• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Det finns absolut roligare klockor men SKX007 måste vara en av de bästa ”foto klockorna”
034D93CF-B918-4975-BC43-4A27D7E5F4DA.jpeg
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Vilken vinner på finish och utförande?

Har bara gjort en snabb jämförelse nu på morgonen, men vad gäller boett så är det rätt jämt med lite fördel Lorier skulle jag säga. När det gäller länken är det lite större fördel Lorier även om SMs länk även den är riktigt bra 👍
Sen ska man komma ihåg att det är en inte riktigt rättvis jämförelse då klockorna kostar ca 4k vs. 7k efter moms osv.
 

InWester

Cartier
Fick hem denna idag, för jävla synd att märket inte finns kvar längre. Intrycket är riktigt bra, känns lyxig och formen på caset älskar jag. Har letat efter den med blå tavla i flera år nu men fick ge mig så det fick bli svart tavla. Nu väntar jag bara på ett Hirsch gummi så att jag kan börja bära den😊
7CF6062D-0071-4199-94BF-CA27549943DF.jpeg
 

Islay

Panerai
2-Faktor
Har bara gjort en snabb jämförelse nu på morgonen, men vad gäller boett så är det rätt jämt med lite fördel Lorier skulle jag säga. När det gäller länken är det lite större fördel Lorier även om SMs länk även den är riktigt bra 👍
Sen ska man komma ihåg att det är en inte riktigt rättvis jämförelse då klockorna kostar ca 4k vs. 7k efter moms osv.
Fast ändå lite "rättvist" och rimligt att kvaliteten korrelerar med priset. Snygga pjäser bägge två dock.
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Fick hem denna idag, för jävla synd att märket inte finns kvar längre. Intrycket är riktigt bra, känns lyxig och formen på caset älskar jag. Har letat efter den med blå tavla i flera år nu men fick ge mig så det fick bli svart tavla. Nu väntar jag bara på ett Hirsch gummi så att jag kan börja bära den😊
7CF6062D-0071-4199-94BF-CA27549943DF.jpeg
Tycker den vita varianten är sjukt nice :)
 

InWester

Cartier
Tycker den vita varianten är sjukt nice :)
Är det du som köpte den vita? Jag var med och högg på den men backade ur. Jag vill ju egentligen ha den blå varianten men sen såg jag den vita dyka upp här ett par ggr och kände att jag måste ha en jag med. Svart/grafit passade mig bättre. Och så fick jag med länken också.. vita är jävligt bra den med🤩
 
Topp