• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

H.G.P. watches gör en "comeback" efter decennier i dvala. Kul och affordable reissue på deras gamla dykare från 70-80 talet. Vintage inspirerande BOR-länken ser lovande ut med borstad finnish rakt över och 20-16 mm 🤩
Det får minsann bli en megaquartz för min del.
ocean-dive-watches-automatic-hgp-bl_PujA.jpg
ocean-bracelet-dive-watches-mecaquartz-hgp-bl_PwOy.jpg
KC_IMG_9494_S.jpg
HGP-diving-watch-diver-200-mecaquartz-black-dial-black-bezel-black-tropic-rally-rubber-strap-s.jpg
02_0ece9506-28c9-49b7-8467-1e458cf8739e.jpg

vintage-hgp-watch_icFY.jpg

Det gamla originalet

Wolbrooks länk rakt av... den är helt ok.

Eller är det helt enkelt så att HGP är ett nytt varumärke för wolbrook... lite otydligt.
Njae....

In 2023, the revered HGP brand is making a return, driven by the passionate collaboration of the venerable G. MONNIN case maker, the renowned Wolbrook Watch Company bringing engineering and design expertise, and the innovative MNP Solution Horlogère offering assembly and final quality check in Besançon area, France.

Njae....

In 2023, the revered HGP brand is making a return, driven by the passionate collaboration of the venerable G. MONNIN case maker, the renowned Wolbrook Watch Company bringing engineering and design expertise, and the innovative MNP Solution Horlogère offering assembly and final quality check in Besançon area, France.

Ok... många ord, men övertygar inte mej helt 🤷‍♂️
Spelar dock mindre roll... snygg klocka 👍

Jag kommer inte betala några 4400 om jag skulle köpa en i framtiden. Utan en beggad för typ 1500 kommer vara rimligt om något år.
Men med det sagt, jag tycker inte priset är särskilt förvånande. Jag menar, vad skulle den kosta?

Om en random Swatch med automatiskt urverk kostar 2-2500 ny. Så är det i min värld inte konstigt en hypad, extremt marknadsförd, brandad, extra allt designad version kostar i runda slängar det dubbla.

Glöm inte priset på 4400 SEK... o_O
Sant. Men citerar:

”The Blancpain x Swatch Scuba Fifty Fathoms will retail for $400 when it hits stores this Saturday. The price increase over the $260-ish MoonSwatch takes into account elements like the movement and dial, but also the quality bezel (which happens to be fully lumed).”

Så man får lite mer för pengarna. Lite halvtrist med ett oservbart verk bara.

Vart lite sugen på en Mr Jones ett tag. Kollat in i butiken då och då under ett par veckor. Samtliga modeller har funnits i lager till och från, utom just den jag vill ha.
Men idag fanns den, och redan fått leveransbekräftelse. Känns som en sommarklocka så jag hoppas på fortsatt sol i september.

berry.jpg
Mr Jones gör väldigt roliga klockor och den där är helt fantastisk! Posta massor med bilder när du får den.

Kvarts eller auto?

Tillbaka
Topp