• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Firar att jag har skrivit på kontraktet för en ny tjänst idag. 😊 Deepstar sitter på som vanligt. 😁
IMG_20230814_185345~2.jpg
IMG_20230814_185334.jpg
Ett stort GRATTIS till en ny utmaning. Det är sådant som man som "passionär" saknar.

Ett stort GRATTIS till en ny utmaning. Det är sådant som man som "passionär" saknar.
Tack ska du ha! 😊 Ja, kan tänka mig att det blir lite jobbigt att inte ha något att arbeta för på det viset. Man får ha en avancerad hobby istället. Jag kommer i alla fall att bli tokig annars. 😁

Kanske tjänsten var inom samma jobb annars skön twist första dagen efter semestern! 👀

Grattis oavsett 😎
Ja, det är inom samma företag och det är inget fel på nya tjänsten men jag hade oavsett hellre haft semester ett tag till! 😅 Tack så mycket! ✌️😁

Tack ska du ha! 😊 Ja, kan tänka mig att det blir lite jobbigt att inte ha något att arbeta för på det viset. Man får ha en avancerad hobby istället. Jag kommer i alla fall att bli tokig annars. 😁

Ja, det är inom samma företag och det är inget fel på nya tjänsten men jag hade oavsett hellre haft semester ett tag till! 😅 Tack så mycket! ✌️😁
Nja @MaBr, jag skall inte ikläda mig något "martyrskap" gällande saknaden av professionella utmaningar. Inne på mitt sjunde år som "passionär" så är jag nöjd med att ha fullt upp med total overksamhet. Jag var färdig med 42 års resande "up in air/on the road" och över 4K hotellnätter i tjänsten, men jag älskade nya utmaningar då jag var yrkesverksam såväl som anställd som konsult i egen regi. Kör hårt och ha kul!

Nja @MaBr, jag skall inte ikläda mig något "martyrskap" gällande saknaden av professionella utmaningar. Inne på mitt sjunde år som "passionär" så är jag nöjd med att ha fullt upp med total overksamhet. Jag var färdig med 42 års resande "up in air/on the road" och över 4K hotellnätter i tjänsten, men jag älskade nya utmaningar då jag var yrkesverksam såväl som anställd som konsult i egen regi. Kör hårt och ha kul!
Härligt att höra att du är nöjd med att vara passionär och det låter som att du förtjänar att ha det lugnt och gött nu! 😊 Tack, det ska jag! ✌️

Lite bilder på dagens klocka för topic! Sitter kvar på RK-tropic som @v0n rekommenderade.
PSX_20230814_203558.jpg
PSX_20230814_203704.jpg
PSX_20230814_203635.jpg

Ja, det blev riktigt bra. Måste bara hitta ett spänne som passar för det är lite udda mått. Har ett som är lite för brett nu.
PSX_20230814_210415.jpg

Originalet var ett sånt här i plast som jag inte riktigt litade på. 😅
il_794xN.5024205897_lxda.jpg
Går det inte att sätta spännet i skruvstädet och pressa ihop ändarna lite så det passar? Är ju ändå inte raka sidor på ett sånt spänne tänker jag.

Klock purgande pågår.
Här är en av mina mer lyckade klockköp, men behöver något att byta av den med. 90% av all handledstid får den.
Något på skön länk, något automatiskt men gärna inte för mycket över 12mm tjock o max 41mm.
Hade en tusenö shellback den var kanon, seiko spb var också jäkligt skön.
IMG_20230814_222131.jpg

Klock purgande pågår.
Här är en av mina mer lyckade klockköp, men behöver något att byta av den med. 90% av all handledstid får den.
Något på skön länk, något automatiskt men gärna inte för mycket över 12mm tjock o max 41mm.
Hade en tusenö shellback den var kanon, seiko spb var också jäkligt skön.
IMG_20230814_222131.jpg
Omega! Bond👌

😉

Eller Ward? Trident Pro 300

Någon som har testat märket?
Lite sugen blir man, inte bekant med verket i
Premium 9039 Automatic movement
Sapphire crystal glass
Ultra-slim, 10.5 mm
Swiss BGW9 luminous
200 meter / 660 ft / 20 ATM water resistance
Original Danish design
nordso-cosmic-purple-trinity-grey_03_1080x.jpg
Otroligt fin design. Henry Archer dyker upp i diverse klockgrupper på FB och de ser alltid väldigt bra ut... men jag har inte testat någon (ännu).

Namnet är lite lökigt men det är ju ägarens danska namn lite halvlöst översatt till engelska så det får väl gå :)

Bomullsnato från cns på model 60. Nyss hemkommen från BB så mjukt och snällt "blöjjbyteskompatibelt" band på klockan känns givet :)

PXL_20230815_064037285.MP.jpg
Grattis till nytillskottet! 😁 Borde du inte ha ett gumminato istället så att du kan tvätta det lätt när du fått bandet fullt med kroppsvätskor? Bebisar har ju en tendens att läcka från alla möjligt håll. Fick ju mer än en klocka nerspydd under det första halvåret. 😅

Tillbaka
Topp