• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Man kan bada.
Dock utan klocka.
Den saknar packning, men det måste väl gå att ordna.
20230812_140839.jpg
20230812_140836.jpg

Höll på att tappa klockan i betonggolvet på stora Coop Visby första dagen på semestern 😰
Hann dock att fånga upp den innan.
Nu hemma och på med ett annat band.
Kan man verkligen få känslor för en klocka?
Jag tror faktiskt det - den här tar jag nog med mig i graven.
IMG_0325.png
IMG_0324.jpeg

:eek::eek::eek: Tur du fångade den! Bandstift som gått sönder, eller?

Var på Bästkusten på tillfälligt besök i början av veckan. Hade med mig två olika klockor. Vädergudarna bestämde att Malm var rätt ute i skärgården. Bilderna är från i onsdags då regnet och vindarna hade lugnat ner sig en smula. Jag hade också en matchande blå regnjacka till klockan.

Malm Öckerö.jpg
Öckerö 2.jpg
Malm Öckerö 2.jpg
Öckerö.jpg

Var på Bästkusten på tillfälligt besök i början av veckan. Hade med mig två olika klockor. Vädergudarna bestämde att Malm var rätt ute i skärgården. Bilderna är från i onsdags då regnet och vindarna hade lugnat ner sig en smula. Jag hade också en matchande blå regnjacka till klockan.

Malm Öckerö.jpg
Öckerö 2.jpg
Malm Öckerö 2.jpg
Öckerö.jpg
Bra fångat på bild. Man ser faktiskt att det blåser!
Annars tycker jag ofta det är svårt att få på bild hur det blåser. När man ser bilden kan det se helt kav lugnt ut fast det blåser som tusan.

Malm Air Wolf idag.
Skön klocka men tyvärr omöjligt att få länken lagom lång för mig.
Ingen mikrojustering är ju nackdelen med butterfly claps.

Någon med lagom stor arm får gärna prova...😊

PXL_20230813_081513147.jpg

PXL_20230813_081557307.jpg
Fick du inte med någon halv länkbit? Då jag 2021 köpte min från Malm så minns jag att det låg en hel och en halv bit extra i lådan. Dessa skickade jag med till den som köpte uret av mig.

Tillbaka
Topp