• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Tomi87

Cartier
Nu tar vI helg!
20230428_171009~2.JPG
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Är det du som köpte den vita? Jag var med och högg på den men backade ur. Jag vill ju egentligen ha den blå varianten men sen såg jag den vita dyka upp här ett par ggr och kände att jag måste ha en jag med. Svart/grafit passade mig bättre. Och så fick jag med länken också.. vita är jävligt bra den med🤩
Näh tyvärr inte, var och sniffade på den med ett byte, men det gick inte min väg :)
 

Sebastard

Vacheron
Jag säger mest bu för att du ens lägger upp den 😜

Grym klocka! 😎
Ja det är ett j***a flippade, jag vet. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle älska klockan. Jag går igång på det mesta som är sådär fulsnyggt och udda. Grejen är att jag gillar designen. Den är snygg på bild men känns inte helt rätt när den sitter på armen. Tanken är att annonsera här framöver, men tänkte att snabb flipp/byte på fb kunde vara kul. Det mesta jag försökt locka med på ks på sistone har förblivit osålt. Vet inte vad det är, men en smula kallt klimat på k/s fronten på forat just nu. Meeeen, imorrn är det lördag, och det vet vi vad det innebär. Vore skoj om någon lockade med nått kul faktiskt.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Ja det är ett j***a flippade, jag vet. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle älska klockan. Jag går igång på det mesta som är sådär fulsnyggt och udda. Grejen är att jag gillar designen. Den är snygg på bild men känns inte helt rätt när den sitter på armen. Tanken är att annonsera här framöver, men tänkte att snabb flipp/byte på fb kunde vara kul. Det mesta jag försökt locka med på ks på sistone har förblivit osålt. Vet inte vad det är, men en smula kallt klimat på k/s fronten på forat just nu. Meeeen, imorrn är det lördag, och det vet vi vad det innebär. Vore skoj om någon lockade med nått kul faktiskt.

förstår den känslan helt, jag är lite samma. Tycker oftast allt är perfekt ex på den Gruppo Gamma divemaster jag hade. Till en början wow sen börjar man mer och mer komma på att ”blå är ju inte min favoritfärg, vill ju ha en bezel med minutmarkeringar” och vips stör man sig på det och flipp är ett faktum 🙈

Önskar jag kunde hålla i klockor längre men samtidigt kul testa nytt. Och att det ibland är något för ett par hundra som är wow lika väl som något för mkt mkt mer 🙂

Edit: att annonsera på FB är ju smidigt tycker jag med, varit lite blandat vad som sålts där/ks och blocket för egen del. Men helt klart märks det av att det är svårare sälja lite ”udda” just nu tyvärr.
 

Nilas

Patek
2-Faktor
Ja det är ett j***a flippade, jag vet. Jag trodde på fullaste allvar att jag skulle älska klockan. Jag går igång på det mesta som är sådär fulsnyggt och udda. Grejen är att jag gillar designen. Den är snygg på bild men känns inte helt rätt när den sitter på armen. Tanken är att annonsera här framöver, men tänkte att snabb flipp/byte på fb kunde vara kul. Det mesta jag försökt locka med på ks på sistone har förblivit osålt. Vet inte vad det är, men en smula kallt klimat på k/s fronten på forat just nu. Meeeen, imorrn är det lördag, och det vet vi vad det innebär. Vore skoj om någon lockade med nått kul faktiskt.

För egen del så känner jag att det är jämnt skägg gällande att sälja här eller på FB.
Är ett pris förmånligt så säljs det nästan alltid inom kort oavsett här eller där.
Så länge man är villig att gå +/- 0 på en pjäs så säljs det oftast ganska lätt, vill/måste man gå med vinst varje gång då blir det svårare särskilt när tidigare försäljningar oftast går att söka fram 🤔.
Så tror jag att det förhåller sig men jag kan ha fel...🤷‍♂️.
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Tjabba,

Trotts ett intresse för klockor, så har jag inte den bästa kollen vad gäller diverse urverk m.m.

Jag kör egentligen enbart dykare, och har nu fått upp ögonen lite för Ginault.
Har fått möjlighet till både en ocean Rover 2 och en silent service.

Men till det viktiga, hur står sig klockorna- ur ett rent kvalitetsperspektiv? Är dem påkostade?

Har googlat runt lite, och verkar vara som att dom för några årsedan mest gjorde billiga ”homeages” men nu gått över till kvalitet? Känns dock sådär att köpa då.

Jag tänker framförallt urverket i dem, verkar vara samma som sitter i en Steinhart? Trots det verkar det vara ett relativt populärt Micro-märke. Trots det väldigt höga priset.



Vad tycker och tänker ni om det?
 

KlockByten

Omega
2-Faktor
Läst lite mer nu, och de verkar som att deras ” Selitta sw200” är en klon, och inte the real deal.
Någon som har gjort sin hemläxa bättre än mig får gärna fylla i!
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Klumpig jävel jämfört med orginalet. Lorier vinner ju den matchen 999 gånger av tusen.

Mnjae... jag har prövat originalet och skulle kalla den 10 % bättre.
Lorier är nog 15 % bättre så 😁

Men en del, kanske du? Har ju väldigt svårt för copage/homage... själv har jag svårt att motivera 40 k för en klocka. (På samma sätt som jag kör BMW, inte Porsche.)

Har pysslat med den här hobbyn i 4,5 år.
Köpt över 100 klockor och sålt 90 av dom. Ca. 50 Micro, 40 affordable, 7 mindre affordable men strax under tudor och 3 SM...

De dyrare ger inget mervärde. Mina enda riktiga keepers är en Yema 7k, Poseidon 3k och en Knut Gadd jag fått av @Equilibrium
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Mnjae... jag har prövat originalet och skulle kalla den 10 % bättre.
Lorier är nog 15 % bättre så 😁

Men en del, kanske du? Har ju väldigt svårt för copage/homage... själv har jag svårt att motivera 40 k för en klocka. (På samma sätt som jag kör BMW, inte Porsche.)

Har pysslat med den här hobbyn i 4,5 år.
Köpt över 100 klockor och sålt 90 av dom. Ca. 50 Micro, 40 affordable, 7 mindre affordable men strax under tudor och 3 SM...

De dyrare ger inget mervärde. Mina enda riktiga keepers är en Yema 7k, Poseidon 3k och en Knut Gadd jag fått av @Equilibrium

Jag noterar att du gått mot lite mindre ur det senaste. SMen tilltalar mig ganska mycket då jag ju är svag för både mindre ur och snowflakevisare. Lorier Falcon gillar jag ännu mer, selitta och ett datum kl. 6 så hade jag nog varit tvungen att köpa en. 😁

Tack för att jag fick ta över denna förresten:

20230429_000636.jpg


Tack och godnatt jävla microtråden! 🥱
 

Master J

Audemars
2-Faktor
Jag noterar att du gått mot lite mindre ur det senaste. SMen tilltalar mig ganska mycket då jag ju är svag för både mindre ur och snowflakevisare. Lorier Falcon gillar jag ännu mer, selitta och ett datum kl. 6 så hade jag nog varit tvungen att köpa en. 😁

Tack för att jag fick ta över denna förresten:

20230429_000636.jpg


Tack och godnatt jävla microtråden! 🥱

Ja, man letar ju nya vägar hela tiden... 36 är på gränsen för mej men det är 39 också... 37-38 är nog sweetspoten. Kan inte fatta att jag haft ett par certinor på 41-42 mm förut 😱

Tror väldigt mkt på min nya Wolbrook som kommer om dryga 2 veckor. 38 mm och quartz ❤️

Edit, ovan gäller vanliga/gada/field... dykare kan vara hur stora som helst 😁
 
Topp