• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

R.Capac

Audemars
2-Faktor
Varför i h-vete sålde du denna då @Rizzie ? (PTA räcker inte, så pass allvarlig förseelse.) 🤘
20231229_212122.jpg
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Intressant, watchdives har någon liknande konstruktion. I alla fall om man lägger till $5 för snabbare frakt. Behövde du lägga till något extra eller var det standardfrakten?

Edit: ser svaret nu på deras checkoutsida - $6 för taxfree freight :)
Ok. Jag la inte till något extra vill jag minnas men de hade någon juldeal med gratis expressfrakt så det kanske innefattades av det. 😊
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Ja, det uret är riktig lyckat. Om nu datum tvunget måste finnas så är en färganpassad datumskiva kl. 6 helt rätt. Ja, grönt är en härlig färg, har några stycken gröntavlade ur. För dig som gillar nato/textil så följde ett synnerligen välmatchat textilband med.
1000009103.jpg

Mycket tjusigt! Grönt i div nyanser är min melodi. 👌
Jo jag hör ju till de som uppskattar datum men det får gärna vara väl integrerat.
Det var en av detaljerna som gjorde mig såld på mitt senaste inköp (CW C63) att datumhjul var färgmatchat med tavlan och placerat just kl.6.

Men jag har faktiskt förlikat mig vid tanken på no-date då det är väldigt rent och snyggt särskilt på den typ av klocka jag tror blir nästa inköp: en flieger... 😅
 

Master J

Audemars
2-Faktor

Delgada

Patek
Ja, det uret är riktig lyckat. Om nu datum tvunget måste finnas så är en färganpassad datumskiva kl. 6 helt rätt. Ja, grönt är en härlig färg, har några stycken gröntavlade ur. För dig som gillar nato/textil så följde ett synnerligen välmatchat textilband med.
1000009103.jpg
Håller med om att grönt kan vara riktigt bra på klockor.
Av någon anledning har jag inte en enda grön klocka. Kan möjligen 2024 bli året för min gröndebut?
Vet ej.
Men vet dock att det är ipa o'clock nu.
20231229_212954.jpg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Håller med om att grönt kan vara riktigt bra på klockor.
Av någon anledning har jag inte en enda grön klocka. Kan möjligen 2024 bli året för min gröndebut?
Vet ej.
Men vet dock att det är ipa o'clock nu.
20231229_212954.jpg
Om jag har någorlunda koll så saknar du även ett bronsur. Här kan du få såväl brons som grönt. Ev. intresse tar vi i PM.
1000008595.jpg
 

BoZ80

Rolex
2-Faktor
Du köper ju fan upp allt gôtt! Back off! ✋️❤️

Fortfarande lite bitter över den att du klippte denna före mig... ❤️ @LoveL

Tack. Ja jag är mycket förtjust i den här. Mycket riktigt har den sitt ursprung i tråden. Övertagen efter @LoveL . Huruvida den dessförinnan varit hos @Master J är för mig okänt. Men det är väl rimligt med tanke på flippandet av guldkorn i denna relativt smala krets av nördar.
20231215_091137.jpg
 
Topp