• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här är det. Spår av användning lite här och var, samt att högra hörnet på en av ”kuggarna” på vridringen (mellan 11 och 12 på bilden) är lite skamfilad.

A02D11DC-34B0-4FC4-AAFE-3EE3D8210262.jpeg
Lite krigsärr alltså! :)

Snyggt gummi för övrigt. Om du inte tänkt använda det så hojta till. Jag kan erbjuda en slant för det :)

En mer färgglad variant av passarounden...:)
dh1-.jpg

Får de gråa accenterna att kännas blek :D
Dagens bilder på henryn. Designen är verkligen trevlig!
C134262C-95D3-444D-B9A9-22F54ED49C86.jpeg
2AE4B9ED-055F-49BC-88F6-7EAAD6CB69A6.jpeg

38F5450B-A186-40C5-A18E-51947A2725E8.jpeg

Representativ bild på ~16.5cm handled. Sitter perfekt, upplevs ganska liten och tunn.
A7BA64C7-553B-4767-92C7-4ABF724EA06D.jpeg

Och igen en ny (något bättre) bild på baksidan. Så bra på många sätt, är det något som mikromärken fattat är det att en detaljrik baksida är lite extra härligt!
347CC246-D7DD-485A-B986-C8ABC8E06965.jpeg

Fundering/fråga: jag har en preorder på Halios Seaforth III men jag kommer eventuellt blåsa hela klockbudgeten denna vecka. Min fundering är om jag ska avbeställa min Seaforth eller om det finns någon här som vill ”ta över” beställningen som kommer i augusti?
Jag själv ska fundera på detta i det längsta då det är fri avbokning till leveransdax, bra att veta om det finns intressenter dock. Skicka ett PM :)
Det är en grey sunburst, fixed steel bezel, no date.

Bilagor

• 14192B59-51DB-46D3-ACA3-43241D83920C.jpeg
    14192B59-51DB-46D3-ACA3-43241D83920C.jpeg
    34.4 KB · Visningar: 1
Lite nyfiken på Spinnaker,någon som har?
Har läst en recension här.
8BCC3337-A097-44D0-BE02-6C9AB0C194AC.jpeg
Min fru har en Spinnaker Hull, kvartsversionen. Den är klart godkänd i kvalitet för det låga priset. Jag tänker mig att deras kvalitet numera är lite bättre till och med, det ser i alla fall ut så på de nya modellerna. (Armbandet på bilden kostade mer än klockan, det är ett Toshi.)
IMG_8187.jpg

Har man officiellt blivit biten när man under hela arbetsdagen tänker på att man ska in på KS för att få svar på sina frågor (om nästa inköp)?

Indeed @levman I did! Tack för wrist shots! Suddig eller inte, men den där lume shot med blå tint är ju something else!

Tack för input @levman och @LennyK: Ni knuffar mig ännu närmare köp. Jag såg ett svart cordura-band med orange söm (inte hos Helm) som jag tror skulle bli riktigt nice på denna klocka. Fick hem min Bonetto 284 green camo idag som lär funka bra också. Funkar den inte på Helmen får jag en anledning att slå till på en SKX007/013 sen haha.

Också nyfiken:p

Värt att nämna är att Watch Report har gjort en uppdaterad review om Helm Vanuatu version 4 som man kan köpa nu - det var den jag köpte. Tydligen har stora framsteg gjorts med klockan som får mycket gott omdöme efter ett intialt rätt mediokert omdöme.

Värt att nämna är att Watch Report har gjort en uppdaterad review om Helm Vanuatu version 4 som man kan köpa nu - det var den jag köpte. Tydligen har stora framsteg gjorts med klockan som får mycket gott omdöme efter ett intialt rätt mediokert omdöme.
... beställde min förra veckan... korsar nog haven nu... Spännande!

När jag ser den så här igen så börjar jag nästan ångra att jag sålde den. Men gjort är gjort;)
För att använda ett mycket slitet uttryck: Mycket klocka för pengarna. Dessutom med lite egen design.
Ångrar inte att jag köpte!;)
På orange NATO är den lite av den perfekta sommarklockan (nu väntar jag bara på att sommaren ska komma igång...)! Och dessutom, som du säger, till ett ytterst rimligt pris. :)

• Like
Reactions: Jax
Tillbaka
Topp