• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Den här profilen är svår att tröttna på.
20180329155344-01.jpeg

Suck... Utöver Mercer Durham och Borealis Portus Cale så ligger nu en Helm Vanuatu påväg på posten.. Kunde inte låta bli då den verkar så härdig och påminde om min gamla OM Aegis med Engineerlänken. Någon som har erfarenhet av Vanuatu? Bara hört och läst gott om klockan - tror det blir en bra sommarklocka tillsammans med Portus Cale.

-2yihxNp_GwDvlf8EzzEfbw00Un_wzfJkuBLxrB5q64rmqfB8DA3YocXqr3jdxMqhkKSinzf-23l3T-cW4KnpaOPTUjP2M6y7KeTG9zWgVUPwSs1gUJj3XVAqk77v0TnZTbxltO6hDvSmvtGw-LYTyfj6o2_bkz_sJRNz1XqHrc8Y3pflNJtgh6FeQbzg0dbMvpJboFpjSixqEmb--LER6lggq-MHfJLtXfuO55CW6wXi1ACpAPB6khAOS_u2KAufXdHD8eBMkxTGwLxPOq1jb42cpKxdAGW7kUms-VrRqnPbZgYsJo2XaPiIldTBMGouU48ifZR5nGljpesoL-c-TwWf2v3WmA7yhSjpzs6dUDnFFJwns-e19NG_6q9zXLUqrkIGbqPjQW2uokbkhNMoPm7yXtdzh1Yj_W2FjdpDGX3po8sJ7tNcpso_DVP44JAsNi9ZzdTbl7tMh1v79-vrEaiGalWMhXVfmoTXmcfLylcyQKRbBR0fQ8ZX9Vxg37nXRg4ywlUll-GJ4XJfAtJ6r5rfICr0_-owCqwOOHJFwf_fMOkQwg_s-Yvdmr-KF1zr6VKov9SqoUeEFtBmwHPgKTsSb9ZJmw=w1244-h829-no

qsb_Av4lKqlwCYbksu5zsIySuAadNZ6EOHTSrw7B7rkpQO_gR5AdRwkReAYzcH-10xNzR16PqSAueb9VGGPE8OwPh0iJXAEVWmyKIDonTbS_2j8NeccX6mm8i9PXwQ0z3CQNGfDepLibcBh9nNgHtRN0AsWAkfjE8Pkko3iOUvapIj1_f5POKJNazTBjfjUxgq_egyU-LSrBdG1yXFsOlexPSXvJHskGtyhOh-l04_k9tDVMsa6mwi2aevJf-FKIF3WO7qP5c9Z8V1Gpe5fWEQVqj-72owKfJuTLjMRsmcgWyUN-be-vUi3B09IdQH7jz165gu7_BKSfCBzJNA6fMU2ahqrfO0jFgUXreKeXSwsHa9LJJ2ZrT4OF9reds1JHzAV5CYnCZUoHwfopCBOtYp9RD4JeyA05nMz7g0ot-YyZyY1ovs0FAnbSYRn468VMWVs1qtSxX7jK7RKFkDw8VD85Ufujvh53AsZNq0MBxuT4YO4CDNLvIXidg8jXsTzOkyf6psJ52Ryk8l7n957TeEKp7TBIrhL5eSwzQYTA0tKxPU5zoKy7-ga8YcOVsAYcownjEAF7MnVo9rNRqGZiwf88V4ZYSQA=s880-no

Lite Sinn U1 inspiration - men tycker absolut den är nog egen. Hörde att dom har en tredje klocka påväg efter succén Khuraburi. Den ska tydligen heta HELM Komodo. Blir intressant och se bilder på den framåt sommaren

Hur svårt ska det vara att hitta en dykare under 40mm med grön sunburst, som inte är en subklon? Hittar inget. Antingen för stora eller i perfekt strl i "Hulk"-utstyrsel. Vet inte om jag klarar att bära tex en Tisell Marine Diver utan datum...

Help a brother out? Vet du något? :):heart:

Hur svårt ska det vara att hitta en dykare under 40mm med grön sunburst, som inte är en subklon? Hittar inget. Antingen för stora eller i perfekt strl i "Hulk"-utstyrsel. Vet inte om jag klarar att bära tex en Tisell Marine Diver utan datum...

Phoibos wave master är 42mm förvisso men verkar bära mer som 40. Men under är den ju inte... :rolleyes:

http://phoiboswatcheurope.com/produ...r-py009a-300m-automatic-dive-watch-green.html

Herrejösses ; )
Ni får förlåta mig , jag kunde inte hålla mig. Beställde en phoibos wave master 300m mitt i natten.
Ända sedan jag sålde av min gröna certina actiondiver har jag haft abstinens efter grönt.... Skeppas visst från deras lager i England.

Bjuder på en bild med. Känns skönt nu efteråt....haha vilken watch-junkie man är.
16__63844.1514641638.jpg

Ahhhhhhh en liten snabbfix.

Hur bär denna?? :)
Är ju lite sugen. skulle gärna se den på armen..

Frälsningen hittar man, som vanligt, i forumets bästa och gemytligaste tråd (ja, i konkurrens med denna tråd förstås:))!
https://klocksnack.se/threads/den-eviga-zodiac-tråden-ni-inte-visste-ni-behövde.2649/
Svaret på dina böner är Zodiac Super Sea Wolf 53 Compression ZO9257. Grön, sunburst, 40mm och bra mycket snyggare än en sub!:cool:
Lite bilder på min. Kolla här för bättre bilder: https://www.ablogtowatch.com/zodiac-super-sea-wolf-53-compression-zo9257-zo9258-watches-bracelet/
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Frälsningen hittar man, som vanligt, i forumets bästa och gemytligaste tråd (ja, i konkurrens med denna tråd förstås:))!
https://klocksnack.se/threads/den-eviga-zodiac-tråden-ni-inte-visste-ni-behövde.2649/
Svaret på dina böner är Zodiac Super Sea Wolf 53 Compression ZO9257. Grön, sunburst, 40mm och bra mycket snyggare än en sub!:cool:
Lite bilder på min. Kolla här för bättre bilder: https://www.ablogtowatch.com/zodiac-super-sea-wolf-53-compression-zo9257-zo9258-watches-bracelet/
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
:)
Awesome! Tack

Kom in på en ny kickstarter via Instagram. Vad tycker folk om designen? Finns även en stålvariant som känns met sportig. 36 och 40mm. 329usd för early bird.
29125037-0-6.jpeg

Måste säga att jag tycker att den känns rätt fräsch. Även om namnet känns lite Daniel wellington...

Logo-printet ser skevt/ojämnt ut. Namnet känns sådär. Alexander är säkert en hyvens kille men betyder hans namn något för horologin?

Rätt sjukt ändå, sekundstopp, manuell uppdragning, skruvkrona, WR 200m och endast ca 2000:-. Får en att fundera på vad det är man betalar för med premiumklockor.
DE0D2A8E-CC3B-4115-B011-367ADFF26939.jpeg

Är väldigt nöjd med min med, det här är klocka nr.2 den första jag fick hem var defekt, bezeln roterade bara åt ett håll och "slirade". Drog iväg ett mail och påpekade detta och fick svar omgående från Dan där han bad mig skicka in den, gjorde detta och så fort de fått tracking.nr av mig så skickade de ut en ny så jag skulle slippa vänta. Dan Henry betalade portot för returen som börligt utan tjafs.

Klocka nr.2 är mekaniskt "frisk" men det finns ett skönhetsfel som utgörs av att datumet inte är helt centrerat utan ligger nära överkant av datumfönstret, påpekade detta och frågade om det var tavlan eller urverket som gav upphov till detta(då jag har ett NH35 verk som ligger och skräpar som jag hade tänkt ploppa i)svaret jag fick var att trycket på datumskivan som sitter i NE15 verken varierar i kvalitet och erbjöd sig att skicka ett nytt urverk utan kostnad då han tyckte att NH35 verket var för fint för att trycka in i klockan :D.

Mao så tycker jag att man får mycket klocka samt strålande bra kundservice för pengarna.

Bilagor

• IMG_20180404_153421.jpg
    IMG_20180404_153421.jpg
    146 KB · Visningar: 3
  • IMG_20180404_153613.jpg
    IMG_20180404_153613.jpg
    99.5 KB · Visningar: 3
Är väldigt nöjd med min med, det här är klocka nr.2 den första jag fick hem var defekt, bezeln roterade bara åt ett håll och "slirade". Drog iväg ett mail och påpekade detta och fick svar omgående från Dan där han bad mig skicka in den, gjorde detta och så fort de fått tracking.nr av mig så skickade de ut en ny så jag skulle slippa vänta. Dan Henry betalade portot för returen som börligt utan tjafs.

Klocka nr.2 är mekaniskt "frisk" men det finns ett skönhetsfel som utgörs av att datumet inte är helt centrerat utan ligger nära överkant av datumfönstret, påpekade detta och frågade om det var tavlan eller urverket som gav upphov till detta(då jag har ett NH35 verk som ligger och skräpar som jag hade tänkt ploppa i)svaret jag fick var att trycket på datumskivan som sitter i NE15 verken varierar i kvalitet och erbjöd sig att skicka ett nytt urverk utan kostnad då han tyckte att NH35 verket var för fint för att trycka in i klockan :D.

Mao så tycker jag att man får mycket klocka samt strålande bra kundservice för pengarna.
Kan tyvärr inte riktigt hålla med om kundservicen, glaset på min sprack och skulle få detta snabbt och lätt fixat av DH, 2 mån senare väntar jag fortfarande på min klocka. Har mejlat Dan några ggr och hela tiden säger han att den fixad och ska skickas men nix. Kasst :(:mad:

Kan tyvärr inte riktigt hålla med om kundservicen, glaset på min sprack och skulle få detta snabbt och lätt fixat av DH, 2 mån senare väntar jag fortfarande på min klocka. Har mejlat Dan några ggr och hela tiden säger han att den fixad och ska skickas men nix. Kasst :(:mad:

Tråkigt och höra, konstigt det där...hur det kan skilja så mycket i kundbemötande från fall till fall.

Förstår att det är irriterande att behöva vänta och inte få raka svar, men bortset från det så behöver du nog inte vara orolig för att bli utan klocka. Om det kan vara till någon tröst.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp