• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lundgren🥊

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Fortsätter spamma med knasiga mikrodykare, eller vad sägs om Maranez undercover. Dolt utrymme mellan boett och botten, annorlunda. Ful sekundvisare men kanske går att byta! Hmm kanske testvärt nästa gång Maranez har utförsäljning, ca 179$ ny :)
IMG_0735.JPG


Edit: bara cuda gummit är ju värt några hundra tycker jag...
Jag tycker den var cool med den sekundvisaren! Helt klart annorlunda vilket bara är roligt. Sen så hade de kunnat skippat förvaringsutrymmet och gjort den mindre istället, då hade jag vart sugen!
 
3415-400x600.jpg
Vet inte om det räknas som mikromärke men jag snubblade över Epos (epos.ch) när jag googlade runt lite. Riktigt mycket snygga modeller måste jag säga. Någon som känner till eller ägt något från dem?
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
3415-400x600.jpg
Vet inte om det räknas som mikromärke men jag snubblade över Epos (epos.ch) när jag googlade runt lite. Riktigt mycket snygga modeller måste jag säga. Någon som känner till eller ägt något från dem?

Tror inte Epos räknas som mikromärke, väldigt fina klockor dock. Speciellt den du länkade med den gråa tavlan!

Mycket möjligt att bilden ljuger lite. Men den är trots allt 18mm hög enligt uppgift från tillverkaren.
Fler bilder:
20150209_150417.jpg
20150209_150439.jpg
c8800bf1ae79b88fc5adb72d407f5e72.jpg
Saftiga bitar :D
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Tackar :)
Och nej, jag gick på 43mm. Tyckte att 38mm lät alldeles för litet för att vara en dykare.
Den bärs bra på mina 18cm handleder dock, och känns lite mindre än tex Sumon.
Önskar jag hade handleder för en 43mm. Hur som kör själv på en 38mm och är hur nöjd som helst. Fantastisk kvalitet för rimlig peng. Faktiskt köpt en quartz-variant till Lill-grabben, trots att han än bara är 5 mån :)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Önskar jag hade handleder för en 43mm. Hur som kör själv på en 38mm och är hur nöjd som helst. Fantastisk kvalitet för rimlig peng. Faktiskt köpt en quartz-variant till Lill-grabben, trots att han än bara är 5 mån :)
Ja, kvalitén är som du sa helt fantastisk. Och vad roligt att du redan köpt klockor åt grabben :D
Det borde jag också göra!
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja inte var den vacker inte, som en förkrympt kompassnål :grumpy:

Näe lite speciell, borde iof gå hitta någon annan om verket är standard mioyta. Tycker annars den var rätt cool, som sagt nästa gång de drar 20% rabatt och om den finns kvar kommer jag vara sugen. Verkar som grymt bra drag i lumen med och allmänt solid känsla för en liten peng. Annorlunda med vilket är lite kul :)

Edit: även kata gillar jag starkt, dock lite osäker på lugg till lugg, 52mm med helt raka luggar kan bli stort (även fast jag haft 58mm som på maranez bangla men de slopade nedåt jämns med handleden...)
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Nytt märke för mig, gillar den skarpt om än i största laget, 44mm.
image.jpeg
Jag har sett dom där, gillar den vit-tavlade.

Måste testa en sådan där en dag, bara läst massor med bra om dem och ser riktigt bra ut med. Lite ogilla sekundvisaren ibland men men, synd de oftast rear ut dem i 38mm bara :D
Ja, prova en. Fantastisk klocka, är väldigt positivt överraskad av den. Deras priser går ju bara uppåt dock, och därmed kvalitén. På gott och ont.
 

meijlinder

Rolex
2-Faktor
Hade en G.Gerlach Otago Heart of Darkness som nu är såld.
20150314_120921_zpsuaagowem.jpg

Insåg att jag gillar pvd-ade klockor mycket mer på bild än på handleden. Dock inget fel på klockan, stabil sak och välgjord. Dock var trycket på vridningen inte helt rakt på min.
Har varit sugen på en Halios Tropik länge, får se om det inte blir en sådan snart.
 

Birchgrove

Vacheron
2-Faktor
Hade en G.Gerlach Otago Heart of Darkness som nu är såld.
20150314_120921_zpsuaagowem.jpg

Insåg att jag gillar pvd-ade klockor mycket mer på bild än på handleden. Dock inget fel på klockan, stabil sak och välgjord. Dock var trycket på vridningen inte helt rakt på min.
Har varit sugen på en Halios Tropik länge, får se om det inte blir en sådan snart.
Jag gillar också PVD:ade klockor, på bild. Har provat flera men sålt dom ganska omgående.
Och ja, en Halios Tropik är på min bucket list också. Vit-tavlad med SS bezel!
 

tradden

Omega
En sak man kan undra lite över är ju när ett mikromärke inte är ett sånt märke längre. Är tillexempel C Ward egentligen ett mikromärke? Eller är Zeno ett mikromärke? Är Sjöö Sandström och Halda mikromärken? Hur ska man definiera och avgöra vad som verkligen är ett mikromärke?

/t
 
Topp