• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Var ett tag sedan man såg korvklockan i tråden, såg på insta att det var en ny på g och lite rea på den gamla. Kan ju hoppas att den nya är lite mindre :)
F432EDDC-55E9-4857-9759-905355808BFF.jpeg
D30887D8-C22F-4ABB-9B04-CFD3CAB84E5D.jpeg
 
Var ett tag sedan man såg korvklockan i tråden, såg på insta att det var en ny på g och lite rea på den gamla. Kan ju hoppas att den nya är lite mindre :)
F432EDDC-55E9-4857-9759-905355808BFF.jpeg
D30887D8-C22F-4ABB-9B04-CFD3CAB84E5D.jpeg

Varning dock att makara är kända för rejäla förseningar och noll feedback under resans ggn. Men de har alltid levererat iof men tar sin tid.

Citatet nedan från hemsidan är ju också sjukt tramsigt då klockorna är, likt konkurrenterna, en numera tydlig 300$ klocka...:

”Being an independent brand, we use our resources in the most efficient way.
No distributors, no wholesalers and no retail stores means we can offer our limited edition watches worth $1,000+ for only $249+”

(Annars inget emot dem, kul design ändå! :) )
 
Ni med grön/guld Lorier Falcon: vad tycker ni? Är sugen på att införskaffa en men är inte helt säker ännu.
Nu ska jag ge ett något bättre svar än tidigare. Grönt och guld är verkligen en fantastisk kombination! Tavlan på Lorier är verkligen helt underbar med sin textur. Upplevd kvalitet på detaljer är alldeles utsökt. Länken är bättre än på många klockor i denna prisklass. Enda minusposten på denna klocka som jag kan komma på är att den är lite hög.
Bifogar en nytagen bild på denna finfina klocka:
0531.jpg

Jag är supernöjd med min!:)
0403-jpg.1082615
1nnaf-jpg.1062135
0426-jpg.1102889
 
Senast ändrad:
Nu ska jag ge ett betydlig bättre svar än tidigare. Grönt och guld är verkligen en fantastisk kombination! Tavlan på Lorier är verkligen helt underbar med sin textur. Gilt på index och visare är riktigt bra. Upplevd kvalitet på detaljer är alldeles utsökt. Länken är bättre än på många klockor i denna prisklass. Enda minusposten på denna klocka som jag kan komma på är att den är lite hög.
Bifogar en nytagen bild på denna finfina klocka:
0531.jpg
Inget sexigt guld men helt fantastisk i all sin enkelhet.
AAE0EC68-44E1-4EF5-87B8-A0B666A11A7A.jpeg
 
Varning dock att makara är kända för rejäla förseningar och noll feedback under resans ggn. Men de har alltid levererat iof men tar sin tid.

Citatet nedan från hemsidan är ju också sjukt tramsigt då klockorna är, likt konkurrenterna, en numera tydlig 300$ klocka...:

”Being an independent brand, we use our resources in the most efficient way.
No distributors, no wholesalers and no retail stores means we can offer our limited edition watches worth $1,000+ for only $249+”

(Annars inget emot dem, kul design ändå! :) )
Namnet är ju ganska skoj också, iallafall om man är finne. Flosklerna hittar man nästan överallt, verkar vara lite copy-paste nästan :D
Sen är ju frågan var man kan hitta en NH35 klocka för 1000usd+...
 
Namnet är ju ganska skoj också, iallafall om man är finne. Flosklerna hittar man nästan överallt, verkar vara lite copy-paste nästan :D
Sen är ju frågan var man kan hitta en NH35 klocka för 1000usd+...

Skulle väll va mioyta 82xx i denna med, stabilt arbetsverk som nh35 men inget fancy. Men för typ 199$ känns de ju kul ändå! Fast om storleken är densamma nog en rejäl klump!
 
Tillbaka
Topp