• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Meridius

Panerai
2-Faktor
Finns det något av de billigare automatverken som är snäppet bättre än de andra vad gäller tidshållning osv?

De flesta verken håller bra tid. Jag har haft miyota-verk som gått en bra bit inom cosc. Sen är det många som använder sig av seiko nh34/35 för att det är en riktig arbetshäst till verk. Kostar inte mycket och om det ruckas kan det faktiskt hålla riktigt bra tid också. Om man vill lägga någon tusenlapp till får man en sjysst certina med deras powermatic 80-verk som har galet bra tidshållning. Var riktigt imponerad över mitt senaste.
 

Jockinho

Patek
2-Faktor
Någon som provat dessa?

Och om det finns längd att göra om till ett likadant som watchwear säljer, dvs med en del man trär på (skyddar ifall spännet öppnas, sitter då kvar) 🤓
 

Magnus (Sthlm)

Panerai
2-Faktor
Finns det något av de billigare automatverken som är snäppet bättre än de andra vad gäller tidshållning osv?
Jag har en klocka med ST2100 på väg. Ska bli kul att testa.

 

Delgada

Patek
Idag blev det mat med inspiration från Alsace. Tarte flambée med surkål och mycket vitlök.
20240521_191430.jpg
 

essGunnar

Audemars
2-Faktor
Sitter i trädgården
PXL_20240522_172428053-01.jpeg
Tycker det är härligt att lilla Rolex fortfarande kämpar på. Ok, som så många andra micro så har de ju lite svårt att leverera sina populära modeller i tid och de tenderar lite att köra på med sitt gamla program med säkra favoriter år efter år. Men man ser ändå att de har ambitioner att bli bättre hela tiden, kronografmodellen där har de ju till slut fixat ett eget verk till t.ex. efter att de länge köpte verken från andra lite skickligare tillverkare.
 

Enfant Terrible

Patek
Friends Of KS
2-Faktor
Tycker det är härligt att lilla Rolex fortfarande kämpar på. Ok, som så många andra micro så har de ju lite svårt att leverera sina populära modeller i tid och de tenderar lite att köra på med sitt gamla program med säkra favoriter år efter år. Men man ser ändå att de har ambitioner att bli bättre hela tiden, kronografmodellen där har de ju till slut fixat ett eget verk till t.ex. efter att de länge köpte verken från andra lite skickligare tillverkare.
Hahahaha
Hur fan hamnade jag här?! Inte sett denna tråd innan. Men väldigt passande 🤣
 
Topp