• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Artikel om en Seamaster Chrono i Fratello. Varför postar jag detta i denna tråden?! Klockfan ligger på mellan 40-100k (vintage). Jo, det är denna modellen som DanHenry modellerat sin 1964 efter. Så gillar man Omegan, så kan DH:n vara en billigare option. Sen tycker jag det är synd att han inte gjorde en modell i den ljusa champagne-kulören som omegan har.

“Dear Omega, Bring Back The Seamaster Chronograph Ref. 105.005” via @watchville
https://api.watchville.co/v2/posts/74755/click
1665323205064.png


7FD382A1-D578-4C25-B412-42D0A0EF7BF4.jpeg
 
Precis! Många boxar checkade för mig. Field + trevlig gul färg. Lite orolig över att den känns för lätt (57g).
Jag vägde min Boldr för ett tag sedan och den var 49 gram med band. Supersönt som omväxling till tunga klockor ibland😊

Jag var inne på att köpa en vit RZE med men det kändes kaka på kaka när jag redan har vit Boldr. Ångrar det lite. Den är fin
26-847A0679copy_1800x1800.jpg
 
Tjena, roligt att man är saknad! :)

Allting försvann typ. Har kört sporadiskt med en Tissot PRX.

All energi bara försvann ur mig tyvärr vad gäller klockor. Jag är inne och läser ibland dock. Roligt att se när du dyker med dina klockor. Visst är det fridykning?
Jo det går väl upp å ner med de flesta intressen för majoriteten tror jag, vips så vänder det...eller inte.
PRX visar tiden som allt annat, och schnygg är den oxå så aj dont blejm u!
Jepp, vertikal fridykning...som en drog fast en bra sån 😄
 
Jo det går väl upp å ner med de flesta intressen för majoriteten tror jag, vips så vänder det...eller inte.
PRX visar tiden som allt annat, och schnygg är den oxå så aj dont blejm u!
Jepp, vertikal fridykning...som en drog fast en bra sån 😄

Så jäkla cool form av dykning. Måste vara avslappnande. Får du användning för klockorna när du dyker eller är det dator som gäller?
 
  • Like
Reactions: v0n
Så jäkla cool form av dykning. Måste vara avslappnande. Får du användning för klockorna när du dyker eller är det dator som gäller?
Jo det är precis den kombinationen som bet på mig. Avslappning å totalt inre lugn är en förutsättning för att resten ska funka. Jäkligt häftigt när man lär sig kontrollera kroppen sin 🤓

Har alltid klocka på fast använder bara sekundvisaren. Dator på andra armen, dock mest för att kolla statistik/djup m.m i efterhand.
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp