• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kronaby på vift.
20220824_111226.jpg
 
Skulle lägga ner Synchron i klocklådan men upptäckte att jag glömt att rengöra den. Hoppas att det inte är som det har rostat under ringen, är ju uppenbarligen en jäkla massa salt. 🤔
IMG_3752.jpg
IMG_3736.jpg
IMG_3734.jpg
IMG_3740.jpg

Ja, såg att det var samma författare och det är en grym bok!


Får hoppas det, har lagt den i blöt nu så att saltet ska lösas upp och sen får jag skölja den ordentligt. 🤞


Skulle nog va bra att plocka av bezeln på den där om det är möjligt...
 
Skulle nog va bra att plocka av bezeln på den där om det är möjligt...
Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.
 
Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.
Hur kan det bli så mycket salt?
Antar att du dykt i Sverige och tror västkusten har väl högst salt halt på typ 2-3%?
Edit; Saltkristaller kanske byggs på?

Hoppas på att det är socker och kafferester :)
 
Hur kan det bli så mycket salt?
Antar att du dykt i Sverige och tror västkusten har väl högst salt halt på typ 2-3%?
Edit; Saltkristaller kanske byggs på?

Hoppas på att det är socker och kafferester :)
Vet inte, blev så när vi var på fridykningskursen och det var på västkusten. Två dagar i saltvatten så inte alls särskilt länge. 🤔 Hehe, vi får hoppas på att det är så. Kanske lite kaksmulor också?
 
Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.

aha... ja, du har säkert rätt.

Blir hem å syna alla klockor jag badat med i sommar, västkusten + medelhavet 😬
 
Tillbaka
Topp