• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

tissot_seastar_bor_bracelet_2.jpg

När jag satt på mig den här så börjar jag fundera på om det inte vore bättre att alltid köra den med här typen av klockor. Oerhört skön att ha på sig. Väger knappt någonting, det går att ha bilhandlarhäng på länken utan att det känns svajigt på något vis. Otroligt tunn är den också tack var det manuella verket.

Sen passar storleken ärligt talat bättre min handled än de dykarur som jag i vanliga fall placerar där. Nåja i morgon så är jag väl tillbaks med ett 200 grams fläskmonster. Konsekvens är nog inte min starka sida. :)
Vintageträsk FTW!!!!

Började rapportera dina inlägg men orkade inte, du har ju skrivit typ tre sidor med poster innehållande ett ord. Ganska säker att dessa ändå inte kommer räknas. Kan du vara snäll och sluta nu?
Han har sina 50 nu, så nu är han klar.
Ska bli intressant att se om han hinner lägga ut annonsen innan han blir bannad. Eller åtminstone innan alla inlägg dags bort.

Semester och Hamilton!

En av de mest bekväma klockorna jag haft. Alltid svårt att köpa klocka online, landade till slut på 42 mm men skulle nog funkat med 38 också.
Avstånd lug to lug är ganska stor men bärs något mindre på grund av att den är så tunn.

Bilagor

• 20220715_204751.jpg
    20220715_204751.jpg
    629.2 KB · Visningar: 5
Semester och Hamilton!

En av de mest bekväma klockorna jag haft. Alltid svårt att köpa klocka online, landade till slut på 42 mm men skulle nog funkat med 38 också.
Avstånd lug to lug är ganska stor men bärs något mindre på grund av att den är så tunn.
Ser ut att sitta bra på dig! 🙂 Hoppet är rätt stort mellan 38-42 men tyvärr är det många som väljer att bara erbjuda det. Det känns som att intresset hade varit större för 40/42?

Fick trådtips av mästerkocken att klistra på nåt, en möbeltass-bit tror jag, på undersidan av keepern. Men jag tänker att nåt varv med eltejp kanske funkar? Håller sig väl lite renare. Finns ju oxå dämpskydd till köksluckor som nog passar bra rent storleksmässigt. Med vänlig hälsning, Ernst.
original.jpg
Är det du, Ernst? Men lite störande att nästan kunna se klockan! Vad bär han han för sak?!
tissot_seastar_bor_bracelet_2.jpg

När jag satt på mig den här så börjar jag fundera på om det inte vore bättre att alltid köra den med här typen av klockor. Oerhört skön att ha på sig. Väger knappt någonting, det går att ha bilhandlarhäng på länken utan att det känns svajigt på något vis. Otroligt tunn är den också tack var det manuella verket.

Sen passar storleken ärligt talat bättre min handled än de dykarur som jag i vanliga fall placerar där. Nåja i morgon så är jag väl tillbaks med ett 200 grams fläskmonster. Konsekvens är nog inte min starka sida. :)
Helt rätt! Instämmer eftersom Tissot är mitt favoritmärke. ;) Har själv en manuell vintage (arvegods). Tidshållningen är efter service helt ok också. Men om jag bara fick ha en klocka skulle nog valet bli en tunn Casio digital, så har man mycket information, tillförlitlig tidshållning, behöver inte skruva upp, billig, tunn, lätt och det är ingen smart watch! 😃
Skärp dig.

Ser ut att sitta bra på dig! 🙂 Hoppet är rätt stort mellan 38-42 men tyvärr är det många som väljer att bara erbjuda det. Det känns som att intresset hade varit större för 40/42?
Tack!
Känns som att folk ofta väljer större storlek för att man har någon slags uppfattning om att ju mindre desto mer feminint. Men finns fler faktorer som väger in än diametern.

Tack!
Känns som att folk ofta väljer större storlek för att man har någon slags uppfattning om att ju mindre desto mer feminint. Men finns fler faktorer som väger in än diametern.
Precis, därför känns det väldigt märkligt att bara erbjuda 38 resp. 42mm när det är ett relativt stort hopp. 🤔 De resonerar väl att glappet kanske skulle bli för litet men 40 och 42mm måste vara de absolut mest kommersiellt gångbara storlekarna.

Tillbaka
Topp