• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Kreacon

Audemars
Häng hos farsan, den gamle seglaren. Vad passar då bättre än denna kompis?
68F7D88A-88B2-4D04-96B1-DF2C04E009EF.jpeg
Är det ett vörtbröd i bakgrunden? 😍
01F2ADEF-EC27-4C3E-A516-8753E8F2E707.jpeg
 

chezz81

Cartier
2-Faktor
I sina respektive prisklasser tycker jag att samtliga gör trevliga klockor - med undantag för Corniche som jag inte har någon koll på, kan mycket väl vara fina de med.

Ett par andra roliga svenska märken med mycket personlighet är Nezumi, Epoch, Halda och Gul. Även de i varierande prisklass
Tack för tipset @Pippis pappa om Nezumi. Jag slog till och är riktigt nöjd.
330E9A5E-D199-4ECA-AAE4-CB0AC0F7BCEF.jpeg
 
Senast ändrad:

Jockinho

Patek
2-Faktor

Jockinho

Patek
2-Faktor
Äpplet idag med…
IMG_8500.jpeg


Känns hemskt säga men börjar inse det finns en hel del bra finesser med smartklockor, är man beroende av den kategorin nu tro om det beställs ytterligare en? 😅

Inte helt såld på äpplets hållbarhet (med en skärm som repas av typ en pinne) och batteritid på 1.5 dag så för en femhunka kändes amazfit t-Rex lockande. ”Lite mer” tål att spöas över den i teorin iaf…
IMG_8507.jpeg
 

Nicke75

Patek
2-Faktor
Äpplet idag med…
IMG_8500.jpeg


Känns hemskt säga men börjar inse det finns en hel del bra finesser med smartklockor, är man beroende av den kategorin nu tro om det beställs ytterligare en? 😅

Inte helt såld på äpplets hållbarhet (med en skärm som repas av typ en pinne) och batteritid på 1.5 dag så för en femhunka kändes amazfit t-Rex lockande. ”Lite mer” tål att spöas över den i teorin iaf…
IMG_8507.jpeg
Haft alla modeller av äpplet o sålt dom.
Efter köpet av Ultra så blev jag helt såld o den har stannat längst och används dagligen.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Haft alla modeller av äpplet o sålt dom.
Efter köpet av Ultra så blev jag helt såld o den har stannat längst och används dagligen.

Detta är ju min första och nog enda jag lär köpa iof men tycker den är bra. För en som annars missar samtal och sms väldigt ofta är den ju smidig ha och estetiskt vet ju Apple vad de gör. Köpte en ny SE 2 till min sambo i julklapp i 40mm, den kunde jag tänkt mig själv mkt bra storlek även fast min 45mm funkar 🙂
 

Watchie

Patek
2-Faktor
Äpplet idag med…
IMG_8500.jpeg


Känns hemskt säga men börjar inse det finns en hel del bra finesser med smartklockor, är man beroende av den kategorin nu tro om det beställs ytterligare en? 😅

Inte helt såld på äpplets hållbarhet (med en skärm som repas av typ en pinne) och batteritid på 1.5 dag så för en femhunka kändes amazfit t-Rex lockande. ”Lite mer” tål att spöas över den i teorin iaf…
IMG_8507.jpeg
Jag har ett äpple, bra ”komplikationer”, men ledsade snabbt på allt jävla laddande
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Har resonerat med mig själv gällande första köpet 2024. I urvalet fanns bl.a. Malm Dalton 2, H.G.P. Diver, Momentum Sea Quartz och/eller Eclipse. Resultatet blev att jag avvaktar. Har under hösten sålt 5 st, men köpt 6 st. varför nettot fortfarande är i en viss obalans. Skall försöka lätta lite på några lådvärmare innan nyanskaffning. Jag blir förhoppningsvis 70 bast i sommar och skall under våren formulera en önskelista.

Idag får Spinnaker Bradner lite armtid.
1000009043.jpg
 

Delgada

Patek
Har resonerat med mig själv gällande första köpet 2024. I urvalet fanns bl.a. Malm Dalton 2, H.G.P. Diver, Momentum Sea Quartz och/eller Eclipse. Resultatet blev att jag avvaktar. Har under hösten sålt 5 st, men köpt 6 st. varför nettot fortfarande är i en viss obalans. Skall försöka lätta lite på några lådvärmare innan nyanskaffning. Jag blir förhoppningsvis 70 bast i sommar och skall under våren formulera en önskelista.

Idag får Spinnaker Bradner lite armtid.
1000009043.jpg
Den klockan tror jag bestämt att vi alla sett för lite av. Superfin! Får vi fler bilder under dagen?
 
Topp