• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Du kan även ta en titt på Christopher Wards C1 Grand Malvern Worldtimer för £995 eller ännu billigare under CWs regelbundna rabatt perioder men den är 43,5mm


Christopher-Ward-C1-Grand-Malvern-Worldtimer-1-600x391@2x.jpg
Christopher-Ward-C1-Grand-Malvern-Worldtimer-4-600x391@2x.jpg
Christopher-Ward-C1-Grand-Malvern-Worldtimer-3-600x391@2x.jpg
Har funderat på Christopher ward tidigare men då deras vanliga gmt men denna har jag missat. Tack för tipset!
 
  • Like
Reactions: M26
Jaha Okej då förstår jag lite mer, ja jag vill ju att det ska ske automatiskt så då kanske jag måste öka budgeten ändå.. Den var riktigt cool. Det finns en speciell worldtimer klocka som är väldigt färgglad och också från något kläd märke som jag är sugen på. Kan fan inte komma på märket nu... Men även den över budget
Denna förmodar jag? Riktigt kul. Läs på lite om de billigare worldtimers, kan vara att jag inte förstått eller finnas variant jag inte visste fanns.
LouisVuitton_043.jpg
 
Denna förmodar jag? Riktigt kul. Läs på lite om de billigare worldtimers, kan vara att jag inte förstått eller finnas variant jag inte visste fanns.
LouisVuitton_043.jpg
Yes exakt! Den är riktigt grym! även om den verkar rätt svår avläst haha. Ja jag antar att jag behöver läsa på lite innan jag köper något
 
Hej jag har snöat in mig på worldtimer klockor men då jag inte har någon jätte budget när det kommer till klockor undrar jag om nån har nått tips på en affordable worldtimer klocka. Krav är att den ska vara högst 40-41 mm. Nåt åt det hållet som i bilden men gärna mindra i diametern
Screenshot_20190531_104204_com.android.chrome.jpg
Här är en länk till c24 som har en uppsjö av wtw i många utföranden och prisklasser och även lite info sist på sidan. Kanske kan ge lite info och idéer i vart fall.
https://www.chrono24.com/watches/wo...time-watch&keywordId=59&showpage=&sortorder=1
 
3F857012-26DA-4438-A840-67B5919EFC64.jpeg
7D019CE9-B74B-4BFD-A27D-A0ADC127F725.jpeg

Nästan så man gör en klock seppuku om man har nåt annat än länk på den svarta Bullsharken, om ens bara för att testa. Så till känsliga tittare ( @Birchgrove mfl ) lugn den åker på ikväll igen !

Hoppas alla hade en trevlig krille ballong, nu kör vi vanlig fredag och en Norrlands guld senare i vanlig ordning !

Känns som en U1 killer, mäktigt intryck på den!
 
Hasses, duger gott åt mig :)
Bara namnet får mig att föredra det bandet. Med all prestige som finns i våran lilla nichsade hobby där Omega´s orginalnato, eller kanske ett Isofrane och andra exotiska namn får mycket uppmärksamhet. Så föredrar jag att alla dagar i veckan svara när någon frågar om mitt band "Nej, det här är ett Hasses" :)

Och på tal om detta så såg jag att cheapestnatostraps.com hade släppt sin variant oxå, typ $10 styck.
 
Om jag förstår det rätt är då klockorna du tittar på en vanlig gmt tills du manuellt snurrar på den inre ringen för att kolla vad klockan är någon annanstans i världen. På riktiga worldtimers sker detta per automatik. Häftig funktion de riktiga om du tittar på videon jag lade upp. Tyvärr är det ju som oftast en kostnadsfråga.

Hade inte denna varit 45 mm hade jag köpt denna RL med JLC-verk.
https://www.ebay.co.uk/itm/Ralph-La...Automatic-Strap-Watch-RLR0210700/202299373010
Är Frederique Constant klockan en riktig worldtimer ?
 
Har tidigare spanat in dessa men aldrig sett för c.a 7 ksek. Vart har du hittat dem för det priset? En GMT hade suttit perfekt :)
Den utan GMT brukar gå att hitta på eBay, det var i och för sig innan kronan tappade så mycket mot dollarn men under 10tkr bör du kunna hitta

Edit: Ashford brukade ha bra priser på JeanRichard också
 
Såg lite på Caseback Watches och han recenserade vad jag tyckte var en skoj och intressant micro som jag inte sett i tråden tror jag. En Landeron Compressor Diver, 350€, 10atm, plexi, Miyota, 40mm.
E306F8CF-6C6C-4DFF-9FFF-1CDA9AB177CC.jpeg


EDIT: Denna var också skoj, samma size, samma pris, GMT men Ronda Quartz.
08EE6DD6-4934-4C0D-88BE-BFF8455D399C.jpeg
 
Tillbaka
Topp