• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Men jag min idiot hittar inte ens vart man skickar meddelande där 😂
Om du tittar längst ner till höger på bifogad skärmdump så ser du en "bubbla" för contact och den får du oavsett vilken butik du tittar in i:
1000010035.jpg
 
Härligt, hur känns den?

Kul att se en äkta Serica i tråden bland alla kinakopior.
Det är precis vad man förväntar, en slimmad och mer "elegant" 4512. Sitter som en dröm och jag tror nog att bonklipet funkar ännu lite bättre med en lite mindre chunky boett. Sen är jag ju personligen en fan av breda glasringar/små tavlor så för mig hade de gärna fått behålla de gamla proportionerna men rent objektivt tror jag det är rätt drag som de gjort att smalna av glasringen lite och göra tavlan aningen lite större.
IMG_20240214_093534431_HDR.jpg
 
Då var min guanqin hemma. Tja vad får man för dryga femhundringen eller vad får man inte. Vet inte vad som är lättast o recensera. Första som slår mig är att det inte är snabbspänne i låset på armbandet så man får lossa bandpinnen med vanligt verktyg. Bara förstalänken är skruvad så jag kan inte korta sidorna jämt på bandet för mina små armar. Det var bättre på min några hundra dyrare bliger (tyvärr satt inte urverket fast där pm man skruvade loss kronan) 😂
Nåja. Sitter ju iallafall en grön bezelinsert på den, i något fel färg och som grädde på moset lite på sniskan (ca 1/2 sekund så mitt emellan). Såklart är det platt glas utan ar behandling vilket var väntat. I övrigt är det vad man förväntar sig. Ok boett med en seikosnurra inuti. Då jag vill göra en relax tavla transplantation känns det som den är obetydligt dyrare än ett löst urverk. Bara att beställa bezelinsert. AR glas, ny tavla så är man ju igång. Under tiden räknar jag med att seiko gör jobbet så jag kan ha den o skratta lite (typ hela vägen till banken). Betyget då…. Tja det blir solklara 500kr av 500kr.

Här i sällskap med en äldre bekant jag är osäker varför jag köpte (var väl lämnat ensam med min vän och coach jack daniels o kände mig lite triggerhappy kanske)
IMG_2759.jpeg


Tack iphone för att du alltid vänder mina bilder, dig kan man lite på…….
 
Kan det vara någon variant av paul (som klockan ligger på)? Hade en 73 som jag tillsist inte tordes använda live så då fick det bli en moddad strata istället. Kul o spela men det var ett tag sen. Fin klocka by the way. 😃

Det är en Hoyer Les Paul mid 70 med bytta mickar till di marzio. Bra gura med limmad hals men inte i den prisklassen. Spelade punk på den runt 1980! :)
 
Intressant. På vilket/vilka vis ger Stürling pepsin bättre känsla än Pagani pepsin?
Inte alltid så lätt att sätta ord på det men det skulle vara intressant att ta del av.
Flera saker för att nämna några.
Stuhrling bättre finish på polering, visare, glaset ger inga reflektioner (deras egen utvecklande krysteros)
Bättre känsla i kronan, bi directional bezel på stuhrling, inte Vassa kanter på länk o boett på stuhrling snyggare krona på stuhrling mm
1000016608.jpg
1000016607.jpg
1000016606.jpg
1000016539.jpg
1000016540.jpg
 
Senast ändrad:
Tillbaka
Topp