• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jag vet att det egentligen är fel tråd men nu har Pagani letat sig till Linde. Inte helt plagierat men boett är identisk.

BFAA27DD-5102-4C22-879B-C928EF47ED53.jpeg
31ACC61F-3881-4C47-BC6A-52597AD9F726.jpeg
@Nilas
Har inte du en sån? :happyhappy:
 
Himla bra smak herren har. Hur lyder domen? Själv sneglat på just UX, mycket snyggare visare än U1.
Har haft den någon månad nu men kört isofrane fram tills idag :) Är extremt nöjd överlag! Grym läsbarhet, härligt toolig och känns välbyggd. Det som kunde varit bättre är lumen samt att den har typ "kladdig" AR på utsidan, blir lätt smutsig.
 
Senast ändrad:
Hmm varför har jag inte provat gul tavla tidigare under alla dessa år? Sjukt bra klocka och i perfekt storlek a 39mm (för mig).

Även fast Oris tt1 såldes tänkte jag nog det var lätt bästa klockan i år för pengarna, men tror denna är bättre för de 1.6k jag gav 😱
3F6992D4-D58E-4395-9EE1-7908B0A1D611.jpeg


Edit: en bild till en och med den andra färgglada dykaren…

DAF8C342-7540-480B-935A-E3DFD143E4C1.jpeg
6230FB72-8580-4E0D-AA5C-E791180CF788.jpeg
 
Senast ändrad:
Fridykning är inga problem med rätt utrustning och klocka.
Hade lätt nådd 25 meter (ungefär 😁) om inte huvudet mött botten vid 1,40

IMG20220823172632__01.jpg
Det och att dina fina glasögon hade suttit fastsvetsade inuti dina ögonhålor på 25m. 😅 Sjukt snygg den där Maranezen, behöver definitivt en klocka med gul tavla i samlingen. 😍 Hur är finishen på den? I klass med Doxa?
 
Det och att dina fina glasögon hade suttit fastsvetsade inuti dina ögonhålor på 25m. 😅 Sjukt snygg den där Maranezen, behöver definitivt en klocka med gul tavla i samlingen. 😍 Hur är finishen på den? I klass med Doxa?

Nu ska inte pågen tro att han kan lära en vuxen man att sjunka bara för att han gått kurs!
 
Det och att dina fina glasögon hade suttit fastsvetsade inuti dina ögonhålor på 25m. 😅 Sjukt snygg den där Maranezen, behöver definitivt en klocka med gul tavla i samlingen. 😍 Hur är finishen på den? I klass med Doxa?

Nu e ju inte jag så känslig med tanke på finish, fast jag uppskattar såklart välgjorda klockor.
Går mera på "armkänskla".
Tavlan, index och visare är riktig bra och helt ok jämförd med Doxan.
Samma med boetten med borstad "topp" och polerade sidor.
Irl ser tavlan futtig ut jämfört med Doxan nåt som förstärks av kanten/förhöjningen på glaset som är en bit in. (Iofs inte rätt Doxa jag har för den jämförelsen)
I och med att tavla och visare är så blanka och utan struktur kan den kanske upplevas en aning plastig.
Känslan i vridringen är lite för metallisk och stram. Doxa är mjuk och distinkt på samma tid som man vill ha det.
Länken är vintagerasslig utan att vara vintagecharmig. Låset är skitkasst . Sämsta med hela klockan.
Kul att Dock har skalan på yttra ringen i fot och Maranezen i meter.

Edit: Frånsett länken och då särdeles låset gillar jag den mycket 😊

IMG20220823183400__01.jpg


IMG20220823183502__01.jpg


IMG20220823183431__01.jpg


IMG20220823183605__01.jpg
 
Senast ändrad:
Nu e ju inte jag så känslig med tanke på finish, fast jag uppskattar såklart välgjorda klockor.
Går mera på "armkänskla".
Tavlan, index och visare är riktig bra och helt ok jämförd med Doxan.
Samma med boetten med borstad "topp" och polerade sidor.
Irl ser tavlan futtig ut jämfört med Doxan nåt som förstärks av kanten/förhöjningen på glaset som är en bit in. (Iofs inte rätt Doxa jag har för den jämförelsen)
I och med att tavla och visare är så blanka och utan struktur kan den kanske upplevas en aning plastig.
Känslan i vridringen är lite för metallisk och stram. Doxa är mjuk och distinkt på samma tid som man vill ha det.
Länken är vintagerasslig utan att vara vintagecharmig. Låset är skitkasst . Sämsta med hela klockan.
Kul att Dock har skalan på yttra ringen i fot och Maranezen i meter.

IMG20220823183400__01.jpg


IMG20220823183502__01.jpg


IMG20220823183431__01.jpg


IMG20220823183605__01.jpg
Du har säkert hört det tusen gånger förr men grymt och passande canvas på Doxan😍.
 
Tillbaka
Topp