• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Stora tråden om mikromärken och andra "affordables"

Horizon Nemo såg ju kul ut!

fc1d4f_ed4df452a6ed404a9300e8136dca402c~mv2.jpg


Ända tills jag såg att det var via Kickstarter, hatar kickstarter. Man får lite lite puls och börjar googla, hittar en eller fler färger som tilltalar en. Och så kommer det upp, "Available soon on kickstarter" 😵

Mer info här: https://www.horizon-watches.com/nemo

Tycker dom kunde skippat datumet. Verkade knappt användbar enligt JOMW recension.

Jag gillade datumet, att det satt i ett index var en smart lösning. Får kolla Jodys recension och se vad han menar.
Datumet borde alltid skippas. Bara krångel när man roterar flera klockor. Men om det ändå finns var det ju en designmässigt tilltalande lösning. Även snygg och kul utformning på 12, 3, 6 och 9 tycker jag.
 
IMG_1096.png


Serica släpper ny modell av 6190(?) med applicerade index, 23e maj. Känns intressant. Unimatic-vibbar på indexen.

IMG_1097.png


Undrar om alla varianter kommer så här…
Så blir det säkert, är ju "premium" enligt moderna definitioner. Som en som är i princip helt ointresserad av moderna Rolex, främst pga av trista applicerade index, så lär detta bli en pengasparare. Troligtvis mindre intressant med Serica framöver.
 
Nån som har koll på Jodys (JOMW) nystartade märke Erebus? Den första kollektionen Origin var helt okej, men lite meh. Den andra, Ascent, som är på gång nu ser riktigt fin ut. Speciellt Aventurine och Helix. Enligt specifikation och diverse YT-recensioner verkar det vara mycket klocka för pengarna. Tyvärr hoppar priset upp något när man beställer utanför EU, men kan kanske vara värt ändå?

Länk: erebuswatches.com
 
Nån som har koll på Jodys (JOMW) nystartade märke Erebus? Den första kollektionen Origin var helt okej, men lite meh. Den andra, Ascent, som är på gång nu ser riktigt fin ut. Speciellt Aventurine och Helix. Enligt specifikation och diverse YT-recensioner verkar det vara mycket klocka för pengarna. Tyvärr hoppar priset upp något när man beställer utanför EU, men kan kanske vara värt ändå?

Länk: erebuswatches.com
Inte mer koll än att i stort sett alla recensenter på YouTube (inklusive Ben's Watch Club som var en smula kritisk mot Origin) verkar älska den. Det svåraste var att välja vilken tavla jag ville ha.

Jag har lagt en beställning på en Adventurine (till sambon) och en Purple Fumé till mig själv.
Det enda jag kan tycka att den saknar är någon form av hårdhetsbehandling av stålet. Jag hade kunnat betala några kronor mer för det.

Är ni sugna så passa på, förbokningspriset tar slut 17:00 svensk tid.
 
Inte mer koll än att i stort sett alla recensenter på YouTube (inklusive Ben's Watch Club som var en smula kritisk mot Origin) verkar älska den. Det svåraste var att välja vilken tavla jag ville ha.

Jag har lagt en beställning på en Adventurine (till sambon) och en Purple Fumé till mig själv.
Det enda jag kan tycka att den saknar är någon form av hårdhetsbehandling av stålet. Jag hade kunnat betala några kronor mer för det.

Är ni sugna så passa på, förbokningspriset tar slut 17:00 svensk tid.
Vad spännande, lägg gärna upp bilder när de kommit. Jag förstår att det var svårt att välja och det var en "kritik" jag hörde, just att det var för mycket att välja på (hur det nu kan vara något dåligt...). Jag är nog mest inne på Purple Helix, jag har ingen klocka med lila urtavla och jag tycker att Helix-mönstret var fräckt. Aventurine och Purple Fumé är riktigt fina också. Får se om jag hinner fatta något beslut innan kl 17 då.
 
Vad spännande, lägg gärna upp bilder när de kommit. Jag förstår att det var svårt att välja och det var en "kritik" jag hörde, just att det var för mycket att välja på (hur det nu kan vara något dåligt...). Jag är nog mest inne på Purple Helix, jag har ingen klocka med lila urtavla och jag tycker att Helix-mönstret var fräckt. Aventurine och Purple Fumé är riktigt fina också. Får se om jag hinner fatta något beslut innan kl 17 då.
Absolut kommer det komma bilder här när de dyker upp i september.
Det var lite så jag resonerade också. Svårt att hitta snygga lila tavlor (till en rimlig peng).

Jody skrev idag att de har gjort datumhjulet till de gröna tavlorna mer i ton med själva tavlan (den var lite för ljus förut), så det är inte omöjligt att det blir en grön också i framtiden. Speciellt om de skulle släppa en gmt i samma boett.
Jubilee-armbandet är också omgjort för att passa handleder ner till ca 14,5 cm. Oystern kommer att förses med två 2/3-länkar för perfekt passform.
 
Fick hem den här igår. Henry Archer Vesterhav i färgen Tide. Gör sig bra både på länk och läder.
Får se om den stannar permanent eller ej, 40 mm känns subjektivt som kanske en mm för stor.
1000007086.jpg
1000007089.jpg
Jag är svag för ur med gröna tavlor och den där är ju riktigt fin att se på. Men jag är också svag för ur med lila tavlor och gillar nedanstående, men vete tusan om jag vill vänta till augusti på ett sommarur.
 
Någon som vill köpa en dyr mikro, då släpper Ming en kompressor-stil dykare på torsdag. Bluefin kallas den och har WR600 m och ”internally ratating timing dial”.

Inzoomad bild från nyhetsmail

IMG_1116.png
 
Senast ändrad:
Jag är svag för ur med gröna tavlor och den där är ju riktigt fin att se på. Men jag är också svag för ur med lila tavlor och gillar nedanstående, men vete tusan om jag vill vänta till augusti på ett sommarur.
Jag kan höra av mig om jag beslutar mig för att inte behålla Tide:n om du vill? Behöver några fler dagar för att känna in mig först. :)
 
Tillbaka
Topp