Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Min Summiteer är till salu.Någon som har en grön Traska de är villiga att skiljas från?
Tycker inte det var så lätt att hitta vettiga alternativ med grön urtavla <40mm
BFU
Är förhoppningsvis bara s.k. ärlig rost, typ som på bromsskivor.Skulle lägga ner Synchron i klocklådan men upptäckte att jag glömt att rengöra den. Hoppas att det inte är som det har rostat under ringen, är ju uppenbarligen en jäkla massa salt.
Ja, såg att det var samma författare och det är en grym bok!Han har även skrivit en hyllad bok om ålens mystlska liv, Ålevangeliet.
Får hoppas det, har lagt den i blöt nu så att saltet ska lösas upp och sen får jag skölja den ordentligt.Är förhoppningsvis bara s.k. ärlig rost, typ som på bromsskivor.
Braa där. Hela kostcirkeln ser jagFrukost i Kivik
Skulle lägga ner Synchron i klocklådan men upptäckte att jag glömt att rengöra den. Hoppas att det inte är som det har rostat under ringen, är ju uppenbarligen en jäkla massa salt.
Ja, såg att det var samma författare och det är en grym bok!
Får hoppas det, har lagt den i blöt nu så att saltet ska lösas upp och sen får jag skölja den ordentligt.
Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.Skulle nog va bra att plocka av bezeln på den där om det är möjligt...
Hur kan det bli så mycket salt?Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.
Vet inte, blev så när vi var på fridykningskursen och det var på västkusten. Två dagar i saltvatten så inte alls särskilt länge. Hehe, vi får hoppas på att det är så. Kanske lite kaksmulor också?Hur kan det bli så mycket salt?
Antar att du dykt i Sverige och tror västkusten har väl högst salt halt på typ 2-3%?
Edit; Saltkristaller kanske byggs på?
Hoppas på att det är socker och kafferester
Tycker den här gröna Nodus inte är så dumNågon som har en grön Traska de är villiga att skiljas från?
Tycker inte det var så lätt att hitta vettiga alternativ med grön urtavla <40mm
BFU
Känns overkill, tror att det räcker med ljummet vatten och dra runt den för att få ut all skit. Kommer ju ändå att vara fullt med saltvatten i den nästa gång jag använder den. Är inte säker på att det är rost heller, kan vara så enkelt att det är smuts som har fastnat i saltet.
Och bandstift...aha... ja, du har säkert rätt.
Blir hem å syna alla klockor jag badat med i sommar, västkusten + medelhavet
Märkligt om de skulle börja rosta, känns kass. Jag sköljer av mina i sötvatten varje gång jag kommer hem från havet för att vara på den säkra sidan.aha... ja, du har säkert rätt.
Blir hem å syna alla klockor jag badat med i sommar, västkusten + medelhavet
Märkligt om de skulle börja rosta, känns kass. Jag sköljer av mina i sötvatten varje gång jag kommer hem från havet för att vara på den säkra sidan.
Skulle testa att använda en liten rengöringspensel alternativt tandborste och "skrubba" försiktigt med vatten blandat med ättika.Skulle lägga ner Synchron i klocklådan men upptäckte att jag glömt att rengöra den. Hoppas att det inte är som det har rostat under ringen, är ju uppenbarligen en jäkla massa salt.
Älska grodan, lika härlig som Phoibos bläckfiskTactical Frog från Watchdives. Känd "homagedesign" och inget märkvärdigt (NH35), men passar en pensionärsbudget. Lättburet ur som dessvärre mest har legat i lådan sen ifjol.