• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Brukar vara skeptisk till mkt nytt men här tycker jag de lyckats väldigt bra! Fin egen design, genomtänkta spec och storlek samt ändå hyfsat prisvärd väll (ingen moms etc) 🙂
Jo, jag håller med och vore jag i begrepp att köpa en automatisk ståldressare så skulle den definitivt vara intressant, men sen jag gick i pension så lufsar jag mest omkring i jeans och tishor och bär armbandsur därefter. Men kul projekt som förtjänar framgång.
 

Delgada

Patek
Klockbyte. Det blev en röding.
20240511_201624.jpg
20240511_201612.jpg

Oops fel datum ser jag nu...
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Duon just nu, funderar på vad som ska in (trio är väll ett måste iaf…) 🙂
IMG_9695.jpeg


Edit: kanske måste inse nu jag faktiskt gillar blåa tavlor (igen) 😅

Den här kan jag rekommendera! Bara uppackad, ställt tiden och justerat länken men de har verkligen träffat många rätt.

Bara en sån sak att de valt ett urverk utan datumkomplikation till en klocka utan datum! Känns självklart kan man tycka men de flesta verkar strunta i det inklusive dyrare märken som t.ex. CWC.

Klar AR på det kupade safirglaset istället för den blå som får även den dyraste klocka att kännas billig.

200m WR, skruvad krona och fantastisk finish och kvalitetskänsla för pengarna. Även länken är riktigt bra med fin kvalitet på skruvarna till länkbitarna och skarpa linjer. Möjligtvis är spännet lite tjockt och klumpigt till en så nätt klocka men det kan jag leva med eller så byter jag till något annat.

Jag har en känsla av att ni kommer få se mer av den här i tråden framöver. Hoppas ni står ut. 😊

49D29E2C-C096-4860-A14A-48FA33F3D96F.jpeg
 
Senast ändrad:
Den här kan jag rekommendera! Bara uppackad, ställt tiden och justerat länken men de har verkligen träffat många rätt.

Bara en sån sak att de valt ett urverk utan datumkomplikation till en klocka utan datum! Känns självklart kan man tycka men de flesta verkar strunta i det inklusive dyrare märken som t.ex. CWC.

Klar AR på det kupade safirglaset istället för den blå som får även den dyraste klocka att kännas billig.

200m WR, skruvad krona och fantastisk finish och kvalitetskänsla för pengarna. Även länken är riktigt bra men fin kvalitet på skruvarna till länkbitarna och skarpa linjer. Möjligtvis är spännet lite tjockt och klumpigt till en så nätt klocka men det kan jag leva med eller så byter jag till något annat.

Jag har en känsla av att ni kommer få se mer av den här i tråden framöver. Hoppas ni står ut. 😊

49D29E2C-C096-4860-A14A-48FA33F3D96F.jpeg
Wow riktigt snygg. Är din 36 eller 39mm? Tog du med Selitta eller Nh38 urverk?
 
Den här kan jag rekommendera! Bara uppackad, ställt tiden och justerat länken men de har verkligen träffat många rätt.

Bara en sån sak att de valt ett urverk utan datumkomplikation till en klocka utan datum! Känns självklart kan man tycka men de flesta verkar strunta i det inklusive dyrare märken som t.ex. CWC.

Klar AR på det kupade safirglaset istället för den blå som får även den dyraste klocka att kännas billig.

200m WR, skruvad krona och fantastisk finish och kvalitetskänsla för pengarna. Även länken är riktigt bra men fin kvalitet på skruvarna till länkbitarna och skarpa linjer. Möjligtvis är spännet lite tjockt och klumpigt till en så nätt klocka men det kan jag leva med eller så byter jag till något annat.

Jag har en känsla av att ni kommer få se mer av den här i tråden framöver. Hoppas ni står ut. 😊

49D29E2C-C096-4860-A14A-48FA33F3D96F.jpeg
Lust och lägga upp fler bilder? Riktigt snygg är den. Hur är låset? Låser den bra? Känns länken i bra kvalitet? 😁
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Lust och lägga upp fler bilder? Riktigt snygg är den. Hur är låset? Låser den bra? Känns länken i bra kvalitet? 😁

Länken är riktigt bra tycker jag. Känns som väldigt hög kvalitet på skruvarna till länkbitarna och borstningen är jämn och fin. Skarpa, fina ändlänkar med bra passform.

Spännet är som sagt lite klumpigt i förhållande till klockan men låser bra och känns gediget.

ABFDC7FD-4228-4AC2-AEB0-3B3F642096B7.jpeg


BC037CDD-6C1A-402C-A01D-CC5C0DB5E10D.jpeg


13A699A6-4FDB-45DC-B5B7-372569661B92.jpeg
 
Länken är riktigt bra tycker jag. Känns som väldigt hög kvalitet på skruvarna till länkbitarna och borstningen är jämn och fin. Skarpa, fina ändlänkar med bra passform.

Spännet är som sagt lite klumpigt i förhållande till klockan men låser bra och känns gediget.

ABFDC7FD-4228-4AC2-AEB0-3B3F642096B7.jpeg


BC037CDD-6C1A-402C-A01D-CC5C0DB5E10D.jpeg


13A699A6-4FDB-45DC-B5B7-372569661B92.jpeg
Riktigt snygg. Beställde själv en precis fast 39mm. Såg att 39mm har blankpolerade mitt länkar. Beställde den med brun/röd tavla..😁
 

uran

Omega
Jo, jag håller med och vore jag i begrepp att köpa en automatisk ståldressare så skulle den definitivt vara intressant, men sen jag gick i pension så lufsar jag mest omkring i jeans och tishor och bär armbandsur därefter. Men kul projekt som förtjänar framgång.
Är ngt med texten på hemsidan som rub me the wrong way...är skeptisk asså
 
  • Like
Reactions: v0n

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Duon just nu, funderar på vad som ska in (trio är väll ett måste iaf…) 🙂
IMG_9695.jpeg


Edit: kanske måste inse nu jag faktiskt gillar blåa tavlor (igen) 😅
Om du gillar ur med blå tavla så har du en billig rackare här. Om jag minns rätt så är det någon här i tråden som har haft Berny.
 
Topp