• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

God kväll medbrottslingar.
20240221_180857.jpg
 
Jag är inte den som reagerar på sånt här i vanliga fall men Tsar Bomba..? Verkligen? Känns rätt i tiden och så att gå runt med den på armen?

Den där bomben smällde man väl av på 60-talet? Landet där lejonparten av klockorna på KS, för att inte tala om den här tråden, tillverkas driver koncentrationsläger, underblåser utrotningskrig och hotar sina grannländer med vapenmakt idag.

Jag säger inte att du är ute och cyklar men lite förvånad blev jag allt nu.
 
Den där bomben smällde man väl av på 60-talet? Landet där lejonparten av klockorna på KS, för att inte tala om den här tråden, tillverkas driver koncentrationsläger, underblåser utrotningskrig och hotar sina grannländer med vapenmakt idag.

Jag säger inte att du är ute och cyklar men lite förvånad blev jag allt nu.
Det stämmer att den smälldes på 60-talet men det gör det inte mindre smaklöst. Döper man ett klockmärke efter något eller någon så gör man väl det för att det är coolt eller ger en inspiration och att då välja världens kraftigaste atombomb..? Att glorifiera massförstörelsevapen är inte min grej i alla fall.

Sen håller jag med dig om Kina, det är såklart inte alls bra något av det som händer där heller. Tyvärr så har vi och resten av världen satt sig i skiten med dem och det måste vi bort från.
 
Sorry för korspost men tyckte att den hörde hemma här också 🙂

”Excuse me sir, what brand is your watch….it’s a Serica, right!?” Kul med klockintresserad personal ombord Air France! 😊 Han hade koll på att det var en 5303-3 dessutom.

Av de klockor jag haft och har, av betydligt mer ”kända” märken, är det klart denna jag fått mest kommentarer kring!

IMG_3043.jpeg
 
Farer släpper en World timer (igen). 39mm, baserad på Sellita 300 och 1500 pund. Inte alls dum.

D46270BD-E329-4672-8970-D9FC061286A6.jpeg

8284D249-716C-443F-9D87-8C2AD57465CC.jpeg

5835C97C-93C7-4D24-8B15-09B7E352924E.jpeg
Den såg väl ok ut men hur är worldtimerfunktionen tänkt? Du kan mekaniskt manuellt vrida en inre vridring med världsstäder mot en 24h-skala (10mm därifrån)? Eller snurrar den inre 24h ett varv på ett dygn, och läses mot den yttre? Lite dålig precision/funktion imho, klart sämre än gamla klassledande Ebel, som man köper i stål för långt under 1500 pund?

IMG_5777.jpeg
 
Den såg väl ok ut men hur är worldtimerfunktionen tänkt? Du kan mekaniskt manuellt vrida en inre vridring med världsstäder mot en 24h-skala (10mm därifrån)? Eller snurrar den inre 24h ett varv på ett dygn, och läses mot den yttre? Lite dålig precision/funktion imho, klart sämre än gamla klassledande Ebel, som man köper i stål för långt under 1500 pund?

IMG_5777.jpeg

Så här skriver man på sin hemsida:

1708600127995.png


(För mig är world timer funktionen ungefär som månfas, alltså coolt och snyggt med lite olika färger och rörelser på urtavlan, men väldigt begränsad praktisk nytta).
 
Någon här som haft en Avi-8 och kan uttala sig om kvaliten?

Fatta förövrigt för två sekunder sedan deras logotyp, blir ju som aviator 🙈
 
Tillbaka
Topp