• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Fluve

Cartier
Jaha, här sitter man då dagen efter dopparedan. Hade varit roligare att få något klockrelaterat i julklapp istället för lunginflammation, som tur är så börjar man nog sakta känna sig lite bättre.

Hoppas alla har haft en trevlig jul och får ett trevligt nyår. DSC_1058.JPG
 

Delgada

Patek
Nya klockan ska recenseras. Gillar verkligen boettformen. Liknande GG eller Panna med lätt kvadratiskt cushion case. Där upphör likheterna då tavla och visare är något helt annat, mer som en dressklocka. Som en dykare förklädd till dressare.😄
Tack @Watcharound för den. Är det månne så att den även bott hemma hos @LoveL tidigare? Verkar inte vara en klocka som så många fastnat för, är det möjligen att den är varken dykare eller dressare som stör. Fastnat för den har jag dock gjort. Jag är helsåld! Kolla bara tavlans vertikalslipning istället för vanliga sunburstslipningen. Fina effekter i olika vinklar.
20231225_185542.jpg
20231225_185540.jpg
20231225_185538.jpg

Hittills har jag faktiskt inte hittat några direkta svagheter. Inget datum är ett stort plus!
Lär bli en klar keeper hos mig.
 

LoveL

Rolex
Paneristi
2-Faktor
Nya klockan ska recenseras. Gillar verkligen boettformen. Liknande GG eller Panna med lätt kvadratiskt cushion case. Där upphör likheterna då tavla och visare är något helt annat, mer som en dressklocka. Som en dykare förklädd till dressare.😄
Tack @Watcharound för den. Är det månne så att den även bott hemma hos @LoveL tidigare? Verkar inte vara en klocka som så många fastnat för, är det möjligen att den är varken dykare eller dressare som stör. Fastnat för har jag dock gjort. Jag är helsåld! Kolla bara tavlans vertikalslipning istället för vanliga sunburstslipningen. Fina effekter i olika vinklar.
20231225_185542.jpg
20231225_185540.jpg
20231225_185538.jpg

Hittills har jag faktiskt inte hittat några direkta svagheter. Inget datum är ett stort plus!
Lär bli en klar keeper hos mig.
Minns inte vart den gick, men det kan vara min gamla. Köpte den ny från WatchGecko..
Var egentligen på jakt efter en röd då.. 😀
Fint ur, men fastnade inte bara..
 

Flytspackel

Breitling
Nya klockan ska recenseras. Gillar verkligen boettformen. Liknande GG eller Panna med lätt kvadratiskt cushion case. Där upphör likheterna då tavla och visare är något helt annat, mer som en dressklocka. Som en dykare förklädd till dressare.😄
Tack @Watcharound för den. Är det månne så att den även bott hemma hos @LoveL tidigare? Verkar inte vara en klocka som så många fastnat för, är det möjligen att den är varken dykare eller dressare som stör. Fastnat för den har jag dock gjort. Jag är helsåld! Kolla bara tavlans vertikalslipning istället för vanliga sunburstslipningen. Fina effekter i olika vinklar.
20231225_185542.jpg
20231225_185540.jpg
20231225_185538.jpg

Hittills har jag faktiskt inte hittat några direkta svagheter. Inget datum är ett stort plus!
Lär bli en klar keeper hos mig.

Riktigt tjusig. Gillar verkligen stilen som känns väldigt 70-tal/retro på ett positivt sätt. Hur är storleken på den? Boettens diameter är väl 42mm? Är det hörn till hörn?
Är själv sugen på en sån som mitt nästa inköp. Men då kronografen, trots jag sagt till mig jag tycker kronografer ofta blir lite plottriga. :)
 

Delgada

Patek
Riktigt tjusig. Gillar verkligen stilen som känns väldigt 70-tal/retro på ett positivt sätt. Hur är storleken på den? Boettens diameter är väl 42mm? Är det hörn till hörn?
Är själv sugen på en sån som mitt nästa inköp. Men då kronografen, trots jag sagt till mig jag tycker kronografer ofta blir lite plottriga. :)
Den är 42 tvärs över, minus krona förstås. Hörn till hörn torde den vara någon eller ett par mm större.
Jag tycker storleken känns optimal.
 

Delgada

Patek
Riktigt tjusig. Gillar verkligen stilen som känns väldigt 70-tal/retro på ett positivt sätt. Hur är storleken på den? Boettens diameter är väl 42mm? Är det hörn till hörn?
Är själv sugen på en sån som mitt nästa inköp. Men då kronografen, trots jag sagt till mig jag tycker kronografer ofta blir lite plottriga. :)
Men visst är det en retrodesign. Enligt Geckota ska den spegla "space age " vilket väl torde motsvara mid century modern, typ sent 50-tal till tidigt 70-tal. Skulle man vara eran helt trogen skulle nog storleken stannat på ca 39 mm. Men jag klagar inte. En snygg klocka får gärna synas.
Kronograferna med den boettformen är ju också riktigt bra. @Hugger69 har en sån man ser här då och då.
20231226_144321.jpg
 

Weberg

Audemars
image.jpg

Detta är långt ifrån den snyggaste klockan jag äger/ägt men det är nog den hårdaste.
Den har svart/guld/stål/orange (hur många lyckas med den kombinationen), den har ca 30 år på nacken och trots sin storlek märker jag inte av den.
Att den dessutom matchar hojen (KTM) gör inte saken sämre.

Vilken är ditt hårdaste ur?

Trevlig helg
Måste nog ha en sån igen. Den är inte vacker, men som du är inne på, stenhård! 😎
 
Topp