• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

BB8355A4-F43A-45C3-B2BF-94A573FDF3A9.jpeg
Den blev bra på canvas. Hoppas att ni ska trivas ihop.👍
 
Nytt in i lådan för dagen. Varit sugen på att testa Zelos ett tag och med det senaste släppet så blev det ett köp. Det är den första bronsklockan för mig så ska bli kul att följa hur den kommer att ändra utseende. Vill att det blanka ska bli så där härligt matt 😊

Lite balkongbilder
20231030_155830.jpg



20231030_155908.jpg

Ett handledsskott
20231030_163756.jpg

Och slutligen lite lume!
20231030_155942.jpg
Otroligt fin klocka! Vad mäter diametern på den?
 
Min kärleksaffär med små Citizens fortsätter. Gillade min svarta tank så mycket att jag även slog till på en vit. Länken på dessa är svinsköna.
vit.jpg


Jag har en bra laguppställning som i princip är vad jag använder till allt; en dykbeater, en jobb-beater och tre för fritid, krogen och fest. Mina automater samlar mest damm just nu.

alla.jpg
 
IMG_20231031_124731.jpg
IMG_20231031_124744.jpg


Kärlek vid första ögonkastet när jag såg denna! Tycker den har väldigt många rätt: knappt 40 mm, superluminova, regatta-timer, Valjoux 7753 och imponerande täthet på 500 meter! Priset ca 28 tkr.

En enda sak gör mig dock tveksam; det är en riktig tjockis på 16,8 mm... Frågan är hur den bärs runt armen. Vet att min förra Omega SMP chrono upplevdes stor och den var drygt 15 mm.

Kanske @sekvens kan fixa några schyssta wrist shots? 😎
Tjena! Har inte sett klockan live ännu. Preliminärt skickas de från Schweiz 15:e november.

Tjockleken är dock samma som Navichron, fixar bilder på den i veckan 👍
 
Hur känns de där eg? Kvalitetsmässigt? Urverk? Känsla?
Jag är riktigt imponerad. Föredrar mindre klockor, gärna med lite vintage-vibbar och denna träffar helt rätt; plexiglas, våffeltavla och 36mm.
Kvalitén skulle jag säga är utmärkt, och urverket (Miyota 90S5) är tyst och håller tiden jäkligt bra (+3 sek/dag)

Känslan är att jag också behöver en Lorier Neptune i framtiden.
 
Tillbaka
Topp