• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ja, man letar ju nya vägar hela tiden... 36 är på gränsen för mej men det är 39 också... 37-38 är nog sweetspoten. Kan inte fatta att jag haft ett par certinor på 41-42 mm förut 😱

Tror väldigt mkt på min nya Wolbrook som kommer om dryga 2 veckor. 38 mm och quartz ❤️

Edit, ovan gäller vanliga/gada/field... dykare kan vara hur stora som helst 😁

Visst är det så, jag har testat allt möjligt även rejäla pjäser som Ecozilla samt ett par Pannahomager och på så vis testat mig fram till vad som lirar bäst för mig. Ser fram emot dina bilder på Wolbrook, den känns som en riktig fullträff. 🎯

Dykare har ju normalt en mer eller mindre rejäl vridring som tar utrymme från tavlan så där vill också jag ha åtminstone ett par mm extra även om jag även då föredrar relativt moderat storlek. ✌️
 

Meep

Omega
Det här gick fort, inte så mycket kvar att välja på. Nån som hann klippa en?

Jag klickade hem en GMT med MOP-Tavla. Någon som vet hur länge det brukar ta innan man får hem prylar från Zelos?

Släpps en batch till på Seriouswatches den 13/5.

IMG_1353.jpeg
 
Senast ändrad:

MoHaha

Rolex
2-Faktor
Jag klickade hem en GMT med MOP-Tavla. Någon som vet hur länge det brukar ta innan man får hem prylar från Zelos?

Släpps en batch till på Seriouswatches den 13/5.

IMG_1353.jpeg

Jag älskar ju gröna klockor (på bild...)
Har ju därför (minst) 5 gånger köpt en grön klocka (blant annet en grön Mako) som jag snabbt flippat för att jag inte klarar färgen irl...

Men skam den som lär av sina misstag...
Nu är denna på väg
1682752716106.png
 

Baramats

Audemars
2-Faktor
yema-urban-field-sable-banner-1-1682602220081.png

Snygga men jag lyckas hålla mig från köp. Dels för att jag har en Serica 4512 och dels för att det är för många val som ska göras om man ska ha en sån 😂

Baksidan är det som trumfar 4512-an men det är inte värt en klocka som är 60 % dyrare.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Önskar de kunde bara ha en logotyp istället för namn, tror det skulle bli bättre (om än helt subjektiv åsikt 🙈). Men väldigt trevlig design, roligt se någon våga göra annorlunda vilket spinnaker faktiskt oftast gör 👌🏻
Ja eller i vart fall bestämma sig för ett typsnitt. Jag har två till: Bradner med ett typsnitt som påminner om amerikanska diners eller jukeboxar samt en Dynamic med text och logo. Nästan lika veliga som San Martin då det gäller logos/typsnitt.

Spinnaker_SP-5062-11_Conteenium_1.jpg spinnaker-dynamic-red-chronograph-dial-red-silicone-strap-mens-watch-sp502903_2.jpg
 
Senast ändrad:

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Mnjae... jag har prövat originalet och skulle kalla den 10 % bättre.
Lorier är nog 15 % bättre så 😁

Men en del, kanske du? Har ju väldigt svårt för copage/homage... själv har jag svårt att motivera 40 k för en klocka. (På samma sätt som jag kör BMW, inte Porsche.)

Har pysslat med den här hobbyn i 4,5 år.
Köpt över 100 klockor och sålt 90 av dom. Ca. 50 Micro, 40 affordable, 7 mindre affordable men strax under tudor och 3 SM...

De dyrare ger inget mervärde. Mina enda riktiga keepers är en Yema 7k, Poseidon 3k och en Knut Gadd jag fått av @Equilibrium
Jag har inte så starka känslor vad gäller homager (eller ja, jag har en åsikt men inte så att jag känner nåt större behov att känna att andra måste tycka likadant), tycker mest at man måste kunna bedöma dem på en +/- skala precis som allt annat. San Martin brukar ju klämma ur sig klockor som ligger väl efterliknar sina förlagor. Här har man dock helt svävat ut i knasiga proportioner som inte alls funkar och då blir det bara dubbelfel i min bok. Till skillnad från Lorier som är en grymt balanserad design.
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag har inte så starka känslor vad gäller homager (eller ja, jag har en åsikt men inte så att jag känner nåt större behov att känna att andra måste tycka likadant), tycker mest at man måste kunna bedöma dem på en +/- skala precis som allt annat. San Martin brukar ju klämma ur sig klockor som ligger väl efterliknar sina förlagor. Här har man dock helt svävat ut i knasiga proportioner som inte alls funkar och då blir det bara dubbelfel i min bok. Till skillnad från Lorier som är en grymt balanserad design.

Ok, jag förstår...
Håller med om Lorier, mycket bra (om än lite för liten för mej)
Tycker dock att SM är bra också 😀
 
Topp