• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Equilibrium

Garth
2-Faktor
IMG_1221.jpeg

Korv med grå-svart bröd i scalloperad korvhållare, jo man tackar 🙏
-I hear a Rising Force !

IMG_1225.jpeg
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Perfekt att ha liggande i väntan på nästa roliga klocka. Hoppade in hos lokala urisen igår och fick med denna. Borstat länken idag, blev bättre men länken är verkligen sisådär 😂
IMG_2856.jpeg
Hur tycker du att den känns? Den finns ju med lila tavla som jag tycker kunde vara lite kul för en liten peng. Länkkvaliteten vet jag är tveksam, men man kan ju sätta på ett Nato eller gummi.
 

Npd

Rolex
Friends Of KS
2-Faktor
Hur tycker du att den känns? Den finns ju med lika tavla som jag tycker kunde vara lite kul för en liten peng.
Helt ok, länken är det största minuset. Den är ganska styv eller hur man ska säga, bortsett från det tycker jag den är värd sitt pris. Köpte den för att alltid ha något liggande och den känns roligare än typ en terrorist eller liknande.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Såg den här på nätet. San Martin SN004. Någon som ägt den? Bra kvalitet? Bärs den som 38-39mm eller bärs den större? 😁

Verkar ha bra specs iallafall 😁
1000013825.jpg

Tyckte finishen var bättre än på den aquis jag hade, nypris på den ligger väll kring +20k. Så ja den är väldigt bra 😎

Den upplevs som 39mm typ, precis lagom. Sålde min för den var lite tråkig efter ett tag men gillar mer färg kontra monokromt 🙂
 
Tyckte finishen var bättre än på den aquis jag hade, nypris på den ligger väll kring +20k. Så ja den är väldigt bra 😎

Den upplevs som 39mm typ, precis lagom. Sålde min för den var lite tråkig efter ett tag men gillar mer färg kontra monokromt 🙂
Såpass?!? Låter riktigt bra. Bärs den som 38/39mm eller bärs den större?
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Helt ok, länken är det största minuset. Den är ganska styv eller hur man ska säga, bortsett från det tycker jag den är värd sitt pris. Köpte den för att alltid ha något liggande och den känns roligare än typ en terrorist eller liknande.
Jag nappade på den lila varianten hos Klockmagasinet. 1000011538.jpg
 

Bilagor

  • 1000011836.jpg
    1000011836.jpg
    63.2 KB · Visningar: 1
Senast ändrad:

neptun

Cartier
2-Faktor
Håller med, trevliga klockor. Kanske lite dyra i nypris men mkt som också är väldigt bra gjort som känslan i bezel, linjering, kronan som är silkeslen och finish på tavla och tuberna 🙂
IMG_9708.jpeg
Gillar din blåa, valde mellan den och den i pvd. Jo lite dyra för en quartz, men finishen är riktigt bra. Det strulade dock med leveransen dom lyckades skicka fel modell först, så lite trist att behöva skicka tillbaks och kommunikationen med supporten va lååååångsam :)
Ska ta och leta efter lite andra armband till den också, vitt gummi passade den blå kanonfint tex.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Gillar din blåa, valde mellan den och den i pvd. Jo lite dyra för en quartz, men finishen är riktigt bra. Det strulade dock med leveransen dom lyckades skicka fel modell först, så lite trist att behöva skicka tillbaks och kommunikationen med supporten va lååååångsam :)
Ska ta och leta efter lite andra armband till den också, vitt gummi passade den blå kanonfint tex.

Tycker pvd är cool med, köpte min begagnad med länk men sålde den separat (blev för tung med det) så gav ~2k för den vilket känns prisvärt. Tycker detaljerna är bra gjorda på den. Använts mer och mer sen den köptes, Quartz är smidigt och tritiumtuberna lyser bra. Praktisk helt enkelt.

Testat min på olika band, det vita/tropic/ett annat svart och ett mn band. Favorit är nog mn bandet 🙂
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Nytt svenskt märke. Troligen inget för mig, men det finns kanske intresse hos någon annan.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Nytt svenskt märke. Troligen inget för mig, men det finns kanske intresse hos någon annan.

Brukar vara skeptisk till mkt nytt men här tycker jag de lyckats väldigt bra! Fin egen design, genomtänkta spec och storlek samt ändå hyfsat prisvärd väll (ingen moms etc) 🙂
 
Topp