• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meridius

Panerai
2-Faktor
Summer-mode check! Trevlig måndag på er.

6A4B7E56-3BF8-4F1C-8836-9F890BBAC548.jpeg

Perfekt bandkombo :)
 

Nedomansky

Breitling
Lite sugen på en Spinnaker Hull kronograf, quartsvarianten. Har möjlighet att köpa en för 140 € + moms o avgifter. Någon som har erfarenhet av dessa ur? Kvalitén på dessa, är de prisvärda mm. Fyll på med matnyttigt information...
 

svenwatch

Breitling
Mini-recension
Maen
IMG_0086.jpeg
IMG_0087.jpeg
IMG_0088.jpeg
Brooklyn 36

Plus
  • Tavlan. Riktigt bra. Krispigt tryck. Balanserad.
  • Trippel kalender. Älskar det. Känns lyxigt.
  • Länk och lås. Välbyggt. Lagom stretch för komfort.

Minus
  • Rotorn låter värre än en SXK! Har kontaktat support för check. Enligt recensioner av prototyperna skulle detta vara ett minne blott.
  • Lysmassan. 3%. Typ ingenting.

Summering:
Värt 10k? Ja.
36 mm med så kul komplikation och fin känsla. Det är värt tycker jag. 😊

Riktigt fin den där! Jag slog till på en Hudson för ett tag sen och det har jag inte ångrat. Klen lysmassa men en höjdare i övrigt.

Inte ngn rotor som väsnas heller, knepigt Ronda urverk men det verkar funka bra.

Manhattan nästa?
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Ni får förlåta mig om jag låter som en självbelåten egocentriker, men lite besynnerligt att man inte ser fler Geckota i tråden. Jag tycker den är såå bra.
(Men smaken är ju som röven, nämligen klöven, som de säger i Skaraborg.)
20240513_190049.jpg

20240513_190040.jpg
Ja, den är läcker. 👌 Jag scoutar fortfarande efter den sällsynta lila tavlan. Hittat ett ex hos en handlare i Brasilien, men har ännu inte "talat" (läs förhandlat) med denne. Kollar om uret finns på närmre håll.
1000011896.jpg
 

Sennelier

Rolex
2-Faktor
Min favoritbeater! Så otroligt prisvärd klocka på alla sätt. Kan inte rekommendera OS Tribute nog varmt känns det som. Byggkvalitet, finish, länk, antimagnetiskt urverk (Nivachron) med lång gångreserv som är justerat till +1 spd... Tycker ärligt att den borde kosta dubbelt så mycket. Mido har seglat upp till förstaplatsen på min bang for buck-lista.

1000007983.jpg


Perfekt med snabbjustering i viklåset nu när det är kallt på morgonen och varmt vid lunch. Enda nackdelen är att det suger jättemycket att ta på sig en klocka med vanlig länk när man vant sig med snabbjustering...

1000007981.jpg
1000007982.jpg
 
Topp