• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
IMG_1194.jpeg
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Har resonerat med mig själv gällande första köpet 2024. I urvalet fanns bl.a. Malm Dalton 2, H.G.P. Diver, Momentum Sea Quartz och/eller Eclipse. Resultatet blev att jag avvaktar. Har under hösten sålt 5 st, men köpt 6 st. varför nettot fortfarande är i en viss obalans. Skall försöka lätta lite på några lådvärmare innan nyanskaffning. Jag blir förhoppningsvis 70 bast i sommar och skall under våren formulera en önskelista.

Idag får Spinnaker Bradner lite armtid.
1000009043.jpg
70 är nya 50 😎
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ha, ha..., ja det är lite märkligt det där med ålder. Att fylla femtio var riktigt kul, men sextio kändes inte lika roligt utan mer som en parantes. Att bli sjuttio år däremot känns riktigt bra, i synnerhet som jag då har haft sju fina år som "passionär". Att äga sin egen tid är ovärderligt, alldeles oavsett vad man gör med den.
För topic, sportar en annan Spinnaker på e.m.
1000009062.jpg
 

MCDOO

Breitling
Det finns säkert en specifikation för vad innefattar microbrands, men jag tycker ändå att begreppet är lite flytande. Hur som helst undrar jag vad ni har för favoritmärke när det gäller mikrosegmentet? P.S. För de som inte kollat på Anordain från Skottland så gör det. Bilderna gör dem förvisso inte rättvisa.
 

Kreacon

Audemars
Det finns säkert en specifikation för vad innefattar microbrands, men jag tycker ändå att begreppet är lite flytande. Hur som helst undrar jag vad ni har för favoritmärke när det gäller mikrosegmentet? P.S. För de som inte kollat på Anordain från Skottland så gör det. Bilderna gör dem förvisso inte rättvisa.
skicka några bilder vettja!
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Det finns säkert en specifikation för vad innefattar microbrands, men jag tycker ändå att begreppet är lite flytande. Hur som helst undrar jag vad ni har för favoritmärke när det gäller mikrosegmentet? P.S. För de som inte kollat på Anordain från Skottland så gör det. Bilderna gör dem förvisso inte rättvisa.
Kollat in dem tidigare men går fetbort för mig när de som många andra UK baserade micromärken inte har några leveranstider utan du måste skriva upp dig på nån jävla väntelista.
Så trött på det beteendet. Känns nästan som de tror det fungerar för att väcka intresse.
 

MCDOO

Breitling
Kollat in dem tidigare men går fetbort för mig när de som många andra UK baserade micromärken inte har några leveranstider utan du måste skriva upp dig på nån jävla väntelista.
Så trött på det beteendet. Känns nästan som de tror det fungerar för att väcka intresse.
Jag tycker att det gäller fler och fler mikromärken. Jag står i kö för en Helm Vanuatu och har gjort ett tag. Jag upptäckte däremot Anordain innan någon på youtube nämnde dem. Så snart någonting hamnar i en populär kanal så tar de slut.
 
Topp