• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Ogge5

Breitling
Asså när ska denna droppa egentligen?! Tycker den är urtjusig. Har ju varit lite diskussioner om detaljer på urtavlan som folk ville ha åtgärdat så får kanske hoppas att det blir gjort.
verkar komma ett nytt släpp till våren/sommaren. Jag är ganska sugen på att "förboka" en. Dock lite osäkert på hur det fungerar
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Småkul för en liten slant, men som får vila till sommaren.
20231127_135236.jpg

 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Småkul för en liten slant, men som får vila till sommaren.
20231127_135236.jpg


Väldigt smakfull design faktiskt.
Dom har äntligen fått till längden på visarna på sina plastklockor. På deras övriga utbud har det alltid stört mig att tim och sekundvisare varit någon eller ett par mm för korta på annars lite kul modeller. Den Explorestukade vanliga 3handaren i havsplast är också fin men antagligen för liten för herrns smak.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Väldigt smakfull design faktiskt.
Dom har äntligen fått till längden på visarna på sina plastklockor. På deras övriga utbud har det alltid stört mig att tim och sekundvisare varit någon eller ett par mm för korta på annars lite kul modeller. Den Explorestukade vanliga 3handaren i havsplast är också fin men antagligen för liten för herrns smak.
Ja, den är rätt sympatisk. Trots "kronografdesign" så visar vänster subdial en andra tidzon (ställs in med pushers) och den högra 24 timmar som följer primärvisarna. Helt OK ur för ringa peng, men som vanligt är Triwas band alldeles för korta för fullvuxna, men det är ju lätt att byta till t.ex. ett nato i fullängd.

Jag har haft koll på de "vanliga havsplastarna", men de är lite för små för mina skånska ardennerarmar. 😁
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Småkul för en liten slant, men som får vila till sommaren.
20231127_135236.jpg

Hittade det här bandet i lådan och det blir bra till sommaren.
20231127_143120.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Häftig länk. Kan man snälla få en bättre bild på den? Har personligen lite svårt för gula klockor, annars en frän klocka!
Det aktuella uret med den "gulorangea" tavlan såldes till en hyvens herre inom KS-familjen kort efter det att inlägget publicerades idag och är redan skickat, men på den här länken kan du se en video som visar b.l.a.länken.
 
Senast ändrad:

Kalli

Omega
Vet inte helt var jag ska ta upp detta ämne, men provar här.

Jag är oerhört förtjust i Smiths PRS-48 Navigator, denna med svarta urtavlan. Jag förstår att det är ett hommage (eller "revival" some Timefactors kallar det) till Mark XI klockorna. När jag ser bilder av klassiska Mark XI klockor är färgen på de delarna av urtavlan och visarna som ska återge ljus (lume… eller hur man uttrycker detta rätt) gulaktiga. Det här verkar också vanligt på hommage till Mark XI - förutom PRS-48.

Min fundering är om Mark XI klockorna var så här ursprungligen, eller om de har blivit så över tid? I så fall är PRS-48 mer som de var ursprungligen?
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Nu är ju inte Swatch mikro på en enda fläck, men får väl ändå anses vara affordable. Är det någon i tråden som har erfarenhet av deras automatverk Sistem 51 som påstås ha en gångreserv på upp till 90 timmar?

Nedanstående "dressare" ser ju lite småtrevlig ut.

 
Topp