• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Seiko 🐟 idag 😊
IMG_20231102_111044.jpg
 
BAM!
Nu kan ju jag också vara med här 😃
Nytt in. Ingen erfarenhet av GG tidigare, men varit lockad av märket länge. Kanske egentligen av deras första modell (tror jag) som, om jag inte missuppfattat alldeles, denna är en återkoppling till.
Bekväm, fin finish, sandwich dial och ett rejält lättservat ETA-verk. What's not to like?
20231102_144528.jpg
 
Såg ni att Spinnaker vill tjäna ytterligare på sina 50 Phantoms? Nu kommer den i blått också. Leverans i Mars nästa år. Känns lite girigt.

 
Senast ändrad:
Jämnförelse med originalet från 70-talet. Inte annat än att man blir lite småsugen på den som ligger ute på köp/sälj.

96995707-7DDA-412C-9932-45C22C60ED5C.jpeg
5D59DEB7-02C7-44D1-BE88-C612FF3ADABE.jpeg
A0756F25-55E9-4B54-86E1-580FC8D36DB0.jpeg
Visst är originalet grymt snygg, men jag tycker nog ändå att valet att hålla ned höjden på den nya var riktigt. Jag tycker den nya ser bra ut, synd bara att de strukit det lyxiga sköldpaddsbakstycket. OK, fonten på den nya dykringen är lite skum. Vet inte vad det är som gör att de ganska ofta lyckas få till den sämre på nyversionerna.
 
Visst är originalet grymt snygg, men jag tycker nog ändå att valet att hålla ned höjden på den nya var riktigt. Jag tycker den nya ser bra ut, synd bara att de strukit det lyxiga sköldpaddsbakstycket. OK, fonten på den nya dykringen är lite skum. Vet inte vad det är som gör att de ganska ofta lyckas få till den sämre på nyversionerna.

Titta en gång till på bilden med boettlocken...
 
Tjena! Har inte sett klockan live ännu. Preliminärt skickas de från Schweiz 15:e november.

Tjockleken är dock samma som Navichron, fixar bilder på den i veckan 👍
@Weberg

Här kommer några bilder. Först på en OW Navichron på min tunna armled 😉

Sen Navichron vs Unimatic U1S (11.6mm + glas).

Och sist en Fortis Cosmonaut 38mm som jag brukar köra med nato - det blir tjöckt och gött. Jämför jag Navichron med Cosmonauten så känns faktiskt Navicron bättre, beror nog mest på att natot på Cosmonauten inte sitter lika bra som OW-bandet.

Slutsats: Ja OWs kronografer är tjocka. Beror på vad man gillar. Men jag tycker tjöckt är gött 👍

R0000914.jpg
R0000913.jpg
R0000915.jpg
R0000916.jpg
 
@Weberg

Här kommer några bilder. Först på en OW Navichron på min tunna armled 😉

Sen Navichron vs Unimatic U1S (11.6mm + glas).

Och sist en Fortis Cosmonaut 38mm som jag brukar köra med nato - det blir tjöckt och gött. Jämför jag Navichron med Cosmonauten så känns faktiskt Navicron bättre, beror nog mest på att natot på Cosmonauten inte sitter lika bra som OW-bandet.

Slutsats: Ja OWs kronografer är tjocka. Beror på vad man gillar. Men jag tycker tjöckt är gött 👍

R0000914.jpg
R0000913.jpg
R0000915.jpg
R0000916.jpg
Ja den var fet. Och snygg! 😍
 
Tillbaka
Topp