• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Knäckehäxan

Panerai
2-Faktor
Provkör nyförvärvet 😎

IMG_3040.jpeg
 

MCDOO

Breitling
I sina respektive prisklasser tycker jag att samtliga gör trevliga klockor - med undantag för Corniche som jag inte har någon koll på, kan mycket väl vara fina de med.

Ett par andra roliga svenska märken med mycket personlighet är Nezumi, Epoch, Halda och Gul. Även de i varierande prisklass
Vad har folk för erfarenhet och vad tycker ni om våra svenska märken?

Sjöö Sandström - är sugen på en Leet/1337 alt. året jubileumsutgåva, men oavsett så skulle det bli min dyraste klocka och jag vet inte om jag är redo än.

Malm - upptäckte idag, verkar najs

Triwa - gillar deras samhällsengagemang och samarbeten, köpte en Sea shepherd och en Humanium på Black Friday rea. Billiga och ganska snygga.

Corniche

Tusenö
Jag är väldigt förtjust i Tusenö. Tycker deras klockor är riktigt bra.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Amazfit T-Rex, köpt för dess bra batteritid på ~25-40 dagar och så får jag ut typ 20h av den i batteritid 🤦‍♂️

Edit: stängt av precis allt och får ut max 19.5h så något är helt klart fel på batteriet (fler när man googlar), summa summarum bättre med Äppleklocka ändå 🙈
IMG_8520.jpeg
 
Senast ändrad:

Lord_tito88

Patek
2-Faktor
Slänger in ett bandtips. Fick precis hem två sånna här iso-band från San Martin. Mjuka och fina med en fin avsmalning som jag inte sett hos någon annan. Nu ska jag testa runt och se vilken klocka som ska få prydas av ett.


AB735A80-6D81-4789-942D-F8A07A74B5AC.png

Ser bra ut! Synd att den bara finns i 20mm :/
 

Kreacon

Audemars
Slänger in ett bandtips. Fick precis hem två sånna här iso-band från San Martin. Mjuka och fina med en fin avsmalning som jag inte sett hos någon annan. Nu ska jag testa runt och se vilken klocka som ska få prydas av ett.


AB735A80-6D81-4789-942D-F8A07A74B5AC.png
tack för tips!
Åker man på importkostnader?

Hittade dessa på Ali, kommer inte ihåg vem det var som letade efter brunt.
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
tack för tips!
Åker man på importkostnader?

Hittade dessa på Ali, kommer inte ihåg vem det var som letade efter brunt.
Mina skickades med 4px via någon terminal i Malmö så inga extra kostnader. Med det inte sagt att det alltid är så men dök upp ganska snabbt i brevlådan.
 

BjornAgain

Panerai
2-Faktor
Mina skickades med 4px via någon terminal i Malmö så inga extra kostnader. Med det inte sagt att det alltid är så men dök upp ganska snabbt i brevlådan.
Intressant, watchdives har någon liknande konstruktion. I alla fall om man lägger till $5 för snabbare frakt. Behövde du lägga till något extra eller var det standardfrakten?

Edit: ser svaret nu på deras checkoutsida - $6 för taxfree freight :)
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Den där har dom verkligen fått till bra med detaljer som datum kl.6. 👌 Sen är grönt för jeffla skönt och även om jag själv inte är en länksnubbe är BoR bra porrigt! 🤩
Ja, det uret är riktig lyckat. Om nu datum tvunget måste finnas så är en färganpassad datumskiva kl. 6 helt rätt. Ja, grönt är en härlig färg, har några stycken gröntavlade ur. För dig som gillar nato/textil så följde ett synnerligen välmatchat textilband med.
1000009103.jpg
 
Topp