidigare så skulle bandet följt med...

Ibland får jag för mig att dra upp alla klockor (ok, jag ljög, det är typ hälften, men de som ligger i Primära Klocklådan) varje dag så att de inte stannar. Brukar inte hålla så många dagar, men nu är jag ju ändå ledig. Jag har ingen winder.

Har det hänt er också vid liknande aktivitet att ni kommer på er själva att sitta och dra upp en kvartsklocka? Jag gjorde det nu. Kanske borde göra detta innan två timmar efter jag egentligen tänkt gå och lägga mig. ;)

Ibland får jag för mig att dra upp alla klockor (ok, jag ljög, det är typ hälften, men de som ligger i Primära Klocklådan) varje dag så att de inte stannar. Brukar inte hålla så många dagar, men nu är jag ju ändå ledig. Jag har ingen winder.

Har det hänt er också vid liknande aktivitet att ni kommer på er själva att sitta och dra upp en kvartsklocka? Jag gjorde det nu. Kanske borde göra detta innan två timmar efter jag egentligen tänkt gå och lägga mig. ;)
2h efter planerad sänggång fattar man bäst beslut. Skulle lägga mig tidigt igår då bilkörning och cykling väntar idag. Trots det fick jag för mig att dubbelkolla momentdragningen på alla hushållets cyklar kl23 igår.

Ehh det gör väl INGEN?🤔😉

Blöja möjligen…mänsklighetens blöja…
Nu tar vi å lugnar ner oss lite, Skåne är, som alla vet, Sveriges stolthet, framsida, kontinent och hjärta.

Här får ni en bild på en affordable vintage med den mäktiga Skånska fanan majestätiskt i vinden! Nu har jag precis gjort er allas dag 250% bättre! Varsågoda!

😉😘

188D7A5C-F28C-4505-A36F-A6AA691F6E2F.jpeg

My lord. Ah då hörs vi sen så får vi se.

Ps du vet väl att man kallar Skåne för mänsklighetens vagga.

Skåningen är inte som andra. Framförallt är han vacker. Skåningen är i sanning en prydnad för mänskligheten. Likt ett majestätiskt monument höjer han sig över slätten. Hans blick är ärligt trofast, hans kinder glöder av hälsa och hans hållning är rakryggat reslig. Ändå - allra vackrast är han inuti. Där klappar ett ädelt hjärta och där har en obefläckad karaktär tagit sitt säte.

Jag gillar ju Skåne... men varje gång jag kommer hit slås jag av likheten med amerikanska södern...
  • öppna landskap
  • övergivna hus
  • excentriska (läs inavlade?) människor

Säkert bättre på sina ställen men här längst upp i nordvästra Skåne (på gränsen till Norrland @Nilas ) är det så iaf... klart mindre inavel bara man kommer ut till kusten/Ängelholm.

Medföljande klockor för topic.
20220716_105109.jpg

Väntar leverans av en ner hit på måndag också 😀

Hinner kolla mailen idag...

Seikos nya GMT verk (NH34A) har redan hittat vägen till mikrovärlden bara veckor efter grupp hysterinköpet i annan forumdel.

Släpps 25 juli
Snygg och trevliga 39 mm

Screenshot_2022-07-15-22-48-04-24_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12__01.jpg

Screenshot_2022-07-15-22-49-13-12_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Ja du, vet vilken jag valt om GMT var min gren.
Misstänker att det kommer mycket mer framöver med det urverket under huven 👍🏼

Jag gillar ju Skåne... men varje gång jag kommer hit slås jag av likheten med amerikanska södern...
  • öppna landskap
  • övergivna hus

Säkert bättre på sina ställen men här längst upp i nordvästra Skåne (på gränsen till Norrland @Nilas ) är det så iaf... klart mindre inavel bara man kommer ut till kusten/Ängelholm.

20220716_105109.jpg

Verkar som att det är ett vanligt synsätt uppe i norr det där 🤔😂.
(Klocka längst ner för topic 👍)

PSX_20220615_224827.jpg

• öppna landskap
  • övergivna hus

20220716_105109.jpg

Det enda jag stör mig på med min plats på jorden är att jag varje dag ser Danmark. Tack och lov mindre på sommaren då två stora blodbokar gör ett bra jobb med att skymma landet som har så fiiina grannar i ost. 😜
20220716_114639.jpg
20220716_114821.jpg

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp