• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Längesen
IMG_3335.jpeg
Icke desto mindre varmt välkommen tillbaka. 🤞 för att det går på rätt håll.
 

Dr. D

Patek
2-Faktor
Påminner lite om Oris ProPilot X i formspråket (vilket så klart är en komplimang - det är en klocka som jag varit sugen på sedan den släpptes). Är det titanboett?
Stämmer - nån behandling som tydligen gör den 5ggr hårdare än stål.
Miyota verk som ligger på +5spd.
Lite fyrkantig och är väl typ 52mm lång, 44mm diameter, men sitter väldigt bra på min arm, särskilt med Isofranegummit.
Och ett extra plus för borrade bandhorn.
IMG_3341.jpeg

IMG_3342.jpeg
 
Senast ändrad:

Baramats

Audemars
2-Faktor
Fick just tillbaka denna pärla från Frankrike, där den ruckats, trycktestats samt fått nytt insert. Allt för 1000kr, med expressfrakt båda vägarna inkluderat!
IMG_3879.jpeg
Ja, bönderna i Schweiz har verkligen något att lära av fransmännen. Samma sak med Yema. Men det är klart, ska de bara använda smidade träpinnar och dra grejerna med häst och vagn för att meka sina ur så tar det väl tid.
Vive la France!
 

Smooth Operator

Rolex
2-Faktor
Med den vackert röda klockan så verkar ju bäraren vara ett Rospigg-fan. Men isåfall hjälpte den inte mycket,...stortorsk igen. 58-32 mot Västervik...Tyvärr.
Bortsett från färgen på urtavlan så vet jag vilket lag som vann och med hur många poäng samt att jag aldrig skulle gratulera någon till en förlust. HaBraDag. 🤙
*Armbandsur för topic.
1000011925.jpg
 

Delgada

Patek
Var ju lite skoj tycker jag.
Ok, kanske lite för liten för mig men jag kan ju sälja alltid den till @Delgada och förlora några tusen....:)
1715718551012-jpeg.6105607
Du får säga som Carl Henric Svanberg: "I care about the small people"

Men nej. Köper du den får du sälja den till någon annan behövande. Inte riktigt min tekopp.🤔
 
Senast ändrad:
Topp