• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Bolm Automaton. En klocka med en hel del industri-/synth-vibbar! Blir det fler klockor från märket @Aurum?

IMG_1228.jpeg
Tyvärr inte. Nådde tyvärr aldrig över klacken där det kändes meningsfullt att fortsätta. Har behövt lägga tid på annat ist.

Kul projekt, är glad att vi körde. Enda tråkiga som uppkommit har varit i denna tråd.
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Tyvärr inte. Nådde tyvärr aldrig över klacken där det kändes meningsfullt att fortsätta. Har behövt lägga tid på annat ist.

Kul projekt, är glad att vi körde. Enda tråkiga som uppkommit har varit i denna tråd.
Trist ändå att det inte tog fart, och givetvis ännu tristare med negativ feedback. Tycker klockans formspråk, komplikation och märkesidentitet särskiljer den ordentligt bland andra små märken.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Trist ändå att det inte tog fart, och givetvis ännu tristare med negativ feedback. Tycker klockans formspråk, komplikation och märkesidentitet särskiljer den ordentligt bland andra små märken.
Reaktionerna från vissa här i tråden var väntade, och det är inget vi behöver riva upp igen.

Kul du gillar klockan, det gör jag med. Lite väl stor på mig men tycker att det blev ett bra paket och det känns som en riktig klocka. Inget som blev helgalet som förstör helheten. Sörjer att det inte blev en omogen specialbeställning av klockan i ädelmetall till familjen. Var på g vid nästa beställning, den som aldrig lades.
 

dodds

Omega
2-Faktor
Nytt in i lådan för dagen. Varit sugen på att testa Zelos ett tag och med det senaste släppet så blev det ett köp. Det är den första bronsklockan för mig så ska bli kul att följa hur den kommer att ändra utseende. Vill att det blanka ska bli så där härligt matt 😊

Lite balkongbilder
20231030_155830.jpg



20231030_155908.jpg

Ett handledsskott
20231030_163756.jpg

Och slutligen lite lume!
20231030_155942.jpg
 

moggelito

Rolex
2-Faktor
Tyvärr inte. Nådde tyvärr aldrig över klacken där det kändes meningsfullt att fortsätta. Har behövt lägga tid på annat ist.

Kul projekt, är glad att vi körde. Enda tråkiga som uppkommit har varit i denna tråd.

Reaktionerna från vissa här i tråden var väntade, och det är inget vi behöver riva upp igen.

Kul du gillar klockan, det gör jag med. Lite väl stor på mig men tycker att det blev ett bra paket och det känns som en riktig klocka. Inget som blev helgalet som förstör helheten. Sörjer att det inte blev en omogen specialbeställning av klockan i ädelmetall till familjen. Var på g vid nästa beställning, den som aldrig lades.
Ja, den här tråden är speciell ❤️

Zelos i afton.

1000006430.jpg
 
Nytt in i lådan för dagen. Varit sugen på att testa Zelos ett tag och med det senaste släppet så blev det ett köp. Det är den första bronsklockan för mig så ska bli kul att följa hur den kommer att ändra utseende. Vill att det blanka ska bli så där härligt matt 😊

Lite balkongbilder
20231030_155830.jpg



20231030_155908.jpg

Ett handledsskott
20231030_163756.jpg

Och slutligen lite lume!
20231030_155942.jpg
Snygg pjäs! Hoppas du blir nöjd
 

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Damasko har nyligen släppt en enligt mig elegant men stenhård 41mm kronograf DC96. Inte sett den i champange tidigare men finns i blått och svart också. Inhouseurverk, 100m och härdat stål gör att den inte är gratis men iaf mikro.
1698701893273.png

 
Senast ändrad:

Weberg

Audemars
IMG_20231031_124731.jpg
IMG_20231031_124744.jpg


Kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna! Tycker den har väldigt många rätt: knappt 40 mm, superluminova, regatta-timer, Valjoux 7753 och imponerande täthet på 500 meter! Priset ca 28 tkr.

En enda sak gör mig dock tveksam; det är en riktig tjockis på 16,8 mm... Frågan är hur den bärs runt armen. Vet att min förra Omega SMP chrono upplevdes stor och den var drygt 15 mm.

Kanske @sekvens kan fixa några schyssta wrist shots? 😎
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
IMG_20231031_124731.jpg
IMG_20231031_124744.jpg


Kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna! Tycker den har väldigt många rätt: knappt 40 mm, superluminova, regatta-timer, Valjoux 7753 och imponerande täthet på 500 meter! Priset ca 28 tkr.

En enda sak gör mig dock tveksam; det är en riktig tjockis på 16,8 mm... Frågan är hur den bärs runt armen. Vet att min förra Omega SMP chrono upplevdes stor och den var drygt 15 mm.

Kanske @sekvens kan fixa några schyssta wrist shots? 😎
Snygg, men svårburen ser det ut som. Mycket överhäng både uppåt och nedåt. Det nedåt (under bandhornens avslutshöjd) brukar vara speciellt dåligt för bärbarheten. Jag har en Zeno som faktiskt är 17mm, men där står glaset för minst 3-4mm - det är extremt välvt. Här är det istället plåten som står för nästan allt av höjden.
 

Weberg

Audemars
Snygg, men svårburen ser det ut som. Mycket överhäng både uppåt och nedåt. Det nedåt (under bandhornens avslutshöjd) brukar vara speciellt dåligt för bärbarheten. Jag har en Zeno som faktiskt är 17mm, men där står glaset för minst 3-4mm - det är extremt välvt. Här är det istället plåten som står för nästan allt av höjden.
Japp, du är helt klart inne på nåt relevant där...
Typiskt! 😅
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Japp, du är helt klart inne på nåt relevant där...
Typiskt! 😅
Man vet aldrig det kan ju funka ändå. Te.x. Doxa 600 var det många som tyckte, inklusive jag själv, hade bandhornen hängande alldeles för högt upp på boetten och stor hängbuksklump längst ned, men de som köpte den påstod att det inte alls var något problem.
 
Topp