• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

GMT'n då?
TOURBY Lawless Diver GMT Pepsi.jpg
Riktigt bra, så när som på priset...:(
 
Lite svårt att släppa Tourby.
Deras dykare Lawless ser ju grym ut. Kostar tyvärr en del annars hade jag redan slagit till. Den här får jag fundera på lite till och kanske flippa någon annan klocka i samlingen. Finns i 40 och 42 mm versionen och just nu känns 40 mer lagom. Frågan är om svart eller blå tavla är snyggast?
7CA8BFA6-D2CD-4455-880C-06807EF337A4.jpeg


AE36BE86-AF5A-4C2C-A097-1BA8A87CC7F4.jpeg

Jag va inne på en blå men köpte en NTH Barracuda Blue istället så nu är jag sugen på en svart som du visa... :D
 
Har snart provat ihjäl mig när det gäller Ventusen.
Mycket som funkar men jagar den ultimata kombon. Kan nog hålla med om att detta var passande och trevligt. Har en sista joker att ta till när det har landat sen får det räcka :).

Milanese Mesh är nog perfekt... :D
Jag tycker svart tropic är bäst hittills :)
 
Lite svårt att släppa Tourby.
Deras dykare Lawless ser ju grym ut. Kostar tyvärr en del annars hade jag redan slagit till. Den här får jag fundera på lite till och kanske flippa någon annan klocka i samlingen. Finns i 40 och 42 mm versionen och just nu känns 40 mer lagom. Frågan är om svart eller blå tavla är snyggast?
7CA8BFA6-D2CD-4455-880C-06807EF337A4.jpeg


AE36BE86-AF5A-4C2C-A097-1BA8A87CC7F4.jpeg
Ruggigt nära att dra hem den svarta nu, @Monk

Hur ska de här sluta?
 
Oj, den där gjorde sig inte så bra på en riktig bild. Alla visarna känns lite korta faktiskt.
Kan tycks GMT visaren är dålig men annars gillar jag logiken. Sekundvisare som når hela vägen ut. Minutvisar längst ut på index och timvisare längst in på index. Men ja, timvisaren kanske kunde vart lite längre.
 
Kan tycks GMT visaren är dålig men annars gillar jag logiken. Sekundvisare som når hela vägen ut. Minutvisar längst ut på index och timvisare längst in på index. Men ja, timvisaren kanske kunde vart lite längre.
Ska man ha kort gmt visare är det bra om det finns mörkning innanför indexen, tycker jag i alla fall.
ZeitObject Seafarer dive+GMT+blue.png


EDIT: Och så är det bra om man kan se skillnad på visarna med bara lumen (och vara lätt på dagen förstås). Bara min ödmjuka åsikt.
 
Tillbaka
Topp