• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Affordable? 590kr 👌
Superfin!
Kör storebrorsan idag.
IMG_0136.jpeg
 

thewordfox

Vacheron
2-Faktor
Råkade just köpa en Aragon jag också. Ville ha en billig tritium, så för mig blev det en svart Parma Tritium Automatic. Tror jag kommer känna att den är väl stor och klumpig men den var billig...

Hur lång tid tog leveransen för dig?

A417BLK-3.jpg A417BLK-4.jpg
Jag köpte min av @Smooth Operator så leveransen gick så fort det bara kan gå :)

Snygg modell du köpt! 43 mm kuddboett kommer sitta som en smäck om du inte har 14 cm handled :)
 
Senast ändrad:

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Råkade just köpa en Aragon jag också. Ville ha en billig tritium, så för mig blev det en svart Parma Tritium Automatic. Tror jag kommer känna att den är väl stor och klumpig men den var billig...

Hur lång tid tog leveransen för dig?

A417BLK-3.jpg A417BLK-4.jpg

Jag köpte min av @Smooth Operator så leveransen gick så fort det bara kan gå :)

Snygg modell du köpt! 43 mm kuddboett kommer sitta som en smäck om du inte har 14 cm handled :)
Och jag i min tur köpte det från en annan forummedlem så det gick också fort, MEN jag köpte ett annat ur direkt från Aragon för några år sedan och det tog max 1,5 vecka innan den landade.

Ja, grattis till nyförvärvet. Ser riktigt bra ut och "cushion case" är en trevlig boett form.
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Råkade just köpa en Aragon jag också. Ville ha en billig tritium, så för mig blev det en svart Parma Tritium Automatic. Tror jag kommer känna att den är väl stor och klumpig men den var billig...

Hur lång tid tog leveransen för dig?

A417BLK-3.jpg A417BLK-4.jpg
Känner du att den blir för stor för dig så får du gärna höra av dig. Tror att den skulle sitta som en fläskläpp på mina skånska ardennerarmar. 💪
 
San Martin har slutat med att göra custom dials. Nu letar jag efter någon annan nätbutik som kan göra tavlor med barnens namn på. Hela klockor eller enbart tavlor. Någon som har något tips där ute?
Här är min 62mas från San Martin med äldsta dotterns namn på tavlan. Älskar den här klockan.
DSC_0004_VSCO.jpeg
DSC_0004_VSCO.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
San Martin har slutat med att göra custom dials. Nu letar jag efter någon annan nätbutik som kan göra tavlor med barnens namn på. Hela klockor eller enbart tavlor. Någon som har något tips där ute?
Här är min 62mas från San Martin med äldsta dotterns namn på tavlan. Älskar den här klockan.
DSC_0004_VSCO.jpeg
DSC_0004_VSCO.jpeg
Corgeut gör en del modeller med custom logo, scrolla nedanstående sida hos Ali så ser du vilka modeller som är tillgängliga för detta. Dessutom är det för priset bra kvalitet. Jag har tre helt problemfria, två av dem har jag haft fem-sex år.

Corgeut Factory Store
 
Senast ändrad:
Corgeut gör en del modeller med custom logo, scrolla nedanstående sida hos Ali så ser du vilka modeller som är tillgängliga för detta. Dessutom är det för priset bra kvalitet. Jag har tre helt problemfria, två av dem har jag haft fem-sex år.

Corgeut Factory Store
Tack för tips. Hittade ingen som tilltalade mig men såg smidigt ut annars.
 
Det finns någon leverantör på Ali som även gör bara urtavlor och då blir det kanske enklare att hitta en kombo som tilltalar dig.
Jag har tittat runt men är en nybörjare på Ali. Fattar inte hur man får kontakt med dem om hur tavlan ska se ut. De två jag har sen tidigare löste sig över mail men det var direkt från san martins hemsida och inte Ali. Men. I är det ju bra rabatt hos Ali så är bra sugen att hitta ngt nu
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Jag har tittat runt men är en nybörjare på Ali. Fattar inte hur man får kontakt med dem om hur tavlan ska se ut. De två jag har sen tidigare löste sig över mail men det var direkt från san martins hemsida och inte Ali. Men. I är det ju bra rabatt hos Ali så är bra sugen att hitta ngt nu
Skicka ett meddelande till den leverantör du tror kan uppfylla dina önskemål och fråga helt enkelt hur ni kan gå vidare med utformning av tavlan m.m.
 
Topp