• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Vårkänsla på Österlen.
Påverkar val av klocka (och skjorta 😁)

1000021375.jpg

Strukturen på tavlan och ett i övrigt härligt färgsatt ur gick inte att motstå för några hundralappar. HaBraHelg! 🤙
1000010256.jpg

1000010219.jpg

Sekonda från UK (Leicester) startade upp 1966 med ryska mekaniska verk i sina ur, men sedan länge är det asiatiska kvartsur i stora volymer till låga priser som gäller. D.v.s. inte mikro, men synnerligen affordable eller på skånska "sketabillia".

Nepp, jacket ser du rätt till höger om tidmätaren.
Haha, ja vad ska jag ens säga till mitt försvar. Schysst Stratocaster oavsett. Hade en gräddvit US Stratocaster med scaloperad hals i min ungdom. Givetvis Humbuckers för extra fett ljud. Numera kör jag en Framus Television från 60-talet. Inte lika mycket hårdrock men väldigt fin.

Senast ändrad:
Dubbelpost.
Nu har jag anmält mig till OWGM.
Förra året gick det sådär.... efter ca tre dagar fick jag ett PM från @LoveL som skrev att " nu ska jag sälja klockan du har suktat efter så länge... osv... vill du köpa"
Ok klockköp tre dagar in på OWG kan ju bara sluta med fail.
Så i år kommer ställa upp med just den klockan.
Kommer gå bättre i år.
20231214_075219.jpg

Skulle det bli så illa att jag efter en månad med den här klockan blir så trött på den att jag inte veta av den mer då skickar jag den till @Smooth Operator .
Vill dock bara poängtera att det är högst hypotetiskt då vi svurit varandra evig vänskap Spoon och jag.

Dubbelpost.
Nu har jag anmält mig till OWGM.
Förra året gick det sådär.... efter ca tre dagar fick jag ett PM från @LoveL som skrev att " nu ska jag sälja klockan du har suktat efter så länge... osv... vill du köpa"
Ok klockköp tre dagar in på OWG kan ju bara sluta med fail.
Så i år kommer ställa upp med just den klockan.
Kommer gå bättre i år.
20231214_075219.jpg

Skulle det bli så illa att jag efter en månad med den här klockan blir så trött på den att jag inte veta av den mer då skickar jag den till @Smooth Operator .
Vill dock bara poängtera att det är högst hypotetiskt då vi svurit varandra evig vänskap Spoon och jag.
Borde finnas två alternativ till att den landar in hos en ny vårdnadshavare:
1. Att du tröttnar. Men det lär aldrig bli så.
2. Att du "failar" under OWGM.
Samtidigt så önskar jag dig all framgång i årets utmaning. Jag som byter ur 3-4 ggr/dag har insett att det är en prövning som jag skall avstå.
HaGoKvällOchHelg! 🤙
1000010267.jpg

Tillbaka
Topp