• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Där ser man 😁

Idag kom en trevlig Borealis till ett frostigt Österlen

PXL_20231129_114953955.jpg


PXL_20231129_115010950.jpg
Isblå tavla är ju en synnerligen passande färg. Mycket vackert ur! 👌
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nu är ju inte Swatch mikro på en enda fläck, men får väl ändå anses vara affordable. Är det någon i tråden som har erfarenhet av deras automatverk Sistem 51 som påstås ha en gångreserv på upp till 90 timmar?

Nedanstående "dressare" ser ju lite småtrevlig ut.


Knappt läst någon positivt om det verket 🙈 Mkt mkt plast…
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Häftig länk. Kan man snälla få en bättre bild på den? Har personligen lite svårt för gula klockor, annars en frän klocka!

Här kommer två bilder. Klockan är däremot inte gul. Snarare ljust orange. Ungefär som ett orange dykargummi. Kan tänka mig att den lyser upp i gulare nyanser i direkt solsken, men det lär vi inte få reda på förrän om ett halvår.

IMG_1395.jpeg
IMG_1396.jpeg
 

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Lysande och med en härlig kiwitavla. 🥝👏
Skulle säga vattenmelon mer! Svårt ljus o fota i. Blir nya bilder imorgon 😀

Det är en riktigt snygg och härlig klocka det där.
Misstänker dock att de skulle sälja bättre om de hade ett namn dom gick att uttala och som var möjligt att lägga på minnet....
😆

Haha ja de där namnet skojar man inte bort! Kul o köra lite ”turtle” när jag sålde min för att den var för stor. Sköna hjärnspöken man får ibland
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Den här är ju micro .... men inte så affordable.
Månfasen är ju hur cool som helst.

IMG_1583.jpeg
IMG_1582.jpeg
 
Topp