• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

LoveL

Rolex
2-Faktor
Kämpigt nu
IMG_5619.jpeg
 

David91

Omega

Tomi87

Cartier
Har också kollat på dem från uncle och står lite i valet mellan dem eller en billigare variant. Hur känns det nu när du haft den på lite, nöjd eller hade du kört på en från uncle direkt?
Man får helt klart vad man betalar för: Ändlänkarna är ihåliga med viss tveksam passform, spännet är direkt dåligt, men själva länken är däremot väldigt bekväm. Jag ångrar inte att jag köpte det och är i överlag ändå rätt nöjd, även om jag på sikt kommer att uppgradera till det ifrån Uncle.
 

David91

Omega
Man får helt klart vad man betalar för: Ändlänkarna är ihåliga med viss tveksam passform, spännet är direkt dåligt, men själva länken är däremot väldigt bekväm. Jag ångrar inte att jag köpte det och är i överlag ändå rätt nöjd, även om jag på sikt kommer att uppgradera till det ifrån Uncle.
Förstår, stort tack för input! Får klura lite på det då! :)
 

SeikoZ

Patek
2-Faktor
Idag, $1699 (svart keramik) eller $1799 (blå keramik) + frakt + tull och moms på det om inte jag misstar mig med en väntetid på 2-4 månader 😅 No date vilka jag tycker är stilrenare är något billigare. Tror dom börjat från $1499.

Och ja, jag tycker fortfarande att dom är värda det.
Var inte Ginault i blåsväder ett tag? Dom använde sig av delar till Rolexkopior.
 

M26

Rolex
2-Faktor
Var inte Ginault i blåsväder ett tag? Dom använde sig av delar till Rolexkopior.
Det stämmer men det var inte delar det handlade om utan man menade att personen som stod bakom Ginault var densamme som tidigare hade stått bakom mycket bra replikor. Upphovsmannen till artikeln hade ett väldigt gott case för det men det var indicier (mycket goda men fortfarande indicier) och även om det skulle stämma så tycker i alla fall jag att det är bättre om han nu sadlat om och blivit legit istället för att fortsätta med olaglig verksamhet. En tillverkare av kopior mindre samtidigt som communityn har fått en mycket solid klocka, win-win enligt min ödmjuka mening.
 
Senast ändrad:
Topp