• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Har en ofärgad tophat till den i lådan men tack ändå! ❤️
Vill minnas att glaset gjorde sig ganska bra på turtle ändå... * leta leta leta * . Testa och byt tillbaks om du inte gillart vettja?
eller låt stackarn vara ifred
M44H9Yg.jpg

L6oeaal.jpg

ref ABCD12345666 om nån undrar 👍🏼
 
Osäkert men kanske! 💡
Sjukt kattig klocka i alla fall, oavsett vad den fotas med.
Så jäkla förvrängt foto så kan lika gärna föreställa en krabba, men håller med... vridringen ser både högre ut och har grövre lättring än 5303.
Magkänslan ligger ändå på Gunnars teori, GMT. Frassarna gillar GMT...kanske t.o.m kräver en GMT under strejkhot ✊🥖

Edit: Står 10.12.22 - 12AM - PARIS TIME som rubrik i nyhetsbrevet så nu är jag 100% säker på att det är en GMT till 99%
169575-60-of-the-time-it-works-every-k5en.jpeg
 
Alltid gillat katter bättre (jäkligt långsökt koppling, om nån fattar så är det du 😄)

Testar nya mobiltelefonen, superläskigt och liiite för brant inlärningskurva för undertecknad men skam den som ger sig!
sduVbAI.jpg

uE85iUt.jpg

Lätt en av forumets estetiskt härligaste dykare, med sin udda design och framförallt feta visare 😎

Blev byte från länk till band på den blåe…
4BE8ECED-8259-43E8-8673-2B407013428E.jpeg
 
Discokungen @Rizzie är ju fantastiskt bra på tidszoner 😂🤌

Vill man ha en Serica GMT tro?
Min förhoppning är att man fortsätter gå vidare och om man gör en GMT så är det i en annan boett/modell än 5303. Men jag förstår om man kanske vill spela lite säkert och känner att man etablerat en framgångsrik plattform i 5303 och bygger vidare på den som nästa steg. Att göra GMT i framgångsrika dykarmodeller är ju en pålitlig framgångsmodell.
 
  • Like
Reactions: v0n
Min förhoppning är att man fortsätter gå vidare och om man gör en GMT så är det i en annan boett/modell än 5303. Men jag förstår om man kanske vill spela lite säkert och känner att man etablerat en framgångsrik plattform i 5303 och bygger vidare på den som nästa steg. Att göra GMT i framgångsrika dykarmodeller är ju en pålitlig framgångsmodell.
Titan är ju på modet nu så det är kanske inte heller någon dum gissning. Att det skulle vara en tuffare grövre modell har jag svårt o tro då den saknar kronskydd. Hoppas nog som du att eventuell GMT kommer i egen form och boett. Det dröjer inte tills vi får svar iaf 🤌
 
  • Like
Reactions: v0n
Titan är ju på modet nu så det är kanske inte heller någon dum gissning. Att det skulle vara en tuffare grövre modell har jag svårt o tro då den saknar kronskydd. Hoppas nog som du att eventuell GMT kommer i egen form och boett. Det dröjer inte tills vi får svar iaf 🤌
Jag tittade och jämförde med min och är 99% att det är samma som 5303 på bilden. Dimensionerna på boett/krona/vridring är samma.
 
Samma här. Sjukt bra klocka ❤️
1658779638902.png
Fått väldigt lite handledstid sedan köpet. G-SHOCK:s, vintage Seikos, Stowa och Sinn 556i har fått gå före.

Som sagt, sjukt bra klocka men den förtjänar mer uppmärksamhet.

747A4501-10E8-4653-BDD6-6F2515B7D7CF.jpeg
FD412AA2-5C60-4290-8A74-E1DBF054DA22.jpeg


Fått lite tankar på om jag borde släppa den. Kanske räcker med en Ginault i samlingen 🧐🤔

Klockintresset och flipperiet har svalnat rejält på sistone.
 
Morgonens trålning fastnade på en kool sak från Forstner. Bulova/Accutron Astronaut som förebild...Forstner försedde den med Komfitlänken när det begav sig så koppling finns. Intressant att man valt att ta bort sekundvisaren, dels för att få klockan tunnare men tycker även det är estetiskt skitsnyggt (och ovanligt för en GMT?)
Forstner-A-12-Watch-Bullet-Bracelet-11.jpg

das original 👇🏼
PSX_20190217_163626_800x.jpg

 
Senast ändrad:
Morgonens trålning fastnade på en kool sak från Forstner. Bulova/Accutron Astronaut som förebild...Forstner försedde den med Komfitlänken när det begav sig så koppling finns. Intressant att man valt att ta bort sekundvisaren, dels för att få klockan tunnare men tycker även det är estetiskt skitsnyggt (och ovanligt för en GMT).
Forstner-A-12-Watch-Bullet-Bracelet-11.jpg

das original 👇🏼
PSX_20190217_163626_800x.jpg

Dom har kört samma lösning som vi gjorde på vår första modell, Skytoucher GMT där vi ersatte sekundvisaren med en liten platta. Så både vår och Forsners klocka har alltså en sekundvisare, men den ”syns inte”. Det är samma verk i båda Ronda 515.24H

EA5131E8-1916-4DA5-B69D-3B1F9102281A.jpeg
 
Tillbaka
Topp