• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Bytt batteri och pillat med den här en rejäl stund idag. Betydligt mer komplicerade funktioner än man kan tro, på gott och ont.

IMG_20240317_173356.jpg

Fatboy från -82, Issued British Army.
1000027712.jpg
Jag har en Precista-variant på den där. Har för mig att också den är från 1982. Tyvärr är verket stendött i den. Någon som vet någon i Sverige som servar sån där? Kan tycka att det inte borde vara så märkvärdigt egentligen. Mera att poppa dit ett nytt verk. Fast samtidigt kanske värdet på klockan störtdyker? Vet inte riktigt hur original-besatta militärursnördarna är.

Jag har en Precista-variant på den där. Har för mig att också den är från 1982. Tyvärr är verket stendött i den. Någon som vet någon i Sverige som servar sån där? Kan tycka att det inte borde vara så märkvärdigt egentligen. Mera att poppa dit ett nytt verk. Fast samtidigt kanske värdet på klockan störtdyker? Vet inte riktigt hur original-besatta militärursnördarna är.
Min är servad ganska nyligen hos KM, se bild. Kanske kan vara ett alternativ för din del? Klart du måste få liv i en så fin klocka 👌🏽
1000027677.jpg

Tack för tipset! Det får nog bli så! Precistan ska ju dessutom vara sällsyntare än CWCn :p så det kanske den kan vara värd. Sen misstänker jag att CWC ändå tar hem pris-spelet. Folk är liksom mer vana vid dem.
Den ser väldigt fin ut, kul om du får igång den. Det är den helt klart värd. Det är kanske som du säger, folk är mer vana vid CWC generellt men det gör absolut inte den där mindre bra. Säg till om du vill sälja 🙂

Så ball! Vad är det för någon?
Ja, den är lite kul för en liten peng och hade från början "Mercedesvisare", men jag fick dem att byta dessa. Går även att få med/utan datum. Har haft uret i 1,5 år och inga problem. NH35 "under huven".

Tack för tipset! Det får nog bli så! Precistan ska ju dessutom vara sällsyntare än CWCn :p så det kanske den kan vara värd. Sen misstänker jag att CWC ändå tar hem pris-spelet. Folk är liksom mer vana vid dem.

Äh vad f-n lite bilder när vi ändå är igång. Det var 1982 även i mitt fall. "Falklands isssued"

precista_G10_fatboy_falklands_1982_front.jpg

precista_G10_fatboy_falklands_1982_back.jpg

Nu är inte jag någon expert och crono24 priser långt ifrån alltid rimliga men nog finns det ett värde och stort intresse för den varianten med. Den tycker jag verkligen att du ska försöka få igång. 😄

Tillbaka
Topp