Det finns absolut roligare klockor men SKX007 måste vara en av de bästa ”foto klockorna”
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Schysst!Hade en för ett tag sedan. Tror det var den enda på forumet. Jag gillade den verkligen och blir ofta sugen att slå till på nytt. ”Nackdelen” med dem är att de inte erbjuder länk till någon av klockorna samt att det är tight mellan bandstiftshål och boett. Jag filade dock ner ett jubilee som passade rikligt bra
Vilken vinner på finish och utförande?Nytt in idag också
San Martin SN021 BB36
Här jämte onsdags nyförvärv Lorier Falcon 36
Första intrycket är att SM bärs något större med (upplevd) större tavla och rejälare luggar
Det finns absolut roligare klockor men SKX007 måste vara en av de bästa ”foto klockorna”
Vilken vinner på finish och utförande?
Är det redan fredag Trevlig helg.Velcro på Crepas. Nu tar vi helg.
Fast ändå lite "rättvist" och rimligt att kvaliteten korrelerar med priset. Snygga pjäser bägge två dock.Har bara gjort en snabb jämförelse nu på morgonen, men vad gäller boett så är det rätt jämt med lite fördel Lorier skulle jag säga. När det gäller länken är det lite större fördel Lorier även om SMs länk även den är riktigt bra
Sen ska man komma ihåg att det är en inte riktigt rättvis jämförelse då klockorna kostar ca 4k vs. 7k efter moms osv.
Nån av dom där hade jag gärna smyckat min låda med. Otroligt smakfulla skapelser.Ja trevlig helg på er
Ingen som frågat men bjuder på en liten bildkavalkad på ZRC och Maranez
Nån av dom där hade jag gärna smyckat min låda med. Otroligt smakfulla skapelser.
Ja la ut den på Helgmarknaden mest av rastlöshet och som vanligt sug efter nytt. PMa om du är sugenVarför säljer du Megamatic på Facebook istället för KS?
Åh..., nu "läskar" du mig seriöst! Är ju utseendemässigt så bra båda två att man inte funderar på att det väl skiljer ca 25K i pris. D.v.s. om man bortser från bl.a. urverk.Ja trevlig helg på er
Ingen som frågat men bjuder på en liten bildkavalkad på ZRC och Maranez
Men jag föredrar min fransmanYEMA Urban Field Collection
Versatile & reliable timepieces that can be sported as a tool or dress watch. Equipped with Sellita’s SW210-1b hand-wound caliber in Elaboré. Delivered with a YEMA cap.eu.yema.com
Ja la ut den på Helgmarknaden mest av rastlöshet och som vanligt sug efter nytt. PMa om du är sugen
Ja la ut den på Helgmarknaden mest av rastlöshet och som vanligt sug efter nytt. PMa om du är sugen
Tycker den vita varianten är sjukt niceFick hem denna idag, för jävla synd att märket inte finns kvar längre. Intrycket är riktigt bra, känns lyxig och formen på caset älskar jag. Har letat efter den med blå tavla i flera år nu men fick ge mig så det fick bli svart tavla. Nu väntar jag bara på ett Hirsch gummi så att jag kan börja bära den
Är det du som köpte den vita? Jag var med och högg på den men backade ur. Jag vill ju egentligen ha den blå varianten men sen såg jag den vita dyka upp här ett par ggr och kände att jag måste ha en jag med. Svart/grafit passade mig bättre. Och så fick jag med länken också.. vita är jävligt bra den medTycker den vita varianten är sjukt nice