• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Trippelpyssel. Jag har likt @FOQ tappar intresset och intensiteten något men idag fick det bli lite kvällspyssel 😁

0E3B2B0D-9236-4EA1-A289-0892A8E76DFD.jpeg

Endast 1 av 3 med rätt tid inställd 🧐
 
Jag har försökt med @FOQ men han spelar lite svårflörtad 🤣 😉
Ett tag ville han köpa min PAmphibia.
Har du försökt rent tvång? 😂
Närå, men fattar helt å hållet. Har själv haft dippar i åratals men så vänder det när man minst anar det.
Ska man vara ärlig är det väl kanske bara ett sundhetstecken om klockor inte prioriteras först här i livet?
 
Har du försökt rent tvång? 😂
Närå, men fattar helt å hållet. Har själv haft dippar i åratals men så vänder det när man minst anar det.
Ska man vara ärlig är det väl kanske bara ett sundhetstecken om klockor inte prioriteras först här i livet?
Nä, jag vill inte tvinga honom när han är så snäll och trevlig.

Kan inte annat än hålla med dig.
Det är dock en fasligt trevlig hobby/sjukdom 🙂 att råka ut för.
 
Lösning: Jag köper din gula Halios så ska du se att ångern sätter igång jakten på en ny.
Bra försök 🙂
Det kommer ju snart(?) en gen 4 av SF. Jag hoppas få tag i en pastel blue.

EDIT: Du har ju stenkoll redan men även Bahama Yellow kommer också att finnas, men frågan är om inte den nya har en lite ljusare nyans av gult? 🧐
 
Senast ändrad:
  • Like
Reactions: v0n
Bra försök 🙂
Det kommer ju snart(?) en gen 4 av SF. Jag hoppas få tag i en pastel blue.

EDIT: Du har ju stenkoll redan men även Bahama Yellow kommer också att finnas, men frågan är om inte den nya har en lite ljusare nyans av gult? 🧐
Vet, har köpt den rosa 4an med dykarbezel. Förhoppningsvis dyker den upp innan årsskiftet. Ska försöka knipa en gul eller blå eller svart också när han kör ordinarie släpp. OM du nu inte sålt din till mig innan dess:angel:

Ljusare nyans, kanske, jag kan jämföra dem när jag har dem.
 
@Rizzie vad heter en sån där med tuff tegelvägg du har och vad är rimligt pris? "digital watch brick wall" kändes inte hundraprocentigt i sökrutan 😆
Vill ha en sån bara för att jag vill
Det är en DW-5035D-1BER, limiterad utgåva i samband med G-shocks 35-årsjubileum. Jag gav 2k + frakt för den, tror att det var ett ganska rimligt pris.
@Derix har en likadan till salu just nu, dock får du köpa två, men det är ju dubbelt så bra ;)
 
Det är en DW-5035D-1BER, limiterad utgåva i samband med G-shocks 35-årsjubileum. Jag gav 2k + frakt för den, tror att det var ett ganska rimligt pris.
@Derix har en likadan till salu just nu, dock får du köpa två, men det är ju dubbelt så bra ;)
Åh nej, nu känner jag mig sådär bortdribblad igen🥴 finns det andra tegelväggar som inte är limiterade samlarobjekt?

kanske lite billigare
 
Samtliga stålisar har ju tegelstenarna oxå. Lite dyrare men attans så goa🙂
GMW-B5000
Jag har hållt mig från DW-fyrkanterna för säkerhets(ekonomins) skull😁
Jahapp, visar återigen att jag har dyr smak, eller hur? 😄

Kommer aldrig glömma när jag tänkte låna @HSK s "billiga" Frogman i OWGM lite geschwint...50 lax eller vafan den nu var värd :bag:
 
Åh nej, nu känner jag mig sådär bortdribblad igen🥴 finns det andra tegelväggar som inte är limiterade samlarobjekt?
Dessvärre är (vad jag vet) ALLA tegelstensfyrkanter som inte är helstålisar limiterade.
Den billigaste du kan köpa idag är den nyligt släppta DW-5000SS-1 (som kanske inte nått Sverige än). Men den är lite speciell med sitt graffa-tema så den passar ju inte alla, å andra sidan tar den samma vanliga resin/band som sitter på nästan alla billiga fyrkanter.

 
Dessvärre är (vad jag vet) ALLA tegelstensfyrkanter som inte är helstålisar limiterade.
Den billigaste du kan köpa idag är den nyligt släppta DW-5000SS-1 (som kanske inte nått Sverige än). Men den är lite speciell med sitt graffa-tema så den passar ju inte alla, å andra sidan tar den samma vanliga resin/band som sitter på nästan alla billiga fyrkanter.

Helbra info, tack! ... typiskt när det är något man vill ha NU, men sådär är det ju allt för ofta 🤷
Även denna verkar ligga norr om 2k ish om jag hittat rätt med min snabba efterforskning?
 
Tillbaka
Topp